Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ChristianR skrev:Umiddelbart ser det rigtigt ud. I din opsparringsformel skriver du afslutningsvist, at renten er 4. Det skulle vist have været 0,04.
Svaret du får ved opsparringsformelen er, hvor meget din opsparring er steget på n antal år med en rente på r.

ChristianR skrev:Det rigtige svar for opsparringsformlen er: 1144,85. Det er det, din opsparring er vokset til. Dine pranteser sidder rigtigt og bør give dette resultat i Excell.
EDIT: Formlen der gav svaret var altså: =1000*(1+0,04)^4-1/0,04

Venomancer skrev:ChristianR skrev:Det rigtige svar for opsparringsformlen er: 1144,85. Det er det, din opsparring er vokset til. Dine pranteser sidder rigtigt og bør give dette resultat i Excell.
Tak! Så 1144,85 det er det min opsparing er vokset til efter 4 terminer med en rente på 4% og en ydelse på 1000, right?
Kan du kigge på gældsformlen?

ChristianR skrev:Venomancer skrev:ChristianR skrev:Det rigtige svar for opsparringsformlen er: 1144,85. Det er det, din opsparring er vokset til. Dine pranteser sidder rigtigt og bør give dette resultat i Excell.
Tak! Så 1144,85 det er det min opsparing er vokset til efter 4 terminer med en rente på 4% og en ydelse på 1000, right?
Kan du kigge på gældsformlen?
Helt præcis.... Måske. Ser lige om jeg når det. Har også lidt travlt i forhold til eksamen.

ChristianR skrev:Ja, det gav det forkerte, så jeg. Så det skal du ikke tage for gode varer.

Venomancer skrev:ChristianR skrev:Ja, det gav det forkerte, så jeg. Så det skal du ikke tage for gode varer.
Mange tak for hjælpen. Så bare for at få sømmet det fast; De 17000 et eller andet jeg får er det rigtige svar ikke? Og det svarer til ydelsen i år 0, ikke?

ChristianR skrev:Venomancer skrev:ChristianR skrev:Ja, det gav det forkerte, så jeg. Så det skal du ikke tage for gode varer.
Mange tak for hjælpen. Så bare for at få sømmet det fast; De 17000 et eller andet jeg får er det rigtige svar ikke? Og det svarer til ydelsen i år 0, ikke?
Det du regner ud er nutidsværdien af startgælden. Ja, jeg tror de 17000 et eller andet er rigtigt.

Venomancer skrev:Tak clauzen! Så mine tal var rigtige, jeg har bare sat dem forkert op i excel? Men det er bare når man skal fremlægge dem mundtligt så skal man jo bare have excel det rigtige resultat hvis du forstår, men stadig skrive den der "simple formel".

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster