Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 789
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 786

Følg bodybuilding.dk på

Mave træning. Kun en øvelse????

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er min første post her på BB.dk har dog læst artikler og forum her i at stykke tid og har også været aktiv på andre forums. Ikke at det har den store relevans for mit spørgsmål :D ville bare lige gøre klart at jeg har læst på tingene inden jeg stiller dumme spørgsmål :shock:

Jeg er som så mange andre her på forum igang med at gøre mig klar til sommer. Dette betyder selvfølgelig at jeg er igang med at træne mavemuskler som en sindsyg. (ved godt at fedt% skal være lav for at få sixpack, men der kræves nu også mavemuskler )

Da jeg var ved at kigge på et øvelsesbibliotek efter nogle øvelsesforslag til at træne det nedre af min mavemuskulatur faldt jeg over dette
http://www.exrx.net/Muscles/RectusAbdominis.html
Ifølge det er hele "front" mavemuskulaturen, Rectus Abdominis, 1 muskel. Ergo er det nytteløst at tilrettelægge øvelser for at træne øvre eller nedre del af Rectus Abdominis?

Med henblik på at "front mavemuskulaturen" er en muskel ville 1 øvelse så ikke være alt der er påkrævet?
F.eks seated crunch som så suppleres med nogle øvelser til at træne
transverse Abdominis
http://www.exrx.net/Muscles/TransverseAbdominis.htmlVacumpump f.eks
og en øvelse til at træne Obliques
http://www.exrx.net/Muscles/Obliques.html
f.eks. Side bend eller lying twist

Input på det her vil være meget velkommen.

Skal lige siges at jeg har postet det her spørgsmål på et andet forum men synes ikke rigtig jeg fik et fyldest gørende svar. Qazws som vist nok også poster på BB bekræftede at han kun laver 1 enkelt (1 sølle enkelt mave øvelse) og at han synes at det er nok. Men jeg kunne godt tænke mig lidt mere input på området. Måske endda en ren fysiologisk forklaring. Det ville være nice :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hello og velkommen til BB :wink: There can only be one site!

Hvad angør mavetræning, laver jeg personligt måske nogle gange lidt for meget. Men synes det er vigtigt med mindst en øvelse til hver del, hvis man cutter det op i dele obliques/nedre/øvre. Så man kan få fokus på det hele, så man ikke skal til at poste spørgsmål om hvordan man rammer de nederste, og får dem frem. Husk at få nogle vægte med i mavetræningen. Maven er selvfølgelig med i mange øvelser, men imo er 1 øvelse slet ikke nok, ikke hvis man skal flashe cuttet six pack til sommer. Men det er vel forskelligt mellem folk, nogle kører næsten aldrig mave, men har stadig en pack of doom
:)

Reputation point: 0

Træner her: Hadsten Motionsforening

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster