Hey BB.dk!
Nu har jeg i længere tid brugt siden, og mener det er tid til at få lavet en logbog. Logbogen er dog først og fremmest til mig selv, da jeg tror, og håber på, at det vil give mig et overblik over min træning - og derudover vil være sjovt at se tilbage på engang. Dog håber jeg da på at på et par brugbare kommentarer engang i mellem.
Jeg har trænet siden januar 2010, altså lige over et år. I denne periode har jeg oplevet en vægtforøgelse på omkring 15 kg, til en nuværende kampvægt på 77-78 kg - uden bemærkelsesværdig stigning i fedtprocent. Jeg forsøger stadig at køre et såkaldt lean-bulk, men da jeg ikke har valgt at tælle kalorier, og desuden ynder at drikke mig i hegnet et par gange om ugen, kan det være svært. Målet er dog en vægtforøgning på omkring 1 kg om måneden.
Jeg startede som sagt min træning i januar 2010, uden at vide et klap om bodybuilding. Undervejs har jeg dog læst en hel del, og føler at jeg får bedre og bedre styr på både træning og kost, selvom jeg dog endnu har meget at lære.
Jeg startede ud med at køre et noget rodet full-body de første par måneder, men skiftede derefter over til et 2-split, som jeg kørte indtil septemper 2010. Her faldte jeg over George Turners 10x10 program, et program som, i de 6-8 uger jeg kørte det, gav fornuftige resultater - både masse- og styrkemæssigt. George Turners 10x10 program var desuden grunden til, at jeg blev virkelig glad for 3-splits-programmer. Det er derfor også et 3-split-program jeg træner i øjeblikket, selvom jeg formentlig ville kunne opnå bedre resultater ved et lidt lavere split, da jeg for det meste "kun" træner 3-5 gange om ugen. 3-splittet er af typen bryst/ryg, ben og skuldre/gunz, og er et jeg selv har bikset sammen - det er vedhæftet som excel-fil. Jeg følger dog ikke hverken øvelsesvalg eller rep-interval 100 %.
Her er nogle stats
Alder: 18 år
Højde: 173 cm
Vægt: 77-78 kg
Træningstid: Siden januar 2010
Og nogle løft
Bænkpres: 1x100 kg / 6x4x87,5 kg
Dødløft: 1x130 kg / 6x122,5 kg
Squat: 1x110 kg / 5x5x100 kg
Som det kan ses, på især squat og dødløft, tester jeg ikke 1RM så ofte - hvilket er tilfældet, da jeg ikke som sådan træner for styrke. Styrke er dog en motiverende sidegevinst, hvorfor jeg også ynder at smide en all-out uge ind, hvor jeg tester styrken i de tre store.
- Vedhæftede filer
-
Hjemmebikset 3-split.xls
- (21.5 KiB) Downloadet 278 gange
Sidst rettet af
Chef-tyren 31. jul 2014, 21:07, rettet i alt 10 gange.