Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1308
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1306

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til træning/kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg tror jeg efterhånden har læst mig blind og meget forvirret efter at have læst på diverse sider så håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig på rette vej.

Jeg ved ikke hvor meget info i skal bruge, men er en tøs på 25, er 164 cm og vejer ca. 67 kg. Og mit mål med træning er at tabe de sidste par kilo og så at få omdannet noget af fedtet til muskler :)

Min træningsuge ser normalt sådan ud:
Tirsdag: 30-45 min cardio og efterfølgende træning af arme, lår og mave
Onsdag: 1 time træning af lår, mave, ryg, arme. Evt lidt cardio bagefter an på energien
Torsdag: 2 timer cardio (dans)
Fredag: 30-45 min cardio og efterfølgende træning af arme, lår og mave
(Lørdag: 1 time cardio (step), ikke alle lørdage jeg gør det.)

Så vidt jeg har læst skal jeg have omkring 2200 kcal om dagen, men skal jeg have mere de dage jeg træner? Og bør jeg spise noget protein til hvert måltid?

Jeg er ikke super godt til at få spist nok tror jeg ikke og overvejer derfor at tilføje noget proteinpulver i løbet af dagen. Og især efter træningen kan jeg forstå det er godt, men er det nok med "kun" proteinpulveret eller skal der tilføjes noget kreatin?

Så tror jeg ikke der var flere spørgsmål lige nu :) men håber der er en der kan hjælpe en nybegynder

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederikssund

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan ikke omdanne fedt til muskler.

I forhold til en kostplan, så er den nemme løsning er simpelthen at spise samme mængde mad hver dag. Og det er også helt fint! Dagens samlede kaloriemængde plotter du så efter præference. Det handler bare om at få den mængde protein, fedt og kulhydrat ned, som du nu skal bruge i løbet af dagen. Om kalorierne så fordeles over 3 eller 7 måltider er højst afgørende rent subjektivt. Det er dog alt andet lige en fin idé at planlægge et måltid efter endt træning.

Du kan snildt supplere med kreatin - 3-4 gram om dagen er rigeligt. Hvis du køber et proteinprodukt, skal du være opmærksom på, at du gør det af den rigtige grund - for det er bare protein. Hvis du ellers spiser proteinrigt, vil proteinpulveret ikke have nogen magisk effekt. Men det er helt sikkert en billig og nem kilde til protein.

Ellers vil jeg kraftigt anbefale dig at (styrke)træne hele kroppen - måske med tre ugentlige helkropstræninger af kort varighed :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster