Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1598
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1596

Følg bodybuilding.dk på

Makrofordeling

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu har jeg over en lang periode gjort således, at jeg har holdt mit kulhydrat indtag højt og fedt lavt på træningsdage og så omvendt på offdays. Jeg træner 3 gange om ugen, og jeg regulerer således også mit kalorieindtag alt efter om jeg har træningsdag eller offdag.

Nu er det begyndt at genere mig at jeg binder utroligt meget væske. Har derfor de sidste par uger forsøgt at køre lidt mere Paleostyle (Lowcarbs). Dette hjalp så de 3-4 første dage, hvor jeg kom af med meget af den væske, men efterfølgende blev det det samme igen. Desuden syntes jeg at den levestil er ALT ALT for dyr. Hvor ledes fordeler i andre jeres makroer, er det 40,40,20 eller er der noget der er bedre for at holde noget af alt den væske ude af kroppen? Jeg er godt klar over at alt det vand/væske er fint at ha da det beskytter led, muskler osv...

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej BB.dk - jeg åbner lige denne gamle tråd op igen. Mit spørgsmål har i udgangspunktet intet med ovenstående at gøre, men jeg ville bare gerne undgå at starte endnu en ny tråd omhandlende samme emne.

Mit spørgsmål er:
Hvordan er jeres makrofordeling?
Hvis man bruger de "almindelige" tommelfingerregler ender de fleste vel på en fordeling som hedder: 40%P, 40%K og 20%F.
Jeg cutter personligt for tiden og kører med en fordeling som hedder: 40%P, 30%K og 30%F.
Er der nogle signifikant forskel på hvordan ens fordeling ser ud så længe man får det nødvendige gram protein, fedt og fibre?

Jeg håber, at i kan hjælpe mig og evt. dele ud af jeres fordeling.
På forhånd tak!
Wendler 5/3/1
PHAT
IIFYM

All in one. Tjek det ud!
leave-your-ego-at-the-door-t79481-90.html

Reputation point: 5

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

bump
Wendler 5/3/1
PHAT
IIFYM

All in one. Tjek det ud!

Styrkeliste

Nummer 10 skrev:Hej BB.dk - jeg åbner lige denne gamle tråd op igen. Mit spørgsmål har i udgangspunktet intet med ovenstående at gøre, men jeg ville bare gerne undgå at starte endnu en ny tråd omhandlende samme emne.

Mit spørgsmål er:
Hvis man bruger de "almindelige" tommelfingerregler ender de fleste vel på en fordeling som hedder: 40%P, 40%K og 20%F.
Jeg cutter personligt for tiden og kører med en fordeling som hedder: 40%P, 30%K og 30%F.
Er der nogle signifikant forskel på hvordan ens fordeling ser ud så længe man får det nødvendige gram protein, fedt og fibre?

På forhånd tak!

Så længe du får nok protein, fedt og grønt af god kvalitet spiller det ingen rolle om du din fordeling lyder; 40/40/20, 40/30/30 ..

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg er enig med Magnuskvib. Synes generelt folk har utrolig meget fokus på deres procentuel fordeling af makronutrienter. Personligt går jeg mere efter absolutte mængder, såsom 1,2 - 1,8 gram protein per kg/kropsvægt og lignende. Så længe man er almindelig motionist (og altså ikke på eliteplan) synes jeg ikke, at du behøver at tænke alt for meget over det. Hvis man dyrker meget konditionstræning, så kan man argumentere for, at øge sit indtag af kulhydrat betydeligt, for at opfylde ens lever- og muskelglykogenlagre før næste træningspas. Men det finder jeg umiddelbart ikke nødvendigt, før man træner konditionstræning eventuelt fem gange om ugen.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Magnuskvib skrev:
Nummer 10 skrev:Hej BB.dk - jeg åbner lige denne gamle tråd op igen. Mit spørgsmål har i udgangspunktet intet med ovenstående at gøre, men jeg ville bare gerne undgå at starte endnu en ny tråd omhandlende samme emne.

Mit spørgsmål er:

På forhånd tak!

Så længe du får nok protein, fedt og grønt af god kvalitet spiller det ingen rolle om du din fordeling lyder; 40/40/20, 40/30/30 ..

Jeg er med på at man skal have sine proteiner og sit fedt. Det er klart. Men et det derudover ligegyldigt hvor dine kcal så kommer fra - så længe du overholder dit ønskede energiindtag?
Kan man spise store mængder ekstra fedt/kulhydrat/protein, uden at det har nogen betydende forskel så længe man får nok fedt, grønt og protein?
Wendler 5/3/1
PHAT
IIFYM

All in one. Tjek det ud!

Styrkeliste