Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1525
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1522

Følg bodybuilding.dk på

Kalorieunderskud vs. motion

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej...

Jeg skal lige høre noget.
Her de sidste 3 måneder har jeg trænet ret godt, dvs. jeg er blevet lidt større, og har også taget lidt på. Mener min fedtprocent er på de 19-20%, hvilket jo lige er lige over toppen synes jeg. Det er ikke sådan jeg vil ned på 10% eller noget. Men 14-15% stykker vil passe mig fint.

Anyways. Jeg har pt en knæskade hvilket gør, at jeg ikke ikke kan løbe, cykle, eller crosse for den sags skyld, særligt meget. Så mit spørgsmål er, om man rent faktisk kan få sin fedtprocent ned/tabe sig, ved at spise ordentligt ? Hvis jeg nu ligger i fx. 400 kalorieunderskud om dagen, ville jeg så kunne tabe mit fedt på fx. maven ?

For har gået og tænkt. Lad os sige, at mit ligevægtsindtag er 2500 kcal. Jeg løber så en tur hvor jeg bruger 500 kcal, hvilket betyder jeg kan spise for 2500 kcal og stadig ligge 500 kcal i underskud. Samtidig kunne jeg lade være med at løbe, og så ellers bare spise 500 kcal mindre og stadig ligge i underskud.
Så mit spørgsmål er, giver det det samme i længden ? Altså vil jeg tabe mig ligemeget uanset om jeg gør det ene eller det andet ? Eller skal der simpelthen motion til for at smide fedtet ? For er selvfølgelig godt klar over, at motion også giver bedre kondi, men hvis man nu ser bort fra dette, ville jeg så kunne tabe mig på begge måder, eller er der noget jeg har helt misforstået ?

På forhånd tak.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du taber dig lige meget, om du ligger i 500 kcal underskud og dyrker motion, eller om du ligger i 500 kcal underskud og ikke dyrker motion.

Kosten er den altafgørende faktor når det kommer til vægttab.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus C

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ryan skrev:Du taber dig lige meget, om du ligger i 500 kcal underskud og dyrker motion, eller om du ligger i 500 kcal underskud og ikke dyrker motion.

Kosten er den altafgørende faktor når det kommer til vægttab.

Super... Det var bare lige det jeg ville være sikker på :)

Tak skal du ha'.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster