Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1325
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1322

Følg bodybuilding.dk på

Nybegynder - proteinpulver?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Bodybuilding.dk,

Jeg er en 17-årige dreng, der lige er begyndt at træne. Jeg vil nu gerne have noget proteinpulver, da jeg har hørt, at det skulle være rigtigt godt at indtage efter træning.

Har lige et par spørgsmål.

- Hvor meget hjælper det? Er det godt at tage?
- Hvad skal jeg tage? Jeg er 1.84 høj og vejer 65 kg. Altså forholdsvis spinkel.
- Har i nogen gode produkter, som I kan anbefale? Links?
- Skal jeg også tage kreatin, eller er det ikke så nødvendigt?

På forhånd mange tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. Det er et supplement og bør benyttes som et sådant. Det skal forstås på den måde, at du bruger det til at "lappe huller" i din diæt - ikke som noget, der giver "20 %" til træningen i absolutte vendinger. Altså kan det både give meget og ingenting!

2. Kommer an på din diæt. Du kan i udgangspunktet supplere lidt op, hvis du ikke får nok fra kød, nødder, mælkeprodukter og andre kilder til protein. En shake efter træning er måske alt, der skal til (prøv at skyde efter 2 gram protein pr. kg kropsvægt eller mere!) Der er også en del kalorier i, så da du er spinkel, kan det også give lidt på dén front. Husk bare at æde godt igennem generelt.

3. Lad være med at fortænke dig i det. Bodylabs 80 %-variant er udmærket, det samme er de fleste andre ude på markedet. Ganske almindeligt whey/valle-koncentrat. Jeg kan godt lide Dymatize Elite Whey, men det er bare pga. af smagen.

4. Det skal du ikke, og det vil aldrig komme i nærheden af at hjælpe dig så meget, som en fornuftig tilgang til kosten vil. Men det kan godt give noget - både reelt og placebo - så det kan du gøre uden bekymringer.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster