Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp mig med kosttilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey, jeg er rimelig ny indenfor styrketræning og søger derfor lidt råd mht. kost tilskud.
Jeg har trænet i 4mdr. ca, og har læst lidt artikler osv her på siden, hvilket forresten er helt kanon alt sammen.

Nu vil jeg så gerne vide hvilke kosttilskud jeg kan tage for at optimere/maksimere mine resultater - Går efter at blive større.

Jeg er 18, vejer 68-70kg og er 180 høj. Jeg har kigget lidt på bodyman.dk og set på proteinpulver, hvilket jeg har nogle spørgsmål til:

Er det nok kun at nappe en shake lige før og lige efter træning, eller skal man drikke det de dage man ikke træner? (Træner søndag, tirsdag, torsdag)
Kan man nøjes med kun at bruge proteinpulver, eller er der andre ting man også skal have med for at optimere resultaterne?

Har tænkt på at bruge Bodylab Whey 80 neutral og blande det op i mælk eller vand afhængigt af hvordan det smager.(bestiller nok lige en omgang smagsprøver)

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej med hvad jeg skal bruge, det jo ikke helt billigt så gider ikke købe alt muligt jeg ikke har brug for, eller for den sags skyld købe de forkerte ting.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Velkommen til
For at kunne hjælpe dig bliver du nødt til at skrive ned hvad du på en typisk dag spiser, derudfra kan vi se om du har brug for pulver eller hvor meget pulver du har brug for. Skriv havd du spiser fra du står op til du går i seng og undlad ikke noget.
LIFT - EAT - REST - REPEAT
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00

Kostplan: Vis kostplan

Ok mange tak, det kommer her:

Morgenmad kl. 7:
En skål frugt youghurt med musli
1 glas mælk

Middag kl. 11:35 :
Typisk 2 stk rugbrød med kød pålæg, eller 2 gulerodsboller med kød pålæg
æble juice, og en vandflaske til hele dagen

Eftermiddag:
Som regl ikke noget, dog engang imellem nogle kogenudler

Aftensmad:
Er lidt forskelligt, så ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive her. Dog spiser vi ikke ret meget fastfood her i huset, så det ikke usund mad.

Aftens "snack":
Digestive kiks eller lignende. Igen, det ret forskelligt.

Det er ikke nemt at hælpe dig ud fra det du skriver. Vi skal bruge nogle flere detaljer. Dog kan jeg sige, at du ikke spiser specielt godt.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Ok, helt iorden, hvad mere vil i vide? Og hvad skal jeg rette op på for at "spise godt" ?

David K skrev:Ok, helt iorden, hvad mere vil i vide? Og hvad skal jeg rette op på for at "spise godt" ?

Prøv at læse nogle af de artikler, der ligger i arkivet om kost. De vil helt sikkert hjælpe dig.

Du skal skrive noget vægt på. Fx kan to boller med pålæg være en masse forskelligt og dit svar til aftensmad kan ikke bruges til noget :)
Brugeravatar

Ok jeg prøver at kæmpe mig igennem flere artikler :) Det er bare "svært" med alle de ting man skal have styr på.

Som de andre har sagt, læs alle artiklerne der handler om kost herinde og se derefter på din dag igen, men kan vidst hurtigt sige at det ser ud som om du ikke får nok proteiner som din kost plan er nu.
BB'er!

Ok, ja det ku godt ske.
Hvor vil i mene at jeg bør ændre kost i løbet af dagen? Kom gerne med lidt eksempler på hvad jeg ellers kunne spise :)

Jeg ville nok bytte morgenmaden ud med 100g havregryn med rosiner og mandler og så se om du ikke kan få noget forstegt kylling eller ligende ind mellem morgenmad og middag og på dine rugbrøder til middag kunne du smide en dåse tun på. Det er også meget vigtig du får noget mad mellem middag og aftensmad, det er mange timer at gå uden mad. Måske nogle frugter og en proteinshake. Til aftensmad ville jeg klart gå efter at få en masse magert kød og en masse grøntsager. Sørg også for at drikke en masse skummetmælk til dine måltider. Dette kan måske hjælpe dig lidt igang. Du skal bare sørge for at spise en masse sund og proteinrigt mad og helst med ikke mere end 3 timers mellemrum. Der er tusindvis er kostplaner rundt omkring, bare søg lidt her på forummet.
Brugeravatar

Styrkeliste

David K skrev:Ok, ja det ku godt ske.
Hvor vil i mene at jeg bør ændre kost i løbet af dagen? Kom gerne med lidt eksempler på hvad jeg ellers kunne spise :)

Læs nu bare de artikler... :)
Brugeravatar

Ok, nu har jeg lige købt en helt ny pakke musli idag hehe så den ska li ned inden jeg går over til havregryn :)
Tun er jeg heldigvis stor fan af så det bliver intet problem. Skal man gå efter tun i olie eller vand?

Mht. proteinpulver ville det så være godt at bruge inden og efter træning alligevel? Har bestilt en omgang smagsprøver fra bodyman, og hvis det noget jeg ka få ned er jeg da frisk på at bruge det til træning.

David K skrev:Ok, nu har jeg lige købt en helt ny pakke musli idag hehe så den ska li ned inden jeg går over til havregryn :)
Tun er jeg heldigvis stor fan af så det bliver intet problem. Skal man gå efter tun i olie eller vand?

Gå efter tun i vand.

Mht. proteinpulver ville det så være godt at bruge inden og efter træning alligevel? Har bestilt en omgang smagsprøver fra bodyman, og hvis det noget jeg ka få ned er jeg da frisk på at bruge det til træning.

Prøver lige igen. Læs nu de artikler :)
Brugeravatar

Sidder skam også og læser på det hele, men synes det svært at finde rundt i. Især det med at regne ud hvor ens vedligeholdelsesniveau ligger, men det vel os noget man li ska bruge tid på at finde.

David K skrev:Sidder skam også og læser på det hele, men synes det svært at finde rundt i. Især det med at regne ud hvor ens vedligeholdelsesniveau ligger, men det vel os noget man li ska bruge tid på at finde.

Hvis du har specifike spørgsmål stiller du dem bare, men 'lav en kost plan til mig' er for nemt :)

Ellers er det bare at læse nogle flere artikler. Der står ca det samme i mange af dem :)

Et godt bud kunne være 'cut til sommer' og 'bulking'.
Brugeravatar

Prøv at læs lidt med her viewtopic.php?t=12511
Som der står er det kun vejledende, du kan på ingen måder gå 100% efter du resultat du får, men du får en ide om hvor du ligger.
Hvad jeg så selv ikke forstår er at jeg har regnet mig frem til mit ligevægtsindtag skulle ligge omkring 3300kcal og jeg har svært ved at tro jeg spiser så meget mad, men jeg tager hverken af eller på. Hvis jeg gør noget tager jeg langsomt på og det betyder jeg spiser over 3000kcal, hmm...synes det lyder af meget.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har lige brugt MOL's beregner til energiforbrug og den kommer ud med 3450kcal :shock:
Synes også det lyder af ret meget egentlig...Men ja man skal ikke gå 100% efter de udregnings formler.

Jeg må vel prøve at holde styr på hvad jeg indtager og så se om jeg har tabt mig eller taget på om 1 uge f.eks.

David K skrev:Jeg har lige brugt MOL's beregner til energiforbrug og den kommer ud med 3450kcal :shock:
Synes også det lyder af ret meget egentlig...Men ja man skal ikke gå 100% efter de udregnings formler.

Jeg må vel prøve at holde styr på hvad jeg indtager og så se om jeg har tabt mig eller taget på om 1 uge f.eks.

Enig med dig - tror også at det er for meget. Start du med en 2800 kcal +- 500 alt efter cut eller bulk.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster