Jeg har brug for noget HILFE her, og håber et par af jer træningserfarne gutter vil give sig tid til give mig et par pointers, da jeg lige skal have vurderet hvad dælen jeg mon gør forkert!!? (Medmindre jeg forventer hurtigere vægtøgning end hvad normalt er?)
Jeg har altid været en hard-gainer, så jeg KAN bare ikke tage på i muskelmasse. Jeg synes selv jeg ret hurtigt får små dellehåndtag, hvis jeg bare æder for at tage på, og hvis jeg derefter forsøger at komme af med dem, så ryger der også noget af den fylde jeg får med i resten af mullerne!
Jeg drikker naturligvis shake ved siden af fordelt på 3 gange om dagen så jeg i alt får mine 1,5 g pr. kg. ca. (Morgen, middag og aften. Den ved middagstid er i stedet efter træning på træningsdage).
Jeg bruger ikke kreatin, da jeg ikke brød mig om ideen med, at man tager på mest væskemæssigt. Virker lidt som falske resultater. Overvejer dog nu at begynde på det.
En kort oversigt over min træning er således:
Træner tungt dvs. kører max 12 gentagelser og kører 12-10-8-6 på alle øvelser. Ofte bliver det ikke til 12 i første sæt, så jeg kører med vægt-reducering i stedet, dvs. kan jeg ikke køre 6 i det sidste rep, så reducerer jeg vægten så jeg kører 6-8. En sjælden gang bliver det kun til 5 i den sidste.
Jeg træner således tidsmæssigt:
Mandag: Ryg (4 øvelser), biceps (3 øvelser), mave, slutter med chin-ups
Onsdag: Ben (4 øvelser), skuldre (3 øvelser) mave
Fredag: Bryst (4 øvelser), triceps (3 øvelser) mave, slutter med dips
Her kommer så mine spørgsmål:
1. Træner jeg for lidt eller for meget? Hvor meget vægtøgning skal man som tommelfingerregel regne med?
2. Jeg har læst flere gange her i dette forum, at folk, der skriver de ikke tager på spiser for lidt, når deres kostplan vurderes. Men hvis man bare æder får man jo bare dellehåndtag i siderne... hvilket ikke ser særlig godt ud. Hvordan kan man bibeholde en fast vægtøgning i ren muskelmasse med et kalorieoverskud, hvis ikke det skal sætte sig forkert? Jeg mener, ren kalorieoverskud bliver jo bare til ekstra på sidebenene ud over muskler...?
3. Hvis man frem for at drikke rent protein (80 g pr. 100 g og næsten ingen kulhydrater) begynder at drikke en weight-gainer protein (20-30 g protein pr. 100 g og flere kulhydrater i) skal den så drikkes hele dagen eller kun efter træning og så højprotein-shake resten af dagen? Ellers er det jo reeeet svært at opnå de 1,5 g pr. kg legemsvægt...?
4. Hvis kreatin til dels virker ved, at væske ophober sig i kroppen, virker det så overhovedet, hvis man drikker kaffe/te i indtagelsesperioden, da de jo er vanddrivende? Og såfremt man holder op med at tage kreatin efterfølgende, taber man sig så ikke bare igen, når ens vandladning bliver normal efterfølgende? (Har hørt at vandladningen er 0,6l mindre dagligt og derfor ophobes vandet i musklerne)?
Well, håber nogen har gidet give sig tid til denne smøre og kan give mig et par personlige pointers mht både træning, proteiner og kreatin!
Hyg videre
- LabRat