Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 873
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Mere masse, mindre fedtprocent

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Jeg er en fyr på 20 år, vejer 94 kg og er 194 høj.

Jeg kunne godt tænke mig at blive mere "trimmet", altså at få mere masse, samtidigt med at min fedtprocent falder --> målet er den såkaldte sixpack

Hvad foreslår i, at cutte eller bulke? At cutte ik?

Hvis jeg taster min vægt og højde ind i et ligevægtsindtag beregner siger den at mit ligevægtindtag er ca . 3400 kcal. Har læst noget om at når man cutter skal man indtage 500 kcal mindre end sit ligevægtsindtag kan det passe? Og hvordan cutter man egentlig?

Har læst om en mand der helt undgik kulhydrater i 14 dage [url](http://www.genvejen.dk/effektiv-slankek ... a-15-dage/)[/url] , og kun indtog protein, og på den måde cutte, er det sundt og vil det i mit tilfælde opfylde mit mål, hvis jeg træner samtidigt? Det skal sige at jeg træner 2 splitsprogram 5-6 gange om ugen.

Jeg har en del uklarheder, håber der er nogen der vil være lidt behjælpelige til en nybegynder.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Uden af fornærme dig, men hvis du er nybegynder, så skal du nok læse lidt om cut, bulk og træning først. Er der så uklarheder, så kan du spørge - det giver mening. Læs evt. de glimrende artikler her på sitet - om cut, f.eks.: http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html
Hvis du starter der, så kan det ikke gå helt galt.

Jeg vil samtidig også sige, at det er meget svært at øge masse samtidig med at tabe fedt - et såkaldt lean bulk. Så du sætter dig lidt mellem to stole lige nu. Find ud af om du vil have masse eller blive lean. Hvis du vil have masse, ja så kommer der nok også lidt fedt med.

Bedste råd herfra, gå igang med at læse nogle artikler her på sitet - det er på dansk og i et let forståeligt sprog. Så har du i hvert fald en basisviden på plads, som du derefter kan bygge videre på.

Six-pack = CUT!

Held og lykke
En dag uden træning, er en dag uden mening!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Zarbuk skrev:Jeg er en fyr på 20 år, vejer 94 kg og er 194 høj.
Hvad foreslår i, at cutte eller bulke? At cutte ik?

94 kg på 194 cm er ikke nødvendigvis for meget. Hvad er din fedtprocent/er du fed? Det er de væsentlige spm.

Zarbuk skrev:Hvis jeg taster min vægt og højde ind i et ligevægtsindtag beregner siger den at mit ligevægtindtag er ca . 3400 kcal. Har læst noget om at når man cutter skal man indtage 500 kcal mindre end sit ligevægtsindtag kan det passe? Og hvordan cutter man egentlig?

500kcal under ligevægten er udmærket. Alt mellem 300-1000 er også fornuftigt, alt efter individuelle mål og tilgang.

Zarbuk skrev:Og hvordan cutter man egentlig?

Der ligger en fin artikel om emnet på siden her.

Zarbuk skrev:Har læst om en mand der helt undgik kulhydrater i 14 dage [url](http://www.genvejen.dk/effektiv-slankek ... a-15-dage/)[/url] , og kun indtog protein, og på den måde cutte, er det sundt og vil det i mit tilfælde opfylde mit mål, hvis jeg træner samtidigt? Det skal sige at jeg træner 2 splitsprogram 5-6 gange om ugen.

Helt at undgå kulhudrater er på ingen måder en sund måde at tabe sig på, og metoden er desuden forbundet med megen fysisk ubehag. Ikke desto mindre kan den være ganske effektiv. At benytte den i en periode på 14 dage ødelægger næppe din krop, men det er vigtigt at slå fast at det absolut ikke er en snedig genvej til varigt vægttab.

Tab dig på den gode gammendags vis. Det er en del sundere og en del sjovere.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Har efterhånden læst et hav af artikler om cut og bulk, men synes der er forskellige meninger overalt. Ud fra jeres svar, må det være cut jeg skal i gang med.

Som sådan vil jeg ikke sige jeg er overvægtig, men vil bare gerne have en trimmet mave, samt mere masse. Hvordan måler i jeres fedtprocent, prøvede at indskrive mine mål omkring taljen, over -og underarm i sådan en beregner og den sagde 16,8? forholdvis højt ik?

Så en måde at gå frem på kunne være at køre ham guttens kostprogram uden kulhydrater i 14 dage og på den måde "cutte" og derefter begynde at bulke som i artiklerne herinde, med ca. 500 kcal i overskud, eller er det ikke en måde at gøre det på. Eller er det bedre bare at cutte med ca. 500 kcal i underskud fra start?

Zarbuk skrev:Så en måde at gå frem på kunne være at køre ham guttens kostprogram uden kulhydrater i 14 dage og på den måde "cutte" og derefter begynde at bulke som i artiklerne herinde, med ca. 500 kcal i overskud, eller er det ikke en måde at gøre det på. Eller er det bedre bare at cutte med ca. 500 kcal i underskud fra start?

Hvis du synes det kunne være sjovt, så gør det. Men det er på flere måder et ringere alternativ til den normale tilgang til vægttab. Det er i bund og grund bare endnu et forsøg på at finde en mirakelkur.

På 14 dage sker der i øvrigt ikke en skid med din fedtprocent (for nu at sige det rent ud).
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Tilbage til Begynder forum