Bruger login







Ugen der gik, uge 16, 2019
Sommer og træning

Tilbudsguide, uge 17, 2019
Vindruer og skyr!

Ugen der gik, uge 15, 2019
Arnold Classic 2019 og straps!

Tilbudsguide, uge 16, 2019
Innocent juice og æg!


Statistik

Vi har 55500 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Holgersen

Vores medlemmer har i alt skrevet 2027480 indlæg i 86575 emner

17 nye indlæg i dag


Online
I alt: 425
Medlemmer: 20
Skjulte: 3
Gæster: 402

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til program for nybegynder

Udskriv emne


Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram





Hejsa

Min kæreste har besluttet sig for også at begynde at træne for at kunne bygge den krop hun ønsker sig.
Jeg har derfor brugt en måneds tid på at lære hende korrekt teknik i de store øvelser, og jeg synes nu hun er klar til at komme i gang. Programmet er fullbody med en A og en B workout, der, ligesom i StrongLifts, veksles imellem efter hvert træningspas. Hun vil træne 2-3 gange i ugen, så første uge vil se sådan ud: ABA, og den næste: BAB. Hendes mål er først at tabe sig og senere opbygge muskler.

Workout A:
Squat 4 x 10
Bænkpres 4 x 10
Bent over rows 4 x 10
Calf raises 3 x 10
Pulldowns 3 x 10

Workout B:
Squat 4 x 10
Pres 4 x 10
Dødløft 4 x 10
Lunges 3 x 10
Maveøvelse 3 x 10

Vil dette være udmærket til hendes mål? Jeg tænker lidt på om der er for stor volumen på dødløft?
Tak for hjælpen!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. okt 2015, 11:25
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Smid pulldowns og rows på hver sin dag. Angående dødløft ville jeg nok løfte færre reps. Jeg kan godt lide 5x5, hvor de første fire sæt er opvarmningssæt med en øget intensitet, eksempelvis 50 %, 70 %, 80 % og 90 %.
Brugeravatar
 
Reputation point: 435
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 364
Tilmeldt: 16. apr 2010, 13:16
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



@BigHungry: Hvorfor rows og pulldowns på hver sin dag? 5x5 i dødløft med 1 top workset bliver bare en del styrkeløft-agtigt. Formålet er jo hypertrofi, så den gyldne middelvej ville måske være 4 x 6-8 ligesom i Bodylabs Back to Back to Basics?

@Badejern: Vi er med på alle myterne der er med piger og træning, og programmet derinde har bare flere presseøvelser end målene er til. Hun vil gerne fokusere på ben og ryg, ligesom så mange andre piger, og derfor synes jeg det passer bedre med dette program hvor bryst:ryg-ratioen er 1:2, hvilket faktisk tit anbefales.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. okt 2015, 11:25
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



spaspaspa skrev:@BigHungry: Hvorfor rows og pulldowns på hver sin dag? 5x5 i dødløft med 1 top workset bliver bare en del styrkeløft-agtigt. Formålet er jo hypertrofi, så den gyldne middelvej ville måske være 4 x 6-8 ligesom i Bodylabs Back to Back to Basics?

1. For at træne skulderbladsfunktionen, der finder sted ved de omtalte trækkeøvelser, på begge træningspas.
2. Hypertrofi opstår ikke kun i 6-8 rep ranges. (http://www.strengtheory.com/the-new-app ... ng-volume/). Dødløft er en teknisk svær øvelse. Selvom du måske kan få hende ned og holde i stangen med flad ryg, er der stadigvæk mange ting, man kan arbejde på - og som kan gå galt - især når intensiteten øges. Det er alt andet lige nemmere at lære en øvelse, når du er mindre udmattet og skal koncentrere dig i kortere tid ad gangen. Når hun er nybegynder, vil jeg gøre som jeg foreslog i et mit forrige indlæg. Alternativt kan du erstatte eller variere øvelsen med Rumænsk dødløft, snatch grip dødløft (på sigt på klods) og 0 degrees back extensions.
Brugeravatar
 
Reputation point: 435
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Anmeld dit træningsprogram




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster