Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1445
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1442

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp...

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg skrev det her til Answers på Yahoo, men fik ikke de store svar. Derfor er det meste af min tråd her også på engelsk. Håber meget på der er nogen der vil hjælpe mig. Jeg er desperat!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi. Im a 24 year old male from Northern Europe.

The topic should make my question pretty clear. I want to improve my life.
Let me just start by telling you are story about the last 10 years of my life.

When I was 13-14 years old I got diagnosed with a depression and both me and my parents were sure that I was suffering from whatever that was holding me back. Looking back at all those years with different doctors, tons of different anti-depressants, ADD diagnosis/ritalin, I realize now that there never was any of these problems. The problem was myself. I never got to know myself like a normal teen should because I got drugged up and noone really knew what was "wrong" with me.

Today I realize that all of these problems could have been fixed very early on if I had gotten the right help. In the past I was always very scared about what people were thinking about me, so I would rather just stay inside and hide infront of the computer. I did that for many years, but around the time I turned 18 I realized that I had to do something. So I started dating and very quickly found my first real girlfriend that I spent the next 10-12 months with. It was a pretty hectic relationship so when it broke, I got pushed back to exactly where I started. Down a very deep and dark hole.

Over the next several years I didnt do anything with my life other than hoping it would end soon. I couldnt see a future for myself and I didnt even think that I deserved it. Again, after the breakup the doctors that I had trusted before started giving me all kinds of different meds again. One of them wanted to try something new and I said "So what can I expect from this?" and he replied "I dont know, its a test" - That made me realize that some doctors have no clue what they are doing and its all about money in the end. So I gave up on them and prepared myself to live a miserable and dark life.

I am not sure what happened next, but I got a boost somehow. I wanted to improve, I wanted to be happy, I wanted to get a girlfriend that I can spend the rest of my life with. So I started going on long walks by myself just to clear my thoughts and plan my next move. Eventually I signed up for a school for web development, becuase I have a lot of experience with development from all the years sitting at home in hiding. Now I have been going to the new school for almost 3 months, Im one of the best students and I really like it there. Problem is that I had to move 100km away from everything and everyone I know. At first it was easy for me, but as time has passed its getting really hard to stay motivated. I have just been "back home" for 10 days during my holidays and I have to go back in 2 hours. So right now I am really down because I know it will be weeks before I see my friends and the girls im currently madly in love with (Shes my best friend, and I dont want to ruin our friendship by telling her, so thats another problem thats causing me great pain) - So here is my real question..

What can I do to make myself happy again? All these battles I have had with myself over the years have made me mentally stronger, but I feel like my body is the thing holding me back now. I have very bad eating habits and I dont know where to start to change and improve that. So I hope some kind person in here will help me get started so I can give all my previous problems a final blow and finally be 100% happy. I realize my story must sound a bit dark, but I am doing much better today than just a year ago.

I am certain that getting new eating habits is the way for me to go. As I start doing better by eating better, I plan to start walking and eventually running. My body is currently very weak and I often feel like I am going to colapse because of it. I am really scared at what will happen if I dont do anything about it now. But where do I start? I have often thought "Tomorrow you will eat a banana and then were well on our way!", but thats just a load of BS really. I need a solid plan that I can follow so I can safe my own life. I am so scared that I will eventually break if I dont act now!

So please.. Someone.. Help me! Im desperate here!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej!

Lyder som om du har været meget igennem, hvilket kun har gjort dig stærkere.
Jeg er på ingen måde uddannet psykolog eller har nogen coach egenskaber, men her er mit bud på hvad der skal til:

Find ud af hvad du elsker at lave.
- Hvad elsker du at lave? Når du har defineret det, så beslut dig for at lave det uanset hvad. Om det er at gå lange ture hver dag, eller starte til en ny sport eller lign er ligemeget. Lav hvad du elsker og lad intet komme i din vej.

Sorter venner fra og til.
- Du skal kun have venner i dit liv som er støttende og på ligefod med dig. Du må være hård og konsekvent og sortere de mennesker fra i dit liv som bare trækker dig ned. Dette gælder også dit "livs kærlighed", enten så går du hele vejen og mander dig op, eller så drop hende, du piner kun dig selv.

Dyrk motion og spis sundt.
- Det har hjulpet mig meget at begynde og styrketræne og spise sundt - Det giver en hvis ro og glæde i kroppen man ikke kan beskrive.

Vælg hvad du vil have og tag det, lad intet stå i din vej.
- Hvis der er noget du vil have, så skal du gøre dig fortjent til det, og tage det! Min pointe her er at du skal ikke tænke "Hvad nu hvis", bare gør det! Tag hvad du vil have. Det var sådan jeg mødte min drømmepige, jeg besluttede mig for at selvom hun var i et forhold, så skulle det ikke stoppe mig. Livet er så meget nemmere hvis man bare tager hvad man vil have. Sig dit arbejde op hvis du hader det, du skal ikke spilde dit liv på noget du ikke vil.

Udfør Law Of Attraction.
- Du kender måske allerede Law of attraction, men jeg vil kort forklare den. Hvis man tænker positive tanker og er prøver at være glad, så tiltrækker man også gode og positive ting i sit liv. Det hele ligger i din mentalitet, du er meget stærkere end du selv tror.

Viljen til magt.
- Friedrich Nietzche er en tysk filosof der har teori om "viljen til magt". Det betyder i princippet at mennesket har brugt for noget at lave for. Vi har brug for nogle store målsætninger, eller ting vi gerne vil opnå for at magte livet hele vejen igennem. Sæt dig mål for hver uge, dag, måned og år - så dit fokus hele tiden er på det du vil have og har, og ikke det du ikke får.

Du har ingen grænser.
- Mennesket har ingen grænser. Du har uendelige valg, alle muligheder er åbne, men vi ser så få af dem. Hver dag skal du tage tusindvis af valg, selvom det måske er små ting så har du friheden. Du må aldrig blive en hverdags slave der gør det samme hver dag. Gør noget nyt og uventet for lad os indse det, du lever kun en gang, vil du virkelig spilde det på selvmord og desperation?

Lev hver dag som din motherfucking sidste.
- Du ved ikke hvornår du dør, det er et trist men sandt fact. Du skal leve hver dag så fuldestgørende og fri for bekymringer. Det er jo fuldstændig ligemeget hvad andre tænker. Gør som du vil og lad ingen holde dig nede!

Kom ud af din komfortzone.
- Alt det du frygter, alt det du ikke tør gøre og sige - Det er der din lykke findes. Du skal være selvsikker og ikke være bange for at gøre noget du ikke tør. Pres dine grænser.

Søg anderkendelse.
- Alle mennesker har brug for anerkendelse i den social sfære ifølge Honneth (sociolog). Du skal ikke være bange for at søge anerkendelse og prøve at få avide at du er god nok, fordi det ved jeg du er.

Vær dig selv, og ikke kopier de andre.
- Selv de mest populære og succesfulde mennesker har deres uperfektion. Stræb aldrig efter at være andre end dig selv. Vælg hvem du vil være og hvordan du vil reagere på ting, og stå ved det ligemeget hvad.

Alt dette er bare råd som jeg bygger på personlig erfaring. Jeg har brugt de sidste 3 år på at indføre alle disse ting i mit liv - og jeg lyver ikke når jeg siger at jeg aldrig har været så lykkelig som jeg er i dag :) Hvis du har nogle spørgsmål skriver du bare.
"What am I doing with my life? Am I living it or am I just going to some hum drum job that I don’t really wanna be at, doing some miniscule task being paid to be a mindless drone, or am I living my life on my terms..." - Kai Greene
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster