Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1484
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

Makronæringsstofferne

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey, jeg vil lige høre om den her fordeling af Makronæringsstofferne er ok, eller skal der rettes lidt? Jeg er nemlig igang med at lave kostplan, så skal lige have tingene på plads.

Jeg skal indtage 2650 kalorier om dagen. Jeg træner styrke 6 gange om ugen :)
Jeg vejer 88 kg og er 182 cm høj.

200 g protein = 800 kalorier
90 g fedt = 800 kalorier
260 g kulhydrater = 1050 kalorier.

= 2650 kalorier

det er til cut.

Noget der skal rettes? :)
Sidst rettet af p1player 29. maj 2013, 08:32, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bulk eller cut?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Langkildee skrev:Bulk eller cut?

Cut :)

dit ligevægtsindtag kan jeg ik svar på om er rigtigt for dig, der må du prøve dig lidt frem efter det du har beregnet det til.
Med hensyn til fordeling af markoerne, så kan jeg se at du har valgt 30/30/40 protein/fedt/carbs, hvilket ikke er nødvendigt og kan være svært at ramme.
hold dig heller til de "regler" de fleste overholder med deres kost, minimum 1g fedt pr kilo kropsvægt, primært sundt fedt selvfølgelig, 1,5-2g protein pr kilo kropsvægt, gerne mere og så evt fyld resten op med carbs.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:dit ligevægtsindtag kan jeg ik svar på om er rigtigt for dig, der må du prøve dig lidt frem efter det du har beregnet det til.
Med hensyn til fordeling af markoerne, så kan jeg se at du har valgt 30/30/40 protein/fedt/carbs, hvilket ikke er nødvendigt og kan være svært at ramme.
hold dig heller til de "regler" de fleste overholder med deres kost, minimum 1g fedt pr kilo kropsvægt, primært sundt fedt selvfølgelig, 1,5-2g protein pr kilo kropsvægt, gerne mere og så evt fyld resten op med carbs.

Tak skal du have. Men 1g fedt per kilo kropsvægt, den holder jeg jo. Og stort set også 2g protein per kilo kropsvægt? Du vil have at jeg tager protein indtaget lidt ned og kulhydrat indtaget op? :)

p1player skrev:
Sakin skrev:dit ligevægtsindtag kan jeg ik svar på om er rigtigt for dig, der må du prøve dig lidt frem efter det du har beregnet det til.

Tak skal du have. Men 1g fedt per kilo kropsvægt, den holder jeg jo. Og stort set også 2g protein per kilo kropsvægt? Du vil have at jeg tager protein indtaget lidt ned og kulhydrat indtaget op? :)

Det jeg mest af alt mente var at du ikke skulle gå så meget op i de procenter du havde, men mere sørger for at "overholde" de der regler jeg skrev, men ja du er dækket ind, som det ser ud nu, bare husk at dit ligevægtsindtag jo også falder i takt med at du taber dig.
Jeg skrev gerne mere protein, det er altid en god ide at køre med højt protein indtag under cut, da det burde hjælpe endnu mere med at holde på muskelmasse og det mætter mere end f.eks carbs gør.
Man kan jo køre cut på mange måder, low fat, low carb, "normal" fordeling. low fat ser man dog ik så tit mere synes jeg, hvorimod der er mange der skær ned på deres carbs under cut og fylder noget mere fedt og protein ind.
Men hvis du ligger i Kcal underskud så bør du tabe dig om du så køre low, high, "normal" eller hvad du nu finder på
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:
p1player skrev:

Det jeg mest af alt mente var at du ikke skulle gå så meget op i de procenter du havde, men mere sørger for at "overholde" de der regler jeg skrev, men ja du er dækket ind, som det ser ud nu, bare husk at dit ligevægtsindtag jo også falder i takt med at du taber dig.
Jeg skrev gerne mere protein, det er altid en god ide at køre med højt protein indtag under cut, da det burde hjælpe endnu mere med at holde på muskelmasse og det mætter mere end f.eks carbs gør.
Man kan jo køre cut på mange måder, low fat, low carb, "normal" fordeling. low fat ser man dog ik så tit mere synes jeg, hvorimod der er mange der skær ned på deres carbs under cut og fylder noget mere fedt og protein ind.
Men hvis du ligger i Kcal underskud så bør du tabe dig om du så køre low, high, "normal" eller hvad du nu finder på

Tak for hjælpen Sakin! :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster