Mit spørgsmål er så: Her i dag, da jeg var på arbejde, kiggede jeg rundt på de forskellige varedeklaioner på madvarerne(arbejder hos en købmand). Jeg kan jo f.eks aldrig vide, hvor mange kalorier der er i oksekød, da vores slagter og langt de fleste andres butikkers slagtere laver kødet, og dermed har de ikke en varedeklasion, så man kan ikke se, hvor meget energi oksekød f.eks indeholder? Hvordan skal man finde ud af det? Skal man slå op i en kalorietabel, og hvis man gør det, får man så et præcis tal på det? Jeg mener jo, at man kan godt finde noget ris, som er der flere kalorier i end andre risprodukter. Det kommer jo an på, hvem der producere det, så at slå op i en kalorietabel, er vel ikke helt præcis eler hvad? Det variere vel fra slagter til slagter, hvor meget oksekød indeholder af energi, ikk`? Det samme problem har jeg med frugt. De er jo heller ikke i nogen pose eller noget, så har svært ved at se, hvor meget energi det indeholder!! Giv mig nogle gode råd omkring det område! Vil jo gerne gøre det så præcis så muligt med de kalorier!
Sommerboy