Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1845
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1842

Følg bodybuilding.dk på

Kostskema

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej med jer!
Jeg står og skal igang med en seriøs omgang bulking, jeg har trænet i godt og vel et år nu og forsøgt at spise sundt og rigeligt hver dag.
Mit problem er at på hele det år er jeg kun gået et kilo op i vægtig og det er ikke meget når målet engang er 75kg, mens man ligger på 61kg..
Min styrke er steget i takt med jo længere tid jeg trænede, så det er ikke fordi jeg stadigvæk er "svag" på nogen måde, men når man faktisk ligger på grænsen til at være undervægtig, så føler man sig svagere.
Stort set hele året har jeg taget proteinpulver og kreatin (fik det anbefalet af en ven), og så indtil fornyligt noget BCAA pulver også.
Så hvis der er nogle der enten kan sammensætte en skema groft eller kender et sted hvor man nemt kan lave det, så vil jeg gerne høre fra jer!

jeg kender godt til hvad der er bedre end andet af madvarer. f.eks. ved jeg kylling er godt for protein, det samme med fed fisk med de olier og grove madvarer for at få nogle fibre og så nogle kulhydrater fra frugt og sådan.

På forhånd tak! :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvordan ser din nuværende kost ud?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog

seiko11 skrev:
Så hvis der er nogle der enten kan sammensætte en skema groft eller kender et sted hvor man nemt kan lave det, så vil jeg gerne høre fra jer!

Det er altså ret nemt at bruge kostplan-funktionen her på siden. Prøv at registrere den mængde mad du normalt spiser. Så kan du løbende justere ind så dine makro-tal passer.

Hvad er dit ligevægtsindtag? Hvor meget ligger du i kalorieoverskud/underskud når du henholdsvis bulker/cutter?

God fornøjelse :)

Reputation point: 5

Jeg har ikke helt styr på antallet af kalorier og hvad jeg skal indtage for at bulke eller cutte. En kammerat snakkede om det var omkring 3000 pr. Dag.

Det er alt sådan noget jeg mangler råd omkring :)

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/stofskifteberegner/

Prop dine data ind i denne her beregner. Så fortæller den dig (cirka), hvor meget du skal spise for at tage på. Hvis du vejer 61 kg og spiser 3000 kalorier, så må du være meget aktiv i din hverdag, hvis du ikke tager på. Så er løsningen selvfølgelig bare, at du skal proppe mere mad i hovedet.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog

Fedt!
Tak for det!

Du kan også bruge kostplan-funktionen her til venstre, til at beregne dit ligevægtsindtag udfra, hvor mange timer du træner om ugen + højde, vægt og køn. En god tommelfinger-regel siger, at du skal forsøge at få 1,8-2 g protein + 1 g fedt pr kilo du vejer, resten af dine daglige kalorie skal du have fra kulhydrater. Men prøv dig lidt frem og justere løbende.

God fornøjelse :)

Reputation point: 5

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster