Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nicobruun skrev:Fordi jeg spørger er nemlig fordi min samfundslære fortalte at det bedste styresystem er Linux og det var det teknikere brugte.
Nogle der ved, hvorfor de bruger lige nøjagtig det program og ikke Windows?
Ellers gode svar i kommer med!

Cykelmyggen Egon skrev:Nicobruun skrev:Fordi jeg spørger er nemlig fordi min samfundslære fortalte at det bedste styresystem er Linux og det var det teknikere brugte.
Umiddelbart fordi at du ikke kan styre en skid i windows kontra linux, der er alt for meget automatik, som sikkert er til gavn for folk som ikke fatter en skid af hvad de laver, men som ikke er til gavn for folk som forstår programmeringen bag og "snakker computerens sprog". I øvrigt er der som nævnt en masse andre ting som gør windows langsommere og mere usikkert.
Bare tænk på, hvor mange gange Windows ber dig om at genstartegod indikator på et indeffektivt styresystem.

Nicobruun skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Nicobruun skrev:Fordi jeg spørger er nemlig fordi min samfundslære fortalte at det bedste styresystem er Linux og det var det teknikere brugte.
Umiddelbart fordi at du ikke kan styre en skid i windows kontra linux, der er alt for meget automatik, som sikkert er til gavn for folk som ikke fatter en skid af hvad de laver, men som ikke er til gavn for folk som forstår programmeringen bag og "snakker computerens sprog". I øvrigt er der som nævnt en masse andre ting som gør windows langsommere og mere usikkert.
Bare tænk på, hvor mange gange Windows ber dig om at genstartegod indikator på et indeffektivt styresystem.
Så det ville være en fordel at kører linux, som main styresystem og så når man skal game, så kører Windows?

Wopper skrev:Nicobruun skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Nicobruun skrev:Fordi jeg spørger er nemlig fordi min samfundslære fortalte at det bedste styresystem er Linux og det var det teknikere brugte.
Så det ville være en fordel at kører linux, som main styresystem og så når man skal game, så kører Windows?
Hvor hører du det?
Du kan slet ikke stille det sådan op. Det er jo meget individuelt hvad der fungerer for den enkelte. Jeg kører Windows, men der er meget ved Windows jeg virkelig hader. Jeg har også kørt flere udgaver af Linux. Der er bare for mange programmer jeg ikke vil kunne køre optimalt på Linux til at jeg gider bruge tid på det (det kan nok godt lade sig gøre på den ene eller den anden måde, men det er ikke så fedt at skulle finde en omvej til alle programmer hele tiden).

Wopper skrev:Stabilt, ja. Du undgår i hvert fald blue screen of death.
Sikkert - det ved jeg ikke rigtig, men Windows er i jo nok mere udsat, hvis man er privat bruger, idet det nok er det mest udbredte OS.
Men der er langt derfra og til at det så skulle være bedre end alt muligt andet. Man kan jo ikke kun bedømme et OS ud fra dets kerne - for en normal bruger vil brugervenligheden være ufatteligt mange gange vigtigere. Det er jo i sidste ende de færreste der køber en computer for at kunne nørde med den.

En god måde at prøve på, er at downloade en Linux og brænde en Live CD.Nicobruun skrev:...Hvis man gider at lege med Linux, lyder det til at det vil være sikre og mere stabilt. Eller har jeg misforstået noget?
Jeg spørger også kun af ren interesse og fordi det kunne være sjovt at prøve.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster