Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

PabloA skrev:Andre brugere af myfitnesspal, der oplever, at makroerne ikke stemmer overens med det samlede kalorieindtag?
Jeg har ifølge app'en idag indtaget 187g carbs, 176 protein og 52g fedt, hvilket giver 187*4+176*4+52*9=1920 kalorier, men ifølge app'en er det 1986 kalorier. Nogle der ved, hvad det skyldes?

PabloA skrev:Er det muligvis kostfibrene? Jeg kan se, at jeg har indtaget 30g fibre, men jeg er ikke sikker på om app'en har talt de 30g fibre med i de 187g kulhydrater, eller den regner dem seperat = 30gfibre * 2kalorier pr gram=60 kalorier. I så fald vil kalorierne være i overensstemmelse med makroerne.
Andre bud?

Lundskiy skrev:PabloA skrev:Andre brugere af myfitnesspal, der oplever, at makroerne ikke stemmer overens med det samlede kalorieindtag?
Jeg har ifølge app'en idag indtaget 187g carbs, 176 protein og 52g fedt, hvilket giver 187*4+176*4+52*9=1920 kalorier, men ifølge app'en er det 1986 kalorier. Nogle der ved, hvad det skyldes?
Det er fordi halvdelen af de ting du finder derinde, de er tastet forkert ind. Det skal også siges, at de runder op og ned på kalorierne på stort set alle varer. Et godt råd er, at taste dine egne madvarer ind, og så kun tælle dine macros. Hvis dine macros er ramt, så er dit kalorieindtag også ramt, lad være med at kigge på kalorierne.
PabloA skrev:Lundskiy skrev:PabloA skrev:Andre brugere af myfitnesspal, der oplever, at makroerne ikke stemmer overens med det samlede kalorieindtag?
Det er fordi halvdelen af de ting du finder derinde, de er tastet forkert ind. Det skal også siges, at de runder op og ned på kalorierne på stort set alle varer. Et godt råd er, at taste dine egne madvarer ind, og så kun tælle dine macros. Hvis dine macros er ramt, så er dit kalorieindtag også ramt, lad være med at kigge på kalorierne.
Når jeg scanner en vare via app'en er jeg opmærksom på, at næringsindholdet er i overensstemmelse med varedeklerationen. Så fremover er det vel bare, at scanne varen og så kun fokusér på makrotallene og se bort fra kalorietælleren?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 122 gæster