Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1797
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1794

Følg bodybuilding.dk på

Hvad er galt med ris?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hvorfor skal man undgå pasta, ris og kartofler, når man skal tabe sig? Pasta kan jeg forstå, for det er jo i realiteten bare kogt, hvidt brød, men hvad med de to sidstnævnte? Er det pga. at de indeholder mange kulhydrater eller meget stivelse?
Jeg spiser nemlig selv mange ris, godt nok de brune, men ris er vel ris... og jeg spiser dem, fordi jeg altid har opfattet dem som sunde, men er jeg helt galt på den, og bør jeg finde alternativer? Som i så fald kan være hvad? Brune/grønne/røde linser? Eller...?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ja det er jo på grund at kulhydraterne. Når man cutter og skærer ned i maven, er det helst kulhydraterne du skal af med.
Hellere stor og dum,
end lille og klog :D

MIN LOG!! http://www.bodyforum.dk/viewtopic.php?t=2718
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenå, Djursland

Logbog: Vis logbog

Bullshit det der med at man skal skære kulhydraterne... Der er nye undersøgelser der modbeviser atkins fx, og undersøgelser der taler for den gamle skære ned på fedtet (minimum 10-15%) istedet for..

Desuden skal du spise efter det glykæmiske index som er et index eller graf som fortæller hvor hurtigt føden bliver optaget, for det kan ikke helt sættes op efter mono - di - og polysakkarider, selvom de ikke er lige komplekse..

Ris og pasta har et meget højt GI index og derfor "bør" IMO undgåes ved vægttab da det kan øge appetiten gennem forøget blodsukker niveau som igen øger insulin produktionen til et mindre overboost, som så gør dig sulten igen meget hurtigt.. Ved at spise mere grov føde med fibre og lignende for du mad som optages langsommere og der sker derfor ikke denne overboost af sukker i blodet som øger insulin så hurtigt som det gør... Men ellers er det bare at tælle kcal´erne i din føde for at se hvor meget du skal have hen af dagen. Læs Cuts på (link slettet) evt. :wink:

Du skal huske at insulin også virker metabolsk da det er et hormon stof som øger cellernes optagelse af føden gennem cellemembranen
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Mikkel leicht skrev:Bullshit det der med at man skal skære kulhydraterne... Der er nye undersøgelser der modbeviser atkins fx, og undersøgelser der taler for den gamle skære ned på fedtet (minimum 10-15%) istedet for..

Det er jo begrænset hvor meget man indtager (i en ordenlig kost) allerede. Umættede fedtsyrer er vigtige ved vægttab, men det lyder ikke helt ved siden af det der 8-[
Hellere stor og dum,
end lille og klog :D

MIN LOG!! http://www.bodyforum.dk/viewtopic.php?t=2718
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenå, Djursland

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster