Så er det tid til at komme ordentligt igang med træningen (igen).
Stats om mig:
Køn: kvinde
Alder: 31 år
Højde: 173 cm
Vægt: ca. 60 kg
Tidligere træning:
Indtil jeg var 18 år gik min tid med heste og spejderliv, altså et aktivt liv men træning i form af styrke- og konditionstræning var ikke noget, jeg brugte. Efter gymnasiet fandt jeg ud af, at jeg ville i søværnet, så her begyndte jeg stille og roligt at træne, primært det standard-styrketræningsprogram som laves i de fleste fitnesscentre og så noget løb (der var jo en løbetest som optagelsesprøve). Sidenhen blev det så til en masse forskellig holdtræning i fitnesscentrene, ikke noget decideret "fornuftig" træning, når jeg ser tilbage, men man bliver jo klogere". For ca. 3 år siden fandt jeg dog et fantastisk træningssted (Padeia Gym/Bryggens Crossfit), hvor jeg blev mere hooked på den egentlige styrketræning. Min træning har dog en tendens til at køre meget op og ned, primært i kraft af mit arbejde, hvor jeg er væk hjemmefra i et par måneder af gangen. Egentligt er træningsmuligherne på skibet fornuftige (selvfølgelig kan skibets bevægelser sætte en del begrænsninger), men al motivation og lyst forsvinder ud af kroppen, når jeg møder.
Plan for fremtiden:
Jeg har booket et forløb med personlig træner Birgitte Larsen fra Performance Gym i Aarhus. Dette forløb inkluderer bl.a. BioSignature-målinger, kostplaner og træningsprogrammer. Målet er, at jeg skal ha' øget min muskelmasse og blive større. Noget som aldrig rigtigt er lykkedes for mig, men nu skal det være. Den øgede muskelmasse skulle selvfølgelig gerne medføre en øget styrke, for jeg er virkelig en slapsvans - specielt i understellet.
Første møde med Birgitte er på fredag, så er meget spændt på at se hvad hun kan byde på.
Lørdag skal jeg så på arbejde igen, dog kun i knap tre uger, så her skal jeg forsøge at holde gejsten oppe og holde fingrene fra slikskålen og kagefadet, som ellers er en af mine store svagheder, når det bliver stillet på bordet foran mig. Derfor vil et af de vigtige punkter i mødet med birgitte også være, hvordan jeg bedst muligt strikker hverdagen sammen, når jeg ikke selv kan bestemme, hvad og hvornår jeg skal spise, og udvalget af grøntsager ikke altid er så stort, specielt ikke til morgenmaden og frokosten.
Drømmemålet må være at få en krop ala de piger, som stiller op i Athletic Fitness, men det vil tage noget tid.
Tidligere PRs (ultimo maj 2013 - siden da har træningen været meget sporadisk):
Squat: 50 kg
Bænkpres: 47,5 kg
Dødløft: 85 kg
Pullups: 8 @ BW
Dips: 7-8 @ BW