Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1783
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1780

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin og protein.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej jeg er en dreng på næsten 15 år og er begyndt og træne meget. Jeg træner hele ugen og holder pauser i weekenden. Jeg spiser som jeg plejer jeg er 1,74 høj og vejer 60 kg. Er det for meget og veje i den alder? Hvordan kan jeg måle min Fedt procent.? Er det klogt og tage kreatin og protein pulver når man ikke er ældre og kan man få skader af det. Og hvad hjælper det? Håber der er nogen der kan besvare mit spørgsmål. på forhånd tak

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mentiom skrev:Hej jeg er en dreng på næsten 15 år og er begyndt og træne meget. Jeg træner hele ugen og holder pauser i weekenden. Jeg spiser som jeg plejer jeg er 1,74 høj og vejer 60 kg. Er det for meget og veje i den alder? Hvordan kan jeg måle min Fedt procent.? Er det klogt og tage kreatin og protein pulver når man ikke er ældre og kan man få skader af det. Og hvad hjælper det? Håber der er nogen der kan besvare mit spørgsmål. på forhånd tak

1. Hvis du træner meget, så ja! sørg for at få dækket dit daglige proteinbehov. Som vil være ca 120 gram (2g protein pr. kg. kropsvægt)

2. Protein og kreatin giver ikke skader. Hvis du er uheldig kan du få bumser og væskesamlinger. Men prøv dig frem.

Fedtprocent måler du ved at købe eller låne en maskine. Har desværre ikke link til nogen.

Lur mig om ikke der er en venlig gut der langer op med nogle gode artikler, som helt sikkert vil gå til bunds i dine spørgsmål :wink:

Geografisk sted: Aarhus

Mentiom skrev:Hej jeg er en dreng på næsten 15 år og er begyndt og træne meget. Jeg træner hele ugen og holder pauser i weekenden. Jeg spiser som jeg plejer jeg er 1,74 høj og vejer 60 kg. Er det for meget og veje i den alder? Hvordan kan jeg måle min Fedt procent.? Er det klogt og tage kreatin og protein pulver når man ikke er ældre og kan man få skader af det. Og hvad hjælper det? Håber der er nogen der kan besvare mit spørgsmål. på forhånd tak

Når du træner så meget som du gør så er det MEGET godt at tage protein og kreatin, for du kører dine muskler helt ud.

Til træning ødelægger du muskel vævet, så det tidspunkt dine muskler vokser er efter træning. Derfor skal de have noget at vokse af!-Ellers kan det ende med du istedet for nedbryder dine muskler fordi vævet ikke blive bygget ordentligt op!

Du kan dog spise dig til det, men det kræver satme nogle store gode måltider da jeg vil gætte at du har svært ved at tage på..

Husker du at få nok vile til de forskellige muskler med sådan et trænings program ?

Lige hurtigt for at slå en ting fast. NEJ DU VEJER IKKE FOR MEGET!
Din vægt kan kun give et fingerpeg om hvorvidt du vejer for meget. Jeg vejer selv 80 kg og er kun 167 cm høj, min lillebror på 15 år er ligeså høj som mig og han vejer 60 kg. Hans vægt passer til hans drøjde, min er lige i overkanten, men har forholdsvis meget muskelmasse, så vil aldrig kunne kommer under 70 kg, uden at miste meget muskelmasse. Hvis jeg kommer under 75 kg, vil jeg formentligt allerede der miste muskelmasse.

så som de andre siger, kom igang med med noget protein pulver. Efter træning(op til 30 min efter træningen) skal du ha 24g ren protein(0,4g pr. kg kropsvægt) og 48g kulhydrat(0,8g pr. kg kropsvægt). Proteinerne kan du få igennem proteinpulver og kulhydraterne igennem banan. Jeg plejer at blende det med lidt skummet mælk og så har du en dejligt velsmagende shake :D
Indsæt bad ass signatur

Geografisk sted: Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 146.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online