Jeg tænkte jeg ville starte med at spørge her efter erfaringer inden jeg overfalder min kære læge med spørgsmål hun ikke aner svarene på.
Jeg har insulin resistens syndrom, hvilket betyder mine muskler ikke kan genkende min egen insulin og derfor bliver de fleste kulhydrater jeg spiser lageret i depoter i stedet. Hvilket ikke er sundt for hverken mit helbred eller mit selvværd. Så jeg har i 4-5 år trænet og spist "rigtigt" for at holde det nede.
Nu er jeg bare lidt i den situation at jeg efter en rygskade og langvarig depression har tabt muskelmasse og blevet småfed igen -_-
Træning er jeg endelig kunne begynde på igen for ca. 1½ måned siden og om ikke andet så hjælper det på humøret.
MEN! jeg får noget anti-psykotisk medicin som gør jeg ingen sult har og prøver jeg at tvinge mig selv til at spise kaster jeg på. Men andre ord spiser jeg kun en gang i døgnet og ligger i MEGET lavt kcal underskud. Jeg bliver dog alligevel ved med at tage på.
Jeg gætter selv det er fordi mit stofskifte "går i stå" og derfor er jeg i gang med at udvikle en metode til at småspise 6-10 gange om dagen for at få det i gang.
Det jeg vil høre om, om i har erfaringer med nogle kost tilskud der kan hjælpe på fedtdepoterne? Jeg fik af vide jeg skulle kigge på CLA men det fant jeg ud af man IKKE måtte tage når man har IRS.
Så har i nogle andre bud?
På samme måde vil jeg høre hvilke erfaringer i har med kosttilskud til opbyggelse af muskelmasse, når fedtet er ved at være brændt af det til? Jeg har styr på protein og kreatin men er der andre midler der kan give et ekstra kick når den træning går i gang?
Kost tilskud er efterhånden en jungle at finde rundt i

På forhånd mange tak og UNDSKYLD for den lange post