Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1703
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1702

Følg bodybuilding.dk på

Kulhydrater - Sukker?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen,

Jeg har gået rundt og spekuleret lidt over hvorfor alle siger sukker er så usundt? Når man kigger på 1kg sukker nede fra den lokale Netto står der jo at det er 100% kulhydrater. Og der er jo kun 4 kalorier pr. kulhydrat, så hvorfor er det så usundt/fedende?

Tænker f.eks. på morgenmad, hvor der står 1g fedt pr. 100g, men så står der f.eks 70g kulhydrater, hvoraf 14g er sukkerarter. Feder det så stadig?

Håber i forstår hvad jeg mener, ellers skal jeg nok prøve at uddybe :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Don Christian skrev:Hej alle sammen,

Jeg har gået rundt og spekuleret lidt over hvorfor alle siger sukker er så usundt? Når man kigger på 1kg sukker nede fra den lokale Netto står der jo at det er 100% kulhydrater. Og der er jo kun 4 kalorier pr. kulhydrat, så hvorfor er det så usundt/fedende?

Tænker f.eks. på morgenmad, hvor der står 1g fedt pr. 100g, men så står der f.eks 70g kulhydrater, hvoraf 14g er sukkerarter. Feder det så stadig?

Sukker er usundt, fordi det bliver omdannet til fedt, hvis du ikke når at forbrænde det;)
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor er sukker usundt?
Sukker er et rent stof udvundet af sukkerroer eller sukkerrør. Det rene sukker indeholder ikke vitaminer og mineraler, som ellers findes i for eksempel søde frugter. Rent sukker kaldes populært for tomme kalorier. Det indeholder kun energi (kalorier), i modsætning til en ananas eller en appelsin som ud over deres naturlige sukkerindhold også indeholder vitaminer og mineraler. Hvis maden indeholder for mange tomme kalorier, så tager de pladsen op for sundere madvarer, og der vil være en risiko for, at man ikke får dækket sit behov for vitaminer og mineraler.

Eksperterne har derfor vurderet, at en sund kost højst bør indeholde tilsat sukker svarende til 10% af kostens energiindhold. Denne mængde svarer til 30-40 g sukker om dagen for et børnehavebarn, for et skolebarn 45-60 g, for en voksen kvinde 55-60 g og for en mand 55-70 g sukker. Man kan altså godt både spise sundt og samtidig tilgodese den søde tand. I den forbindelse er det værd at huske på, at det naturligt forekommende sukker i frugt og grøntsager ikke tæller med i regnskabet.
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Galleri: Vis galleri (1)

Energi feder hvis man ikke når at forbrænde det, og det gælder sig om det er protein, fedt eller kulhydrater. Jeg ser ikke sukker som værende usundt, men i store mængder er det nok en dårlig ide. Sådan gælder det for stort set alt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online