Jeg er en pige på 17 år, vejer 70 kg og er 175 cm høj.
Jeg har trænet seriøst i fitness, i et år her til sommer. Nu da jeg er blevet bidt af bodybuilding, kunne jeg godt tænke mig at blive hjulpet lidt på vej mht. bulking og cutting (kostplan dertil).
Jeg træner 6 gange i ugen (en af gangene cardio) i omrking 1,5-2,5 timer af gangen.
I følge sidens oplysninger, er mit basalstofskifte 1562 kcal (6536 KJ) og mit energiforbrug 2695 kcal (11274 KJ).
Da man, for at opbygge muskler, skal have et energioverskud på omkring 500 kcal, kan jeg godt se, at jeg slet ikke er oppe at have alle de kcal jeg skal have. Jeg får omkring 1200-1500 kcal pr. dag, da jeg har vænnet mig selv til at skulle tabe mig.
Jeg har over det seneste år også tabt mig 15 kg fedt, ved hjælp af sund kost og træning. Problemet er bare det, at jeg nu skal til at tilpasse min kost til bodybuilding og ikke decideret vægttab, så jeg skal faktisk til at tage på i stedet (ikke sandt?
) Jeg har godt styr på hvad der er sund kost osv. det er ikke så meget det der er problemet. Jeg vil gerne kunne bulke på en sund måde (hvilket jeg ikke helt har styr på hvordan).
Jeg har hørt, at man skal sætte sig et mål med hvor meget man vil tage på pr. uge, men hvordan kan jeg vide hvad der er bedst for mig at tage på pr. uge og oven i købet om det er fedt eller muskler jeg tager på?
Alt i alt kunne jeg godt tænke mig at få hjælp til en kostplan til sund bulking og en kostplan til cutting. Jeg kunne også godt tænke mig at få de basale facts på plads, da jeg godt kan mærke, at jeg er på rimelig bar bund lige her