Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1537
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1534

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu har jeg læst og læst om en kostplan. Men klog på det er jeg ik blevet.. Er der nogen der kender en eller et sted hvor man kan få langt en go kostplan som virker. For er ved a blive skør a at prøve a læse om det selv..

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg synes at kostplaner bør være personlige? Jeg vil gerne hjælpe med at forme en kostplan, men denne bør dog tage udgangspunkt i fødevarer du kan lide - og dette ved du jo kun selv. Hvorfor foreslå fisk, hvis du ikke kan fordrage fisk; kan du følge tankegangen?

Prøv at lave et eksempel på en kostplan, som du selv kan acceptere med hensyn til smag. Der er jo mange ting at tage hensyn til, men det ved du jo allerede, når du har læst og læst. Men kcalindtaget har selvfølgelig væsentlig betydning, og hvis sundheden skal være i højsæde kan man også snakke om fedtsyrer, fordelingen af fedtsyrer, kulhydrattyper og meget, meget mere...

Geografisk sted: Herning

Træner her: Fitness world Herning

Logbog: Vis logbog

jump24 skrev:Nu har jeg læst og læst om en kostplan. Men klog på det er jeg ik blevet.. Er der nogen der kender en eller et sted hvor man kan få langt en go kostplan som virker. For er ved a blive skør a at prøve a læse om det selv..

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

hvad er det du vil? bulke eller cutte?

primært er det bare sund kost, vitamin og sundt fedt du skal have fat i.. derefter er det en procentvis inddeling du skal finde ud af....

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 185.00

Kostplan: Vis kostplan

Hej ODM87.

Vil godt have noget mere fylde på kroppen. Dog helst uden det bliver en masse fedt på kroppen.
Ved ik om man kan det. Ved du det? :-)

Geografisk sted: Odense

Logbog: Ingen logbog

jump24 skrev:Hej Jens..

Jeg er faktisk ik så kræsen. Spiser alt. Så det skulle ik være noget problem..

Spiser 5-6 gange om dagen. Primært kylling/kalkun/fisk/rugbrød/ris/pasta. det er det jeg spiser for det meste.. Ved godt jeg nok mangler lidt grøntsager. Men har ik nogen ide om hvor meget jeg skal spise a det hele jo.. Vejer ca 80 kg og er 175 høj. Så ved du ca hvor meget og hvor tit jeg skal spise det. Som sagt er ik kræsen. så kan spise alt. Ville være super glad hvis du kunne hjælpe mig lidt..

Mvh
Christian

jump24 skrev:Hej ODM87.

Vil godt have noget mere fylde på kroppen. Dog helst uden det bliver en masse fedt på kroppen.

Hvis du vil have mere muskelmasse, så skal du have et energiindtag, som er større end dit energiforbrug. Dette skyldes, at man selvsagt ikke kan opbygge mere masse, hvis man taber sig. Du vil derfor blive nødt til at indse, at du kommer til at tage lidt ekstra fedt på, men planlægningen har stor betydning for hvor meget fedt du kommer til at tage på i forhold til muskelmasse. Den generelle mening er at man bør sigte efter et energioverskud på 500 kcal om dagen for at få den bedste fordeling af muskelmasse overfor fedtmasse...

Jens Olesen skrev:
jump24 skrev:Hej Jens..

Jeg er faktisk ik så kræsen. Spiser alt. Så det skulle ik være noget problem..

Spiser 5-6 gange om dagen. Primært kylling/kalkun/fisk/rugbrød/ris/pasta. det er det jeg spiser for det meste.. Ved godt jeg nok mangler lidt grøntsager. Men har ik nogen ide om hvor meget jeg skal spise a det hele jo.. Vejer ca 80 kg og er 175 høj. Så ved du ca hvor meget og hvor tit jeg skal spise det. Som sagt er ik kræsen. så kan spise alt. Ville være super glad hvis du kunne hjælpe mig lidt..

Mvh
Christian

Jeg vil ikke lave din kostplan for dig alene! Du bliver nødt til at give et forslag til en eventuel kostplan, og så skal jeg nok hjælpe dig med at tilrette den. Prøv at give et forslag med tre hovedmåltider og tre mellemmåltider, og så må vi jo prøve at give dig lidt hints...

Men, jeg synes du skulle læse en række af de glimrende artikler fra artikelarkivet i kostsektionen :) Jeg ved du har sagt du har læst og læst, men de burde altså give dig en grundlæggende viden, som gør det muligt at lægge en nogenlunde kostplan...

jump24 skrev:Hej ODM87.

sund kost og et kcal overskud på omkring 500kcal burde gøre tricket.. der kommer lidt fedt på men hvis du laver en sund kost og får godt med proteiner og nok søvn skal det nok gå... der er ikke nogen grund til at mega bulke... men prøv at sammensæt en kostplan og smid den herind... så kigger vi på den...:)

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 185.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster