Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1172
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1168

Følg bodybuilding.dk på

Kan jeg nå det?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Har aldrig i mit liv været "tynd". Altid en smule buttet, men har de seneste år, smidt nogle kilo alligevel, og begyndte på basal styrketræning for et år siden (bænkpres, dumbell øvelser osv.) Sidst jeg målte (lidt tid siden):
178 cm høj
75 kg
22% fedt
35 kg muskelmasse
Ved ikke om det er noget man skal bruge men: 37 cm i overarmen, og ca. 95 i brystet.
Er 23 år.
Det jeg havde tænkt mig, var at bulke til 1. februar, og derefter cutte til 1. juli og længere hen.
Når jeg kommer til at cutte, vil jeg give mig 100%, spise meget sundt og endda løbe flere gange om ugen. Mit mål er vel sixpack.
Er det et realistisk bud, eller skal jeg gøre noget andet?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9. dec 2018, 16:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det kan du sagtens.

Jeg syntes dog du skal overveje om en bulk/cut tilgang er det rigtige for dig, som motionist/hobbyløfter.
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1737
Tilmeldt: 22. aug 2011, 09:06
Geografisk sted: Snake Mountain Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du vitterligt har en fedtprocent på over 20, så ville jeg nok overveje, om det ikke var bedre at holde din vægt i ro nu og så cutte fra januar. Bulker du fra den fedtprocent, risikerer du, at en stor del af vægtforøgelsen bliver fedt, som du så efterfølgende skal bruge tid på at tabe. Nettoresultatet bliver næppe godt. Jeg har dig lidt mistænkt for at bruge et bulk nu som undskyldning for at svælge i december måneds mad- og sukkerglæder, men det kan meget let tage overhånd. :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Barry skrev:Det kan du sagtens.

Jeg syntes dog du skal overveje om en bulk/cut tilgang er det rigtige for dig, som motionist/hobbyløfter.

Styrketræner flere gange om ugen, så ved ikke om jeg er hobbyløfter, og lige pt. løber jeg kun en enkelt gang om ugen.
Kan også være jeg har misforstået definitionen. Men vil i princippet også være større (med tonet krop), hvis man eksempelvis ser nogle år frem.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9. dec 2018, 16:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Etrius skrev:Hvis du vitterligt har en fedtprocent på over 20, så ville jeg nok overveje, om det ikke var bedre at holde din vægt i ro nu og så cutte fra januar. Bulker du fra den fedtprocent, risikerer du, at en stor del af vægtforøgelsen bliver fedt, som du så efterfølgende skal bruge tid på at tabe. Nettoresultatet bliver næppe godt. Jeg har dig lidt mistænkt for at bruge et bulk nu som undskyldning for at svælge i december måneds mad- og sukkerglæder, men det kan meget let tage overhånd. :D

Har dog langt grænser for meget decembermad jeg vil spise, men jeg tænker bare om jeg ikke lige kan få en ekstra måned bulk med, for ikke at være alt for tynd, når fedtet er væk :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9. dec 2018, 16:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Spørger du mig vil det være dumt ift. din træning m.m. at begynde et decideret cut nu.
Du har endnu masser af "noob gains" at malke og din muskelmasse er ikke imponerende. Jeg vil skifte fokus væk fra et cut og på at træne optimalt.

Der sker rigtig meget med din kropssammensætning når du kan dødløfte 200 kg, squatte 140 kg. og bænke 120 kg.
Når du har nået disse mål kan du overveje et cut men indtil da bør dit fokus være på at optimere din styrke- og muskeludvikling.

Hvordan ser dit program ud?
Mit umiddelbare gæt er at dit problem ligger her da du bl.a. skrev:

bosnatrap skrev: begyndte på basal styrketræning for et år siden (bænkpres, dumbell øvelser osv.)?


Tænk også på hvordan du vil se ud, hvis du smider en masse fedt nu og ikke har noget muskelmasse at vise frem - du vil bare være tynd og kedelig :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moriarty skrev:Spørger du mig vil det være dumt ift. din træning m.m. at begynde et decideret cut nu.
Du har endnu masser af "noob gains" at malke og din muskelmasse er ikke imponerende. Jeg vil skifte fokus væk fra et cut og på at træne optimalt.

Hvis vedkommende har "masser af noob gains", vil TS formentlig både kunne øge sin muskelmasse og tabe fedtmasse. Underforstået at TS ligger i kalorieunderskud. Men det betyder jo ikke, at TS nødvendigvis taber sig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:
Moriarty skrev:Spørger du mig vil det være dumt ift. din træning m.m. at begynde et decideret cut nu.
Du har endnu masser af "noob gains" at malke og din muskelmasse er ikke imponerende. Jeg vil skifte fokus væk fra et cut og på at træne optimalt.

Hvis vedkommende har "masser af noob gains", vil TS formentlig både kunne øge sin muskelmasse og tabe fedtmasse. Underforstået at TS ligger i kalorieunderskud. Men det betyder jo ikke, at TS nødvendigvis taber sig.


Jo men det er langt fra en optimal måde at udnytte sine noob gains på! TS har i forvejen trænet 1 år uden (undskyld mig) de store gains så træningen m.m. skal optimeres nu.

Alberto Nunez har tidligere udtalt, at det bedste han gjorde for sin træning var at bulke de første 2 år, selvom han hadede sit udseende i den periode. Hans efterfølgende resultater var aldrig blevet så gode, hvis han ikke havde fået den kickstart.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2017, 13:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Moriarty skrev:
Etrius skrev:
Moriarty skrev:Spørger du mig vil det være dumt ift. din træning m.m. at begynde et decideret cut nu.
Du har endnu masser af "noob gains" at malke og din muskelmasse er ikke imponerende. Jeg vil skifte fokus væk fra et cut og på at træne optimalt.

Hvis vedkommende har "masser af noob gains", vil TS formentlig både kunne øge sin muskelmasse og tabe fedtmasse. Underforstået at TS ligger i kalorieunderskud. Men det betyder jo ikke, at TS nødvendigvis taber sig.


Jo men det er langt fra en optimal måde at udnytte sine noob gains på! TS har i forvejen trænet 1 år uden (undskyld mig) de store gains så træningen m.m. skal optimeres nu.

Alberto Nunez har tidligere udtalt, at det bedste han gjorde for sin træning var at bulke de første 2 år, selvom han hadede sit udseende i den periode. Hans efterfølgende resultater var aldrig blevet så gode, hvis han ikke havde fået den kickstart.

Du siger noget. Jeg var ikke helt obs på TS' stats. At veje 75 kg fordelt på 178 cm med en fedtprocent på 22 er - no offence - ikke et prangende resultat efter eet års træning. No offence TS, måske har træningen ikke været prioriteret i tilstrækkelig grad. Normalt ser man jo en betydelig ændring af muskelmasse:fedtmasse-forholdet hos utrænede personer, som begynder at træne.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



bosnatrap skrev:
Barry skrev:Det kan du sagtens.

Jeg syntes dog du skal overveje om en bulk/cut tilgang er det rigtige for dig, som motionist/hobbyløfter.

Styrketræner flere gange om ugen, så ved ikke om jeg er hobbyløfter, og lige pt. løber jeg kun en enkelt gang om ugen.
Kan også være jeg har misforstået definitionen. Men vil i princippet også være større (med tonet krop), hvis man eksempelvis ser nogle år frem.


Hvis du ikke har tænkt dig at stille op i styrkeløft, bodybuilding eller lignende, så må betegnelsen være motionist/hobbyløfter .

Jeg tror at de fleste, som kun træner for at se bedre ud ville have bedst af køre noget "recomp", hvor man over længere tid øger muskelmasse og reducerer sin fedtprocent. Nu er jeg ikke egnet til at give direkte instrukser, men noget i form af at køre måske køre nogle få 100 kalorier i underskud over en længere periode, ville kunne hjælpe dig og du ville ikke gå rundt og se ud som en fedling halvdelen af året.

Der er mange gode trænere her på sitet, mon ikke de ville kunne hjælpe dig i mål?
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1737
Tilmeldt: 22. aug 2011, 09:06
Geografisk sted: Snake Mountain Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster