Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1484
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

LCHF og andre kure

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej!
Jeg har virkelig brug for nogle svar omkring de her såkaldte "kure". Denne tråd vedrører alle ekstreme "kure", men nu har jeg selv været på LCHF kuren i en måned, og derfor tager jeg udgangspunkt i det.
De fleste er jer kender nok allerede LCHF kuren Low Carb - High Fat. Problemet er, jeg tror der er en masse mennesker der er misledt her. På mange LCHF sider, bliver folk fortalt at frugt feder, og du skulle betragte det som slik? Jeg har ingen ekspert på det her område (Så lade nu være med at skyde mig ned, det her er udelukkende den basis viden jeg har indenfor træning og diæt), men mængden af fruktose og glukose er slet ikke nær ved at fede, tværtimod, medmindre du selvfølgelig spiser 10 kg, og sidder på sofaen hele dagen.
Er vi generelt, i nudagens Danmark, ikke totalt misinformeret når det kommer til diæter? Der er simpelthen så mange forkerte og forholdvis skadelige diæter på nettet.
Hvad er jeres forhold til alt det her? Er disse ekstrem diæter* bare trends, og et dårlig forsøg på et propanganda og "god" markedsføring?

*LCHF, Paleo, Stenalderkuren, osv

Jeg håber der kan komme nogle profesionelle svar, som kan skabe klarhed over det her massevanvid!

Mvh. Jonas.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nu står LCHF jo for Low Carb High Fat. Så hvis du begynder at putte for meget frugt i sin kost så kan man jo hurtigt komme op på mange kulhydrater igen, hvornår det så er low carb er jo individuelt og der er mange tolkninger. Jeg vil mene at hvis det skal betegnes som low carb så skal man under 100 gram dagligt. Om du så får dem fra frugt eller andre kilder så bør det holdes derunder. Jeg ser nu ingen grund til at få det fra frugt men istedet spise mange grøntsager på den måde kan man jo spise meget mere og varieret fordi de ikke indeholder så mange kulhydrater.

Det er sjovt folk kalder det ekstrem kure og mega farligt, men det ser jo ud til at have en gavnlig effekt på mange forskellige ting. Såsom blodprofil, blodtryk, Acne, visse maveproblemer, vægttab, diabetes, epilepsi og muligvis også PCO.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Vis kostplan

JonasRos skrev:Det er sjovt folk kalder det ekstrem kure og mega farligt, men det ser jo ud til at have en gavnlig effekt på mange forskellige ting. Såsom blodprofil, blodtryk, Acne, visse maveproblemer, vægttab, diabetes, epilepsi og muligvis også PCO.

Men ved at holde sig til at normal diæt med rugbrød, frugt, grøntsager og kød, og prøver at få så meget "ukomprimeret" mad som muligt, så er der vel ligeså mange gavnlige effekter, endda flere, når vi taler om styrketræning? Eller er det mig som er helt gal på den :) ?

Som sagt, jeg er ret ny i det her emne, men har fået øjnene op for hvor spændende det egentligt er.

Kostplan: Ingen kostplan

Jo selvfølgelig er der forskel på om man træner men nu er det jo heller ikke det de fleste mennesker går op i.
Men der er lavet nogle få undersøgelser der viser at folk der træner ikke præstere dårligere fordi de udelukker kulhydrater.
Om man så opbygger muskler lige så godt og hurtigt er der vist bred uenighed om, jeg tror det ikke.
Som en måde og tabe sig på er det yderst effektivt, og meget interessant i forhold til kalorietælleri, energibalance og spis mindre og motioner mere teorien. Som jeg har skrevet før herinde så har jeg oplevet at folk kan spise store mængder mad og blive mætte uden de tager på, hvis de spiser det rigtige.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster