Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1673
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1672

Følg bodybuilding.dk på

Myfitnesspal

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Andre brugere af myfitnesspal, der oplever, at makroerne ikke stemmer overens med det samlede kalorieindtag?

Jeg har ifølge app'en idag indtaget 187g carbs, 176 protein og 52g fedt, hvilket giver 187*4+176*4+52*9=1920 kalorier, men ifølge app'en er det 1986 kalorier. Nogle der ved, hvad det skyldes?
0 RiR
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Er det muligvis kostfibrene? Jeg kan se, at jeg har indtaget 30g fibre, men jeg er ikke sikker på om app'en har talt de 30g fibre med i de 187g kulhydrater, eller den regner dem seperat = 30gfibre * 2kalorier pr gram=60 kalorier. I så fald vil kalorierne være i overensstemmelse med makroerne.

Andre bud? :)
0 RiR
Brugeravatar

PabloA skrev:Andre brugere af myfitnesspal, der oplever, at makroerne ikke stemmer overens med det samlede kalorieindtag?

Jeg har ifølge app'en idag indtaget 187g carbs, 176 protein og 52g fedt, hvilket giver 187*4+176*4+52*9=1920 kalorier, men ifølge app'en er det 1986 kalorier. Nogle der ved, hvad det skyldes?

Det er fordi halvdelen af de ting du finder derinde, de er tastet forkert ind. Det skal også siges, at de runder op og ned på kalorierne på stort set alle varer. Et godt råd er, at taste dine egne madvarer ind, og så kun tælle dine macros. Hvis dine macros er ramt, så er dit kalorieindtag også ramt, lad være med at kigge på kalorierne.
Brugeravatar

Reputation point: 80

Logbog: Vis logbog

PabloA skrev:Er det muligvis kostfibrene? Jeg kan se, at jeg har indtaget 30g fibre, men jeg er ikke sikker på om app'en har talt de 30g fibre med i de 187g kulhydrater, eller den regner dem seperat = 30gfibre * 2kalorier pr gram=60 kalorier. I så fald vil kalorierne være i overensstemmelse med makroerne.

Andre bud? :)

Det er ikke derfor
Brugeravatar

Lundskiy skrev:
PabloA skrev:Andre brugere af myfitnesspal, der oplever, at makroerne ikke stemmer overens med det samlede kalorieindtag?

Det er fordi halvdelen af de ting du finder derinde, de er tastet forkert ind. Det skal også siges, at de runder op og ned på kalorierne på stort set alle varer. Et godt råd er, at taste dine egne madvarer ind, og så kun tælle dine macros. Hvis dine macros er ramt, så er dit kalorieindtag også ramt, lad være med at kigge på kalorierne.

Når jeg scanner en vare via app'en er jeg opmærksom på, at næringsindholdet er i overensstemmelse med varedeklerationen. Så fremover er det vel bare, at scanne varen og så kun fokusér på makrotallene og se bort fra kalorietælleren?
0 RiR
Brugeravatar

PabloA skrev:
Lundskiy skrev:

Når jeg scanner en vare via app'en er jeg opmærksom på, at næringsindholdet er i overensstemmelse med varedeklerationen. Så fremover er det vel bare, at scanne varen og så kun fokusér på makrotallene og se bort fra kalorietælleren?

Jeps, kig udelukkende på dine macros. Så ender du ikke med at spise alt for lidt eller alt for meget, men præcist det du havde tænk dig :)
Brugeravatar

Hvad gør I andre? Ofte vil man på varedeklerationen opleve, at makroerne ikke summerer op til det angivede kalorietal. Tager I blot det angivede kalorietal for givet, eller er der andre som bare tracker sine makroer og derefter selv udregner sit samlede kalorieindtag? Jeg ved godt, at det i de fleste tilfælde højst vil give afvigelser på 5-% imellem det selvudregnede kalorietal og hvad MFP udregner, men jeg synes bare det kunne være sjovt at høre de forskellige bud :)
0 RiR
Brugeravatar

Kig på makroernæringstofferne og ikke kalorierne, det er det mest præcise.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 122 gæster