Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

Hvad siger I til dette program?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej (link slettet)!

Er en dreng på 17 år, der vejer 80 kg og er 1,92 høj.

Har trænet med maskiner i et halvt år, men har fundet ud af at det ikke var sagen, så nu har jeg læst og sammensat et program, men vil gerne have noget respons herinde fra inden jeg går igang med det.

Det ser således ud:

Mandag:
Back Squat 5x5
Bent Over Rows 5x5
Military Press 5x5
Mave 3x10
Flyes 5x5

Onsdag:
Dødløft 5x5
Bænkpres 5x5
Reverse Chin Ups 3x10
Mave 3x10
Stivbenet Dødløft 5x5

Fredag:
Front Squat 5x5
Biceps Curl 5x5
Dips 3x10
Mave 3x10
DB Bent Over 5x5

Hvad siger I til det?

Jeg skal også have lavet mig et kostprogram, men er i tvivl om hvorvidt jeg skal bulke/cutte eller bare æde "normalt"? Har læst nogle artikler, men synes stadig ikke det står helt klart for mig, hvornår man skal gøre hvad.

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

(link slettet)?? Det her er bodybuilding.dk

Træner her: Hadsten Motionsforening

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Godt at høre du har læst artiklerne, men du har vist lige misset et par ting :lol:
Det ligner du har tænkt dig at køre et fullbody program? Hvis det er sandt så synes jeg du har lige lovligt få øvelser med.

Jeg kører selv fullbody hver man/ons/fre med følgende øvelser:

Dødløft
Bænkpress
Skrå bænk BB/DB ELLER Fly's
Legpress/Front squat
BOR/Yate rows
Military
Dips
Pullups
Bicep curls
Weighted Crunches
Læg øvelse

Jeg siger ikke dette er det bedste for dig, men så har du da en ide om et muligt program :)

Med hensyn til om du skal cutte/bulke så kommer det an på dine egne mål med træningen. Hvis du vil væære strandklar til sommer så skal du cutte, men det betyder ikke at du ikke kan bulke og så bare være lidt mindre markeret.
Det skal lige siges at du nok ikke kommer til at tage på i muskler hvis du ikke bulker.
“It takes 43 muscles to frown, but only 17 muscles to smile.
That makes it 2.5 times easier to smile”
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Neut skrev:Jeg kører selv fullbody hver man/ons/fre med følgende øvelser:

Dødløft
Bænkpress
Legpress/Front squat
BOR/Yate rows
Military
Dips
Pullups
Bicep curls
Weighted Crunches
Læg øvelse

Jeg siger ikke dette er det bedste for dig, men så har du da en ide om et muligt program :)

Forstår ikke du vil have så mange øvelser i et fullbody .. jeg ser ingen grund til at ramme lats gennem både rows og pullups ved hver træning, ligesom jeg ikke kan se grunden til 3 bryst øvelser .. BP/Inc BP og Dips burde være nok.. Ligeledes kan der skiftes mellem Squat og DL mellem hver træning, i stedet for at køre DL + Benpres/FSQ..

Med hensyn til om du skal cutte/bulke så kommer det an på dine egne mål med træningen. Hvis du vil væære strandklar til sommer så skal du cutte, men det betyder ikke at du ikke kan bulke og så bare være lidt mindre markeret.

Hvorfra ved du om han skal cutte for at blive klar til sommeren? det kommer da MEGET anpå hans udgangspunkt..

Du skal cutte, hvis du føler, at du går rundt og er for buttet.. Bulk hvis du ikke vil have noget imod at tage en smule mere fedt på, men du kan sagtens holde dit kcal overskud på 300 kcal, så tager du ikke alt for meget unødvendigt fedt ..
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

the-QB skrev:
Neut skrev:Jeg kører selv fullbody hver man/ons/fre med følgende øvelser:

Dødløft
Bænkpress
Legpress/Front squat
BOR/Yate rows
Military
Dips
Pullups
Bicep curls
Weighted Crunches
Læg øvelse

Forstår ikke du vil have så mange øvelser i et fullbody .. jeg ser ingen grund til at ramme lats gennem både rows og pullups ved hver træning, ligesom jeg ikke kan se grunden til 3 bryst øvelser .. BP/Inc BP og Dips burde være nok.. Ligeledes kan der skiftes mellem Squat og DL mellem hver træning, i stedet for at køre DL + Benpres/FSQ..

Hvorfra ved du om han skal cutte for at blive klar til sommeren? det kommer da MEGET anpå hans udgangspunkt..

Du skal cutte, hvis du føler, at du går rundt og er for buttet.. Bulk hvis du ikke vil have noget imod at tage en smule mere fedt på, men du kan sagtens holde dit kcal overskud på 300 kcal, så tager du ikke alt for meget unødvendigt fedt ..

Pullups rammer ikke lats som det eneste, da det er mere compound øvelse (tror jeg nok det hedder), og ville bestemt også mene at rows rammer andet end lats, men hvis jeg tar fejl så ret mig venligst.
Synes bestemt heller ikke at dips er en bryst øvelse, jo kan da godt være at den rammer bryst hvis man udfører den på en bestemt måde, men da er da primært en tricep øvelse #-o .

Ja du har selvfølgelig an på hans udgangspunkt om han skal cutte, kan kun sige at du kom med et bedre råd end mig der :)
“It takes 43 muscles to frown, but only 17 muscles to smile.
That makes it 2.5 times easier to smile”
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Pullups rammer ikke lats som det eneste, da det er mere compound øvelse (tror jeg nok det hedder), og ville bestemt også mene at rows rammer andet end lats, men hvis jeg tar fejl så ret mig venligst.

Det jeg mente med det, er at de stort set rammer det samme, og derfor ser jeg ikke hvorfor man skulle køre dem begge .. Man kan skifte lidt imellem dem .. f.eks. 2-3 ugers row, 2 ugers pullups, osv ..

og ja, det er en compound øvelse = basis øvelse :)

Synes bestemt heller ikke at dips er en bryst øvelse, jo kan da godt være at den rammer bryst hvis man udfører den på en bestemt måde, men da er da primært en tricep øvelse d´oh!

Dips er i den grad også en bryst øvelse .. det er også en basis/compound øvelse, der rammer bryst og tricep (samt også skulder) ..
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00