Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1447
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1444

Følg bodybuilding.dk på

Mælk er usundt!?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Her er lige en spændende radioudsendelse jeg syntes i skulle høre om mælk.

http://dr.dk/P1/Apropos/Udsendelser/200 ... 155402.htm

Hvad jeg får ud af det er at der ikke er den store grund til at drikke mælk.. Jo det er en udemærket protein kilde, men på bekostning af så meget andet?

Nå men tror dette kunne starte en spændende diskussion mellem de lidt bedrevidende på dette emne.
Så er mælk;

Sundt eller Usundt?
“It takes 43 muscles to frown, but only 17 muscles to smile.
That makes it 2.5 times easier to smile”
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

det øger sandsynligheden for kræft, men er det ikke nærmest alt i dag der gør det ? :shock:

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 195.00

Logbog: Vis logbog

Jeg kan kun være enig i, at man bør stille større krav til landmændenes behandling af dyrene - og når der endda er videnskabeligt belæg for, at mælk produceret på denne måde er sundere for os, så giver det meget god mening.

I norden har vi en stor tradition for at drikke mælk og har derfor tilpasset os til at "tåle det". I Asien er der slet ikke den samme tradition, og langt flere er laktoseintolerante. Det giver derfor meget god mening, at mælk i visse tilfælde godt kan have negative effekter.

Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror bestemt der er noget om det, der er ufattelig mange der ikke kan tåle mælk, og det er vel et bevis på det ikke godt.

Den eneste grund til jeg drikker skidtet er for proteinerne, hvis der fandtes andet der var lige så godt, så ville jeg klar tage det!

Man får sgu kalk fra så meget andet, mælk er slet ikke nødvendigt hvad angår kalk.

Wopper skrev:I norden har vi en stor tradition for at drikke mælk og har derfor tilpasset os til at "tåle det". I Asien er der slet ikke den samme tradition, og langt flere er laktoseintolerante. Det giver derfor meget god mening, at mælk i visse tilfælde godt kan have negative effekter.

Jeg vil umildbart mene det er omvendt, der er mange danskere der ikke kan tåle kartofler og mælk, hvorimod at mange kan tåle soya og ris.

Det skyldes højst sandsynligt at vi igennem mange år har væltet os i kartofler og mælk, og at vores kroppe derfor har fået nok! Vores gener går jo videre fra vores forfædre, og de har også væltet sig i det.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Kolditz skrev:Jeg tror bestemt der er noget om det, der er ufattelig mange der ikke kan tåle mælk, og det er vel et bevis på det ikke godt.

Den eneste grund til jeg drikker skidtet er for proteinerne, hvis der fandtes andet der var lige så godt, så ville jeg klar tage det!

Man får sgu kalk fra så meget andet, mælk er slet ikke nødvendigt hvad angår kalk.

Wopper skrev:I norden har vi en stor tradition for at drikke mælk og har derfor tilpasset os til at "tåle det". I Asien er der slet ikke den samme tradition, og langt flere er laktoseintolerante. Det giver derfor meget god mening, at mælk i visse tilfælde godt kan have negative effekter.

Jeg vil umildbart mene det er omvendt, der er mange danskere der ikke kan tåle kartofler og mælk, hvorimod at mange kan tåle soya og ris.

Det skyldes højst sandsynligt at vi igennem mange år har væltet os i kartofler og mælk, og at vores kroppe derfor har fået nok! Vores gener går jo videre fra vores forfædre, og de har også væltet sig i det.

Sådan hænger det ikke helt sammen..

Ens gener undergår jo en tilpasning, når man oplever ting man ikke kan tåle. Lidt samme princip som vaccination - man sprøjter en lille smule sygdom ind og bliver derefter resistent over for sygdommen.

I Asien drikker man meget lidt mælk, fordi man ikke kan tåle det. Godt nok er der mange danskere, der er laktoseintolerante, men der er langt flere i Asien.

Desuden ved jeg ikke helt, hvad du vil bruge soja/ris-sammenligningen med - det er vidst de færreste der er allergiske over for de fødevarer.

Læs evt. her: http://www.mpl.dk/composite-264.htm?NewsId=782

Wopper skrev:
Kolditz skrev:Jeg tror bestemt der er noget om det, der er ufattelig mange der ikke kan tåle mælk, og det er vel et bevis på det ikke godt.

Sådan hænger det ikke helt sammen..

Ens gener undergår jo en tilpasning, når man oplever ting man ikke kan tåle. Lidt samme princip som vaccination - man sprøjter en lille smule sygdom ind og bliver derefter resistent over for sygdommen.

I Asien drikker man meget lidt mælk, fordi man ikke kan tåle det. Godt nok er der mange danskere, der er laktoseintolerante, men der er langt flere i Asien.

Desuden ved jeg ikke helt, hvad du vil bruge soja/ris-sammenligningen med - det er vidst de færreste der er allergiske over for de fødevarer.

Læs evt. her: http://www.mpl.dk/composite-264.htm?NewsId=782

Okay. Læste ikke det hele, men så fik man da sat det på plads! Det er bare hvad jeg selv har hørt, kender en del der har fået det meget bedre efter de er holdt op med at drikke mælk! Hovedpine, diarre, kløe og slim er noget der ses meget ofte hos dem, men de har self også været allergisk.

Det med kartofler og mælk, er det jeg har fået fortalt, og at man derfor skulle drikke/spise soya og ris.

Og så lød det meget logisk, at det skyldes at vi årerækker har indtaget kartofler og mælk, og at vores kroppe derfor har fået nok.

Men det er self ikke noget jeg kan argumentere for som sådan, da jeg ingen artikler har på det.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Jeg tror bestemt der er noget om det, der er ufattelig mange der ikke kan tåle mælk, og det er vel et bevis på det ikke godt.

Men der jo også mange der godt kan tåle det.

Men mælk og mælkeprodukter er nu engang den klart bedste kilde.

Iøvrigt er ham der Carsten Vagn Hansen lidt bob bob ikk.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Kolditz skrev:Okay. Læste ikke det hele, men så fik man da sat det på plads! Det er bare hvad jeg selv har hørt, kender en del der har fået det meget bedre efter de er holdt op med at drikke mælk! Hovedpine, diarre, kløe og slim er noget der ses meget ofte hos dem, men de har self også været allergisk.

Det med kartofler og mælk, er det jeg har fået fortalt, og at man derfor skulle drikke/spise soya og ris.

Og så lød det meget logisk, at det skyldes at vi årerækker har indtaget kartofler og mælk, og at vores kroppe derfor har fået nok.

Men det er self ikke noget jeg kan argumentere for som sådan, da jeg ingen artikler har på det.

Hvis de er laktoseintolerante så hjælper det selvfølgelig at stoppe med at drikke mælk.

Grunden til at man anbefaler soja er vel bare, at der findes sojamælk og det er et fint alternativ til komælk.

JensL skrev:Iøvrigt er ham der Carsten Vagn Hansen lidt bob bob ikk.

Præcis!!

Mælk er ikke nødvendigt, men derfra er der langt til at sige at det er usunt, så længe vi snakket om skummetmælkspordukter.

For god ordens skyld er det ikke fordi vi drikker meget mælk at vi ikke er laktoseintolerante. Det er nok nærmere den anden vej rundt. Fordelingen af de genvarianter der afgører om vi kan tåle mælk eller ej er sandsynligvis etableret for 20-50.000 år siden, hvor fordelingen af vores vaner med hensyn til at drikke mælk er etableret indenfor de sidste 2-3000 år.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Kost & kosttilskud