Bruger login







Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Tilbudsguide, uge 41, 2019
Ost, æg og kaffe!

Ugen der gik, uge 39, 2019
Smartphone og progression!


Statistik

Vi har 56106 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Marinawocaseg

Vores medlemmer har i alt skrevet 2030428 indlæg i 86994 emner

19 nye indlæg i dag


Online
I alt: 293
Medlemmer: 13
Skjulte: 0
Gæster: 280

Følg bodybuilding.dk på

Lean bulk

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej alle,

Jeg er igang med et lean bulk (et mindre kalorieoverskud) på 2. uge, og har lige et spørgsmål i den forbindelse. Jeg planlagde egentligt, at spise 250 kalorier over ligevægt alle ugens dage, men har istedet ligget 350 kalorier over ligevægt på træningsdage (5x350=1750), og spist omkring ligevægt på restdays. Det giver mig et ugentligt kalorieoverskud på 1750 kalorier, tilsvarende hvad 250 kalorier over ligevægt alle ugens dage ville give mig. Jeg foretrækker bare, at spise lidt mindre på rest days, da min appetit og sult er mindre på rest days, og jeg selvsagt er mindre aktiv på disse dage.

Mit spørgsmål er så, vil der være nogen forskel på de to approaches? Umiddelbart, så tænker jeg at der ikke bør der ikke være nogen forskel mht. gains, da det jo i sidste ende kommer an på det ugentlige kalorieoverskud, right? :D

/PabloA
Flexible Dieter - IIFYM // Study, lift, eat, sleep, repeat
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. aug 2013, 18:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



At spise lidt mere på træningsdage (gerne carbs) og lidt mindre på rest days er the way to go! :)
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 320
Tilmeldt: 27. mar 2018, 15:09
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



perhym1998 skrev:At spise lidt mere på træningsdage (gerne carbs) og lidt mindre på rest days er the way to go! :)


Lige pt. kører jeg 260g carbs på træningsdage og 150g på restdays :)
Flexible Dieter - IIFYM // Study, lift, eat, sleep, repeat
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. aug 2013, 18:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du vil nok undgå at tage for meget fedtmasse på og have en bedre bodykomposition
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 833
Tilmeldt: 16. feb 2007, 23:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



troublemaker skrev:Du vil nok undgå at tage for meget fedtmasse på og have en bedre bodykomposition


Hvilket er en af de væsentligste drivkrafter for at den her tilgang tiltaler mig!
Flexible Dieter - IIFYM // Study, lift, eat, sleep, repeat
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. aug 2013, 18:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du skal gøre det der virker for dig, da det vil give samme resultat i sidste ende, uanset om du gør det ene eller det andet
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17. jan 2016, 22:22
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 245.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Machado skrev:Du skal gøre det der virker for dig, da det vil give samme resultat i sidste ende, uanset om du gør det ene eller det andet


Er bestemt enig med det første. For mig personligt giver det umiddelbart bedre mening, at spise lidt mindre på rest days, da appetitten og sulten bare ikke er den samme, og så kunne jeg forestille mig at det gav lidt mere lean gains, at man spiser mindre på mindre aktive dage (bedre calorie partioning). Jeg ville dog bare sikre mig, at man på den måde ikke ender i for lille et ugentligt kalorieoverskud, hvor jeg går efter at øge vægten med 250g om ugen og 1 kg om måneden. Jeg prøver lige nu at indtage ca. 2550 kalorier på træningsdage, og 2200 på restdays, hvor fedtintaget øges til fordel for carbs.
Flexible Dieter - IIFYM // Study, lift, eat, sleep, repeat
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. aug 2013, 18:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Som sagt er giver det samme resultat, det handler om kalorieoverskud over en lang periode og ikke andet. Det giver dog ikke flere “lean gains” at gøre det ene eller andet
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17. jan 2016, 22:22
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 245.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



You guys may be right with just doing the cardio to keep any fat off.

My current stats before the bulk are 510", 198, 12bf, 28 yrs, training hard for 7 years. I must eat a lot even on maintenance to keep my weight up. I have an active job and get exercise outdoors all the time, not to mention my intense training. So therefore, no, I do not gain muscle easily. Fat seems to come on just as fast as muscle. And if I dont keep it in check I have just as much weight to loose as weight I put on after the bulk. I am open to any nutritional advice for this lean bulk because I need to start from scratch and do something differently.

Billede ;-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. aug 2019, 09:39
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster