Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1339
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Min biologilærer

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hejsa!
Jeg håber der er nogle der sidder oppe her til aften(eller mandag inden 11.30) som kan hjælpe mig! Jeg har som en evalueringsopgave til NF-Eksamen valgt at skrive om sund kost.

I opgaven kom jeg lidt ind på det at holde sin vægt stabil, i dette sammenhæng brugte jeg undtrykkende ''ligevægtsindtag'' og ''energibalance''. Min lærer har så fortalt mig at til eksamen(imorgen) skal jeg komme ind på hvad forskellen er på de to begreber. Så jeg håber der er nogle her der kan hjælpe da jeg ikke ved det.

I får lige teksten fra min opgave.

Energibalance
Energibalance er et udtryk der fortæller os om det samlede indtag af kalorier, kontra det samlede antal forbrændte kalorier.
Vægtændringer er resultatet af, at kroppen enten er i en negativ eller positiv energibalance. En negativ energibalance vil sige, at man indtager færre kalorier end man forbrænder, dette resultere i et vægttab. Omvendt så vil en positiv energibalance fortælle at kroppen får flere kalorier end den forbrænder, hvilket vil resultere i en vægtøgning.

Ligevægtsindtag
Et ligevægtsindtag vil sige, at man indtager den mængde kalorier som kroppen har forbrændt. Det vil altså sige, at såfremt et individ ønsker en stabilvægt, er det en nødvendighed at ligge på sit ligevægtsindtag, ergo skal man hverken indtage færre eller flere kalorier end man har forbrændt.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Så vidt jeg forstår spørgsmålet, så handler det om, at du enten befinder dig i en positiv eller negativ energibalance. Når du spiser (og drikker) dit ligevægtsindtag, så er du i energi-ligevægt.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

EWhite skrev:Så vidt jeg forstår spørgsmålet, så handler det om, at du enten befinder dig i en positiv eller negativ energibalance. Når du spiser (og drikker) dit ligevægtsindtag, så er du i energi-ligevægt.

Okay, så energibalance er enten negativ eller positiv og ikke i ''balance''(neutral). Men du kan derimod spise dit ligevægtsindtag(neutralt).

er det sådan det skal forsås?
og tak!

Har du selv skrevet den tekst om energibalance og ligevægtsindtag?

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

kejserA skrev:Har du selv skrevet den tekst om energibalance og ligevægtsindtag?

Yes (:

DJ123 skrev:
kejserA skrev:Har du selv skrevet den tekst om energibalance og ligevægtsindtag?

Yes (:

Kunne det tænkes, at din biologilærer mener, at de to begreber dækker det samme, og derfor gerne vil have dig til at uddybe?

Styrkeliste

DJ123 skrev:
EWhite skrev:Så vidt jeg forstår spørgsmålet, så handler det om, at du enten befinder dig i en positiv eller negativ energibalance. Når du spiser (og drikker) dit ligevægtsindtag, så er du i energi-ligevægt.

Okay, så energibalance er enten negativ eller positiv og ikke i ''balance''(neutral). Men du kan derimod spise dit ligevægtsindtag(neutralt).

og tak!

Ja, sådan forstår jeg det i hvert fald. Men det forekommer mig nu egentlig lidt fjollet, for er det egentlig fagtermer? For ellers er det jo bare sproglige finurligheder, man er ude i.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste

Logbog: Vis logbog

kejserA skrev:
DJ123 skrev:

Yes (:

Kunne det tænkes, at din biologilærer mener, at de to begreber dækker det samme, og derfor gerne vil have dig til at uddybe?

Ja sagtens!
I min konstruktive kritik skrev han: ''Hvad er forskellen mellem energibalance og ligevægtsindtag?''.
Så jo det kan godt værre at han vil vide hvorfor jeg har skrevet begge udtryk, når de betyder det samme.

Og hvis der er en der har en god ide til hvad jeg ellers kan bringe på banen- angående sund kost, må i virkelig gerne byde ind her!

EWhite skrev:
DJ123 skrev:

og tak!

Ja, sådan forstår jeg det i hvert fald. Men det forekommer mig nu egentlig lidt fjollet, for er det egentlig fagtermer? For ellers er det jo bare sproglige finurligheder, man er ude i.

Har ihvertfald set begreberne i Biologi bogen

DJ123 skrev:
kejserA skrev:
DJ123 skrev:

Yes (:

Ja sagtens!
I min konstruktive kritik skrev han: ''Hvad er forskellen mellem energibalance og ligevægtsindtag?''.
Så jo det kan godt værre at han vil vide hvorfor jeg har skrevet begge udtryk, når de betyder det samme.

Så har du forklaringen og løsningen.

Styrkeliste

Hvad er din problemstilling? Hvad er din røde tråd igennem kemi, biologi og geografi?
Brugeravatar

Reputation point: 50

NID skrev:Hvad er din problemstilling? Hvad er din røde tråd igennem kemi, biologi og geografi?

Sundhed-Kostens aspekt i et sundt og balanceret liv

Er der enighed om at de to begreber betyder det samme?

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster