Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1699
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1696

Følg bodybuilding.dk på

How to - opnå flad tonet mave?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Alle.

Håber der er nogle der gider hjælpe lidt..
Jeg er 22, 165 cm høj og vejer pt 59 kg når jeg står på vægten om morgenen.
Jeg har i løbet af 5-8 måneder faktisk tabt mig 8 kg så jeg er ret stolt allerede.
meeen jeg ville jo gerne lige gå hele vejen og opnå den flotte tonede mave til bikini sæsonen! Er ikke interesseret i den helt store six pack, vil bare gerne have man kan se de mavemuskler der sidder i siderne :-)
Jeg træner 4 gange om ugen, mest kondition men også styrke (træner pt mave to gange om ugen i 15 min hver gang). Jeg er i tvivl om det er nok bare at tabe sig et par kilo mere for at jeg opnår det resultat jeg gerne vil have eller om der skal mere til? Jeg målte min fedt procent igår på en af de der maskiner i fitness centeret - den siger jeg har en fedt procent på 19.5 men ved ikke om det kan passe?? for synes jeg har læst på andres blogs (som vejer mindre end mig) at de har en højere fedt procent end mig, selvom de træner helt vildt?
Jeg synes allerede man kan se en smule tone derindeunder men ikke helt nok.
Så mit spørgsmål er nok - er det nok jeg bare taber mig 3-4 kg mere og fortsætter som jeg gør? eller er det nødvendigt fuldstændigt at cutte alt ud som kulhydrater, slik og hvad folk ellers siger man bør holde sig fra?
Jeg spiser pt (hvis jeg selv skal sige det) rigtig sundt. Jeg har i hverdagene et kalorieindtag på omkring 1000-1500 kcal. I weekenderne kan det godt være noget højere (og kan godt have en slem dag eller to) men så plejer jeg at arbejde lidt hårdere for at forbrænde den overskydne kalorier i den kommende uge. Har på det seneste haft et stabilt vægtab på omkring et halvt kilo om ugen. Gør det noget at man spiser lidt slik og chokolade her og der i hverdagen også selvom man holder sig under sit max kalorieindtag?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Sixpack are made in the kitchen.

Tillykke med dit vægttab indtil videre!

Man kan ikke punktforbrænde, så du kan ikke gøre noget specifikt for, at du skal forbrænde fedt på maven først. Du må bare blive ved med at smide fedt, indtil det begynder at rive af maven. Af genetiske årsager, er bl.a. maven på kvinder et af de sidste steder, hvor den begynder at tage af fedtet.

Keep going, så skal det nok komme.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tak for hurtigt svar.
Ja det var også lidt det jeg tænkte.. men det er bare irriterende, for jeg ved jeg er rigtig tæt på så vil bare SÅ gerne nå min drømme krop denne sommer - men jeg fortsætter bare som jeg har gjort og så må vi jo se hvad der sker :-)

Mavefedt er noget af det sidste der smutter når man taber sig.

Prøv eventuelt at faste en dag i ugen mens du er i cut, hvis du kan. Det kunne hjælpe dig med det drilske ekstra fedt. Hvis du lider af noget, ville jeg spørgen lægen først før man går i gang med at faste og høre om det er okay eller ej. Ingen grund til at ødelægge helbredet for at par kilo fedt, vel?

Reputation point: 10

Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Tak for jeres hjælp.
Dog vil jeg lige specifikt spørge.. ER det ok at spise slik/chokolade ofte i ugedagene hvis det er i forholdsvis små mængder og man ikke går over sit max indtagelse af kcal?
Derudover har jeg også tænkt på.. når nu jeg har trænet i fitness i 8 måneder og nu kun vejer 58 kg (og spiser sundt) - burde jeg så ikke allerede have opnået den flade mave? Synes der er andre på min højde med samme vægt som bare ser kanon ud, men jeg er endnu ikke helt tilfreds.. hvad kunne jeg evt gøre galt?
Ved heller ikke helt om jeg nogengange bare ikke selv kan se jeg stort set er der endnu, for nogle dage er jeg meget tilfreds når jeg kigger i spejlet, men kigger jeg så i et andet spejl ser jeg et helt andet resultat?

Cini skrev:Tak for jeres hjælp.
Dog vil jeg lige specifikt spørge.. ER det ok at spise slik/chokolade ofte i ugedagene hvis det er i forholdsvis små mængder og man ikke går over sit max indtagelse af kcal?
Derudover har jeg også tænkt på.. når nu jeg har trænet i fitness i 8 måneder og nu kun vejer 58 kg (og spiser sundt) - burde jeg så ikke allerede have opnået den flade mave? Synes der er andre på min højde med samme vægt som bare ser kanon ud, men jeg er endnu ikke helt tilfreds.. hvad kunne jeg evt gøre galt?
Ved heller ikke helt om jeg nogengange bare ikke selv kan se jeg stort set er der endnu, for nogle dage er jeg meget tilfreds når jeg kigger i spejlet, men kigger jeg så i et andet spejl ser jeg et helt andet resultat?

Til det første - umiddelbart nej.
Det at smide det sidste fedt kræver nogle skarpe macros, og hvis du får slik og chokolade får du sukker og fedt fra de ringeste kilder du kan få. Og når du har så svært ved at smide det sidste, som du siger, er det selvfølgelig en ting du bliver nødt til at tage mere afstand til.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Cini skrev:Tak for jeres hjælp.

Mht. til slik, så, alt efter hvad man tror på, er der ikke noget galt med at spise det ofte i kontrollerede mængder. Men du kan jo overveje hvorfor du mener det er nødvendigt at få hver dag? Det er ernæringsmæssigt ikke særligt spændende sammenlignet med fx. frugt og nødder.
Det kan tage lang tid og opnå sin drømmeform, specielt hvis man har et mindre optimalt udgangspunkt, så det er tæt på umuligt at sige hvor lang tid det bør tage. Desuden er alle forskellige så vægt og højde er altid ikke retvisende ifht. sammenligning.

Reputation point: 10

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster