Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1746
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1744

Følg bodybuilding.dk på

Mad beregning

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB.

Jeg tænkte at jeg ville lave en ordentlig røvfuld kødsovs med masser af diverse grøntsager og ris/pasta.

Men det her er nok en begynder spørgsmål.

Hvordan beregner i jeres macros, når I laver fx gryderetter eller lignende. Det ville ikke være svært med fx kyllinge fillet der vejer de jo som hovedregel 280 gr stk men ellers er det jo bare at veje dem før. Det lidt umuligt med kødsovs med grøntsager og pasta osv.

Hvordan gør i dette? :)

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Udregn macros for hele retten. Hvis du så spiser den over f.eks 3 gange, så er der jo 1/3 af de totale macros i hver portion :)

Reputation point: 25

Kostplan: Ingen kostplan

Monkeytonkey skrev:Udregn macros for hele retten. Hvis du så spiser den over f.eks 3 gange, så er der jo 1/3 af de totale macros i hver portion :)

Det let nok hvis det kun er over en dag fx.

Men tænker mere hvis jeg laver til fx 4-5 dage. Grøntsager og ris vejer jo også :p

moko_kai skrev:
Monkeytonkey skrev:Udregn macros for hele retten. Hvis du så spiser den over f.eks 3 gange, så er der jo 1/3 af de totale macros i hver portion :)

Men tænker mere hvis jeg laver til fx 4-5 dage. Grøntsager og ris vejer jo også :p

Har jeg forstået det ret, hvis jeg siger at du fyrer det hele ned i samme gryde? Så alt er mixet sammen?

I så fald, kan du stadig bare tage f.eks 1/3 dag 1, en anden 1/3 dag 2 og det sidste dag 3 :)

Monkeytonkey skrev:
moko_kai skrev:

Har jeg forstået det ret, hvis jeg siger at du fyrer det hele ned i samme gryde? Så alt er mixet sammen?

I så fald, kan du stadig bare tage f.eks 1/3 dag 1, en anden 1/3 dag 2 og det sidste dag 3 :)

Du har forstået det korrekt.

Er bare en klovn til at regne sådan nogle ting ud. Men tænker bare man kan vel ikke regne præcis på den måde. Jeg kan vel risikere at få fx 300 kød og 200 grønt den i den ene beholder og 400 grønt og 200 kød i den anden det er vel umuligt at finde ud af medmindre man laver kød og grønt hver for sig? :)

moko_kai skrev:
Monkeytonkey skrev:
moko_kai skrev:

Du har forstået det korrekt.

Er bare en klovn til at regne sådan nogle ting ud. Men tænker bare man kan vel ikke regne præcis på den måde. Jeg kan vel risikere at få fx 300 kød og 200 grønt den i den ene beholder og 400 grønt og 200 kød i den anden det er vel umuligt at finde ud af medmindre man laver kød og grønt hver for sig? :)

Medmindre du er atlet som skal til OL, VM eller lignende, så er det ligegyldigt. Du får dine macros fordelt over dagen/dagene :)

Det vigtigste er dit samlede kcal indtag og dine samlede macros, henover hele dagen/dagene. Ikke om du lige rammer 50g kød mere eller mindre i det ene måltid :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster