Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1628
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1626

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan til bulk og cutting

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej allesammen! :D

Jeg er en pige på 17 år, vejer 70 kg og er 175 cm høj.
Jeg har trænet seriøst i fitness, i et år her til sommer. Nu da jeg er blevet bidt af bodybuilding, kunne jeg godt tænke mig at blive hjulpet lidt på vej mht. bulking og cutting (kostplan dertil).
Jeg træner 6 gange i ugen (en af gangene cardio) i omrking 1,5-2,5 timer af gangen.
I følge sidens oplysninger, er mit basalstofskifte 1562 kcal (6536 KJ) og mit energiforbrug 2695 kcal (11274 KJ).

Da man, for at opbygge muskler, skal have et energioverskud på omkring 500 kcal, kan jeg godt se, at jeg slet ikke er oppe at have alle de kcal jeg skal have. Jeg får omkring 1200-1500 kcal pr. dag, da jeg har vænnet mig selv til at skulle tabe mig.
Jeg har over det seneste år også tabt mig 15 kg fedt, ved hjælp af sund kost og træning. Problemet er bare det, at jeg nu skal til at tilpasse min kost til bodybuilding og ikke decideret vægttab, så jeg skal faktisk til at tage på i stedet (ikke sandt? :? )
Jeg har godt styr på hvad der er sund kost osv. det er ikke så meget det der er problemet. Jeg vil gerne kunne bulke på en sund måde (hvilket jeg ikke helt har styr på hvordan).
Jeg har hørt, at man skal sætte sig et mål med hvor meget man vil tage på pr. uge, men hvordan kan jeg vide hvad der er bedst for mig at tage på pr. uge og oven i købet om det er fedt eller muskler jeg tager på?

Alt i alt kunne jeg godt tænke mig at få hjælp til en kostplan til sund bulking og en kostplan til cutting. Jeg kunne også godt tænke mig at få de basale facts på plads, da jeg godt kan mærke, at jeg er på rimelig bar bund lige her :-#
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 70.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tillykke med vægttabet.

Der er super mange artikler her på sitet omkring emnet, så der er masser af information for dig at hente.

Bl.a. her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

De fleste steder anbefales der, at man er i 300 - 500 kcal overskud når man skal bygge muskelmasse. Det vil rigtigt nok sige at du skal tage på. Det forholder sig dog lidt anderledes ved kvinder pga. jeres ringere evne til at bygge muskelmasse fra naturens side af. Derfor bør du, som kvinde, ikke tage mere på end 300 om ugen, svarende godt og vel til 300 kcal i overskud hver dag. Gerne lidt mindre. Om det er fedt eller muskel, som sætter sig, vil du kunne måle via objektive målinger.

Du lader til at have nogenlunde styr på de fleste ting. Prøv derfor, efter at have kigget linket igennem jeg gav dig, at sammenstykke en kostplan selv og smid den op her så andre kan give dig kritik.

Mht. til dit energiniveau, så vil jeg klart anbefale dig at skrue ned for din cardio. Du vil skulle op i nærheden af 3000 kcal om dagen, altså dobbelt så meget som du spiser nu, for at nå målet. Samtidig bør du få dig et ordentligt program. Det hører sig til sjældenhederne at folk, der siger de træner styrketræning 6 gange i ugen, faktisk følger noget fornuftigt.
B2B ville være et godt bud her på: http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Pind skrev:Tillykke med vægttabet.

Der er super mange artikler her på sitet omkring emnet, så der er masser af information for dig at hente.

Bl.a. her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

De fleste steder anbefales der, at man er i 300 - 500 kcal overskud når man skal bygge muskelmasse. Det vil rigtigt nok sige at du skal tage på. Det forholder sig dog lidt anderledes ved kvinder pga. jeres ringere evne til at bygge muskelmasse fra naturens side af. Derfor bør du, som kvinde, ikke tage mere på end 300 om ugen, svarende godt og vel til 300 kcal i overskud hver dag. Gerne lidt mindre. Om det er fedt eller muskel, som sætter sig, vil du kunne måle via objektive målinger.

Du lader til at have nogenlunde styr på de fleste ting. Prøv derfor, efter at have kigget linket igennem jeg gav dig, at sammenstykke en kostplan selv og smid den op her så andre kan give dig kritik.

Mht. til dit energiniveau, så vil jeg klart anbefale dig at skrue ned for din cardio. Du vil skulle op i nærheden af 3000 kcal om dagen, altså dobbelt så meget som du spiser nu, for at nå målet. Samtidig bør du få dig et ordentligt program. Det hører sig til sjældenhederne at folk, der siger de træner styrketræning 6 gange i ugen, faktisk følger noget fornuftigt.
B2B ville være et godt bud her på: http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Mange tak! Det er dejligt at vide, at jeg har ok styr på det.
Mange gode oplysninger :D

Er det komplet op til en selv hvor længe man vil bulke af gangen, eller er der en metode som er 'den typiske'?
Hvis jeg nu for eksempel bulker i et halvt år, ender jeg jo med at tage rigtig meget på (selvom jeg har på fornemmelsen, at gøre det i et halvt år ikke er særlig lang tid). For derefter at cutte det overskydende fedt væk. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du bulker et halvt år, og eller ikke ligger over 300 kcal i dagligt overskud, så vil du ikke "tage rigtig meget på". 6 måneder vil svare til godt og vel 7 kg. Det er ikke rigtig meget, hvis man spiser ordentligt og træner hårdt.

Længden af et bulk er op til den enkelte.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:Hvis du bulker et halvt år, og eller ikke ligger over 300 kcal i dagligt overskud, så vil du ikke "tage rigtig meget på". 6 måneder vil svare til godt og vel 7 kg. Det er ikke rigtig meget, hvis man spiser ordentligt og træner hårdt.

Længden af et bulk er op til den enkelte.

Mange tak :)

Og mht. objektive målinger i forrige kommentar, mener du så med fedttang eller hvordan?
Brugeravatar

Styrkeliste

Målinger af hudfolder er en af dem ja. Derudover kan nævnes måling af omkreds forskellige steder på kroppen. Billeder i samme lys og posering, er også godt til sammenligning hvis der er nogle uger imellem dem. Det sammen med vægten er en god indikator for om det går godt/skidt.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste