Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

Ligevægtsindtag (% forbrændte kalorier?)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej! :)

Inden brok: Jeg HAR søgt efter det her på siden, og jeg VED godt der findes andre indlæg allerede, men alle jeg har læst har været modstridende, så nu vil jeg gerne finde et endeligt svar, der faktisk har et godt argument bag sig.

Lad os sige mit ligevægtsindtag er 2000 Kcal. Det har jeg udregnet på den sædvandlige måde, hvor i mit aktivitetsniveau også er medregnet.
Betyder det, at jeg skal indtage 2000 Kcal dagligt LIGEGYLDIGT hvor aktiv jeg er, eller betyder det at jeg skal indtage 2000 kcal + min aktivitet?

fx forbrænder jeg en dag 200 kcal - er mit ligevægtsindtag så den pågældende dag 2000 eller 2200?

Teori:
Argumentet for ikke at medregne det er, at jeg gennem aktivitetsniveauet allerede skulle have regnet mine forbrændinger ud.
Argumentet for at medregne det må så være, at aktivitetsniveauet påvirker mit stofskifte, og derfor ikke udregner forbrændte kcal pr. træning.

Hvad passer - og hvorfor? :)

Reputation point: 0

Træner her: Fresh Fitness Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

"Find ud af hvad der fungerer bedst for dig"
I know. Men jeg er stadigvæk interesseret i svaret på spørgsmålet.

Basalstofskifte er det antal kcal din krop skal ha hver dag bare for at fungerer, dvs hvis du bare lå hele dagen og lavede ingenting, Ligevægtsindtag er det antal kcal du skal have , hvor fysisk aktivitet er medregnet(altså inkl træning, hvor aktiv du er på arbejde osv., dvs hvis det er 2000 kcal og du spiser 2000 burde din vægt slet ikke bevæge sig

Når det er sagt, ingen af de tal du får er til at regne med. kast dem ud af vinduet og prøv dig frem
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Så hvis jeg en dag tager en latterligt lang løbetur og forbrænder, lad os sige, 700 Kcal, så må jeg IKKE spise mere den dag?

Lina skrev:Så hvis jeg en dag tager en latterligt lang løbetur og forbrænder, lad os sige, 700 Kcal, så må jeg IKKE spise mere den dag?

dit Ligevægtsindtag er taget på en normal dag, hvis en latterlig lag løbetur er noget du gør dagligt, så er det medregnet, hvis ikke og du gerne vil gaine, så spiser du mere den dag for at gøre op for det.

Men problemet er stadig at du ikke kan stole på det Ligevægtsindtag, ved ikke om du har brugt en beregnet på nettet eller noget, men det er ikke så sort/hvid som" du er x høj, du vejer z, du er ca så aktiv, her er dit tal"
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

JeppN skrev:
Lina skrev:Så hvis jeg en dag tager en latterligt lang løbetur og forbrænder, lad os sige, 700 Kcal, så må jeg IKKE spise mere den dag?

dit Ligevægtsindtag er taget på en normal dag, hvis en latterlig lag løbetur er noget du gør dagligt, så er det medregnet, hvis ikke og du gerne vil gaine, så spiser du mere den dag for at gøre op for det.

Men problemet er stadig at du ikke kan stole på det Ligevægtsindtag, ved ikke om du har brugt en beregnet på nettet eller noget, men det er ikke så sort/hvid som" du er x høj, du vejer z, du er ca så aktiv, her er dit tal"

Jeg har brugt en beregner på nettet, jo, men selv afprøvet der ud fra hvad der fungerer for mig.

Har efterhånden bare hørt så mange forskellige teorier, så jeg trængte til at få det afklaret :)

Mange tak for svar!

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster