Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1628
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1626

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin og Weight gainer

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB!

Jeg er for noget tid siden begyndt på Kreatin pulver og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal have de to ugers pause. Er cirka 5 dage inde i pausen. Men lige for tiden bruger jeg også en Weight Gainer. Men problemet med den er at der også er Kreatin i den. Godt nok kun 1 gram per 334 gram. Og jeg tager kun en shake om dagen med 250 gram, så altså er der lidt under 1 gram Kreatin i den shake. Men mit spørgsmål er så: Kan jeg godt bruge den Weight Gainer under min pause, eller skal jeg stoppe med den gainer til efter pausen?... :)

- Håber nogen kan hjælpe.

M.v.h

Mikkel D.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kan du sagtens :)
250g weight gainer om dagen er alligevel en del hurtige kulhydrater.. Hvorfor ikke spise mad?
Brugeravatar

Reputation point: 50

hmm kunne være man skulle prøve det, jeg er nu mest til bare at spise så meget som muligt, og så selv lade kroppen styre det hele uden tilskud... selvom det self begrænser resultaterne...
Morten
//Hård træning, Hård rock og smoking like a boss i cigaret

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 78.00

Nid: Okay det lyder godt :) Tak!
- Synes bare det er svært og komme op på det bestemte antal Kalorier om dagen ellers! Men det er "Serious Mass Gainer" som jeg bruger. Det er omkring 20 gram sukker per 334 gram. Resten er Maltodextrin. Så ja, det meste er hurtigt optagelige kulhydrater. :)

Morten: Tjaa... For mig har det hjulpet en del ihvertfald.. Både Weight Gaineren og Kreatinen! Men gå efter hvad du selv synes der passer bedst til dig! Det er jo altid godt :)

Man behøver ikke køre kreatin i cyklus. Leverens endogene produktion er reversibel trods kontinuerlig og langvarig supplementering. Så du behøver ikke tænke over din tilførsel af kreatin fra weight gainer. Ikke desto mindre ville jeg tænke over den enorme mængde skamfuld og næringsmæssig tomme energi du får fra din weight gainer. Som nævnt ville du sagtens kunne nøjes med meget mindre. Almindelige fødevarer er selvfølgelig at foretrække.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Hippocrates: Ja okay! Det lyder rigtig. Var bare bange for det fordi jeg ikke vil stoppe med at producere kreatin i kroppen!
- Jaaa det er vel rigtig nok... Men synes bare ellers det er så svært og tage på.. Er lige pt en høj og tynd person nemlig :-)

Kodeord skrev:Hippocrates: Ja okay! Det lyder rigtig. Var bare bange for det fordi jeg ikke vil stoppe med at producere kreatin i kroppen!
- Jaaa det er vel rigtig nok... Men synes bare ellers det er så svært og tage på.. Er lige pt en høj og tynd person nemlig :-)

At tage på er "blot" et spørgsmål om at indtage nok energi. Du kan med fordel tænke i sunde og energitætte alternativer. Nødder og peanutbutter er eksempelvis både sundt og indeholder meget energi. Herudover kunne du eventuelt blende en portion havregryn. Flydende føde mætter mindre end fast føde.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)

Ja det er rigtigt nok! Men jeg kan ikke indtage peanutbutter clean med ske, skal blande det med noget. Ved bare ikke hvad :)
- Og havregryn spiser jeg en del af! Det er intet problem! Har en gennemsnitligt indtag af kalorier på omkring 3000-4000 om dagen :)
- Kender du noget man kan spise meget af (Uden det er vammelt) og som har masser af de rigtige kalorier (Kulhydrat og protein, ikke for meget fedt) :)

Kodeord skrev:Ja det er rigtigt nok! Men jeg kan ikke indtage peanutbutter clean med ske, skal blande det med noget. Ved bare ikke hvad :)
- Og havregryn spiser jeg en del af! Det er intet problem! Har en gennemsnitligt indtag af kalorier på omkring 3000-4000 om dagen :)
- Kender du noget man kan spise meget af (Uden det er vammelt) og som har masser af de rigtige kalorier (Kulhydrat og protein, ikke for meget fedt) :)

Peanutbutter smager utroligt godt i en chokolade-shake :) Ellers smager det da fint rent! Brug det som smør på brødet... Ellers noget som paranødder og cashewnødder er nemme at spise, og har mange kalorier.

Hvorfor er fedt forkerte kalorier? Du undgår vel ikke fedt, som mange nybegyndere gør? [-X
Brugeravatar

Nid: Jamen jeg har virkelig svært ved at få peanutbutter ned. Både hvis det er i noget eller hvis det er rent :) Men tak for tippet!
- Hehe nej nej, men får bare meget af det i forvejen! Drikker 1,5 liter sødmælk hver dag! Der er jo en del fedt i! Så lidt forkert af mig og kalde det en forkert kalorie, mener bare at jeg har også brug for de andre Kalorier! :)

3000-4000 kcal er jo ingenting i "rigtig" føde! I min morgenmad alene får jeg knap 1100 kcal bare på havregryn, mælk og rosiner.
Spis forhelved :)

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 125.00

Hvilke macros går du efter? 1,5l sødmælk har ikke så meget fedt... Hvis du indtager 4000 kalorier om dagen, så vil man da typisk indtage 120-150g fedt? :)
Brugeravatar

Hmm ja okay, synes nu ellers det er en del, men okay hvad ellers da? :)
- Hvad er macros? :)

Din fordeling af makronæringsstoffer (protein, kulhydrat & fedt). Prøv at læs lidt af det basale omkring kost. Der er flere hjælpsomme artikler/tråde som kan klares ved en ret hurtig læsning :)
Brugeravatar

Okay jamen det lyder fint! Det vil jeg da prøve :-) Tusind tak!

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster