Alder: 31
Træningserfaring: 16 år
Højde: 177 cm
Vægt: 89 kg (morgen uden tøj)
Fedt%: Vil skyde den til ca. 12-13%
Som nævnt har jeg nu trænet i mere end halvdelen af mit liv, så der er brugt mange timer i træningslokalet. Jeg har selvfølgelig tænkt over hvad jeg har spist, og har fulgt enkelte diæter undervejs, men jeg føler at jeg ville kunne have opnået langt bedre resultater, hvis kosten havde været helt på plads. Jeg håber derfor på feedback fra folk, som har sat sig godt ind i denne del af styrketræningens verden.
Mine problemer har nok været manglende stabilitet i mit indtag, for lidt protein samt ikke nok energi fra sunde fedtkilder. Jeg har haft store problemer med skader, som folk omkring mig flere gange har sat i forbindelse med mit svingende indtag og manglende fedt/protein.
Mit mål for den kommende tid er at gaine nogle lean kg., men samtidig have stor fokus på skadesforebyggelse/-heling. Er blevet opfordret til bare at spise igennem (muskelspænd, saltbalance osv. er nævnt i denne sammenhæng), hvis jeg vil skaderne til livs og undgå flere skader på sigt, men jeg ønsker ikke at lægge højere i fedt%, med mindre dette er helt afgørende for hvordan det går med mine skader.
Altså:
Hvordan bør jeg spise?
Jeg har lagt et udkast til en kostplan ind, men jeg mangler kilder til sundt fedt i flere af måltiderne. Målet var at ramme omkring 100 gram fedt pr. dag (22,5 % af samlet energiindtag på 4000 kcal). Dette er langt højere end hvad jeg normalt har ligget på, så jeg håber at dette kan være en del af løsningen.....?