Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Kritik af HST program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg vil kaste mig ud i et HST træningsprogram og har sammesat følgende øvelser (kommentér også gerne rækkefølgen):

Squat (2x15) (4x10) (5x5)

Stiff Leg Deadlifts (2x15) (4x10) (5x5)

Bænkpress (2x15) (4x10) (5x5)

Military Press (2x15) (4x10) (5x5)

Shoulder Dumbell Press (2x15) (4x10) (5x5)

Chinups (2x15) (4x10) (5x5)

Bent Over Row (2x15) (4x10) (5x5)

Lateral Raise (2x15) (4x10) (5x5)

Barbell Curl (2x15) (4x10) (5x5)

Barbell Calf Raises (2x15) (4x10) (5x5)

Leg Raises (2x20)(2x25)(2x30)

Konstruktiv kritik tak :mrgreen:
Sidst rettet af SomeKindOfMonster 23. jan 2010, 21:03, rettet i alt 9 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du har både Behind The Neck Press og Shoulder Dumbell Press for skuldre.
Jeg ville springe over den ene.
Du har ingen roøvelse, så der ville jeg tage 2 serier af en eller anden roøvelse evt. BOR, og så skal du lige have en tricepsøvelse med.
Personlig synes jeg volumen bliver for lille specielt når du når 10 og 5 rep.
Jeg ville i stedet gøre følgende:

Squat 3x15
Stiff Leg Deadlifts 2x15
Bænkpres 3x15
BOR 3x15
Chins 3x15
Skulderpres 3x15

i 10 rep perioden ville jeg tilføje 1 sæt i hver øvelse og yderligere 1 sæt ved 5 rep.
På den måde vil du beholde en rimelig volume også i 5 rep perioden, og ende på 29 sæt total, som nok vil være overkommelig.

Grunden til at jeg ville hoppe over læg og arme er at jeg hellere vil bruge energien på store basisøvelser og så køre en cyklus eller 2 på ovenstående måde, og så tage de små muskler med når du måske senere vil køre et splitprogram.

Jeg kørte noget lignende for et par år siden hvor jeg sluttede med 5x5 i alle øvelser og da jeg ikke kørte negativ tog jeg 4 uger med 5x5.
Jeg havde god fremgang både i styrke og masse.

Henning aa skrev:Du har både Behind The Neck Press og Shoulder Dumbell Press for skuldre.
Jeg ville springe over den ene.
Du har ingen roøvelse, så der ville jeg tage 2 serier af en eller anden roøvelse evt. BOR, og så skal du lige have en tricepsøvelse med.
Personlig synes jeg volumen bliver for lille specielt når du når 10 og 5 rep.
Jeg ville i stedet gøre følgende:

Squat 3x15
Stiff Leg Deadlifts 2x15
Bænkpres 3x15
BOR 3x15
Chins 3x15
Skulderpres 3x15

i 10 rep perioden ville jeg tilføje 1 sæt i hver øvelse og yderligere 1 sæt ved 5 rep.
På den måde vil du beholde en rimelig volume også i 5 rep perioden, og ende på 29 sæt total, som nok vil være overkommelig.

Grunden til at jeg ville hoppe over læg og arme er at jeg hellere vil bruge energien på store basisøvelser og så køre en cyklus eller 2 på ovenstående måde, og så tage de små muskler med når du måske senere vil køre et splitprogram.

Jeg kørte noget lignende for et par år siden hvor jeg sluttede med 5x5 i alle øvelser og da jeg ikke kørte negativ tog jeg 4 uger med 5x5.
Jeg havde god fremgang både i styrke og masse.

Tak for kritikken. Jeg vil lige tage dine råd til overvejelse og så rette mit program. Jeg ved godt at volumen er lav, men det en af grundprincipperne i HST programmet, selvom jeg også selv har blandede følelser omkring det.
Brugeravatar

Brian Heycock som oprindelig skrev programmet anbefaler faktisk at man har samme volume som i andre programmer men fordelt ud over 3 dage om ugen.

Man kan faktisk også efter hans anvisning køre med følgende rep. 1 uge af hver 15-12-10-8-5 og negativ. Men som han skrive er 15-10-5-neg. mere enkelt.

Han anbefaler at man øger antal af sæt hvis man aldrig er øm efter træning.

Desuden skriver han også at 15 rep sættene kun laves i første cyklus eller hvis man har småskader.

Jeg har også de fleste gange kør med 12 og 8 rep hver med 2 uger og så kørt med 5 rep og lavet progession så længe jeg kunne. Når jeg ikke længere kunne lave progression har jeg kørt et par uger mere med samme vægt, eller til jeg følte at jeg trængte til en pause.

Henning aa skrev:Brian Heycock som oprindelig skrev programmet anbefaler faktisk at man har samme volume som i andre programmer men fordelt ud over 3 dage om ugen.

Man kan faktisk også efter hans anvisning køre med følgende rep. 1 uge af hver 15-12-10-8-5 og negativ. Men som han skrive er 15-10-5-neg. mere enkelt.

Han anbefaler at man øger antal af sæt hvis man aldrig er øm efter træning.

Desuden skriver han også at 15 rep sættene kun laves i første cyklus eller hvis man har småskader.

Jeg har også de fleste gange kør med 12 og 8 rep hver med 2 uger og så kørt med 5 rep og lavet progession så længe jeg kunne. Når jeg ikke længere kunne lave progression har jeg kørt et par uger mere med samme vægt, eller til jeg følte at jeg trængte til en pause.

Jeg har rettet det lidt til nu.. Jeg kørte det første gang i dag og det gik fint, og jeg var lige tilpas brugt efter træningen.. Jeg er som sagt lige begyndt på dette træningsprogram, så jeg skal lige se hvordan det går og om jeg skal tilpasse noget :hihi:
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster