Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 58629 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er onlineapeme

Vores medlemmer har i alt skrevet 2042980 indlæg i 98433 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 456
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 452

Følg bodybuilding.dk på

Optælling af kalorier

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hey!
Ganske kort - jeg har talt kalorier de sidste 1 1/2 års tid - med god fremgang som følger af dette. Dog kan det påvirke min psyke en anelse, da jeg nu er blevet en anelse træt af ALTID at tælle alle kalorier. Derfor har jeg i et godt stykke tid overvejet at sadle om og køre en seks dages kalorietælling(som vanligt) og én dag uden. Jeg har ikke tænkt mig at køre kage, pizza, slik osv ned på den éne dag hvor jeg ikke tæller kalorier - jeg har blot tænkt mig at spise de samme, sunde råvarer som vanligt, bare uden at veje og måle alting. Har i nogle bud på fordele kontra ulemper ved dette? Min umiddeltbare tanke er, at fordelene er glæden ved større frihed angående kosten. Ulempen kan være, at jeg ikke rammer alle makroerne lige på tallet - men gør det noget i det store hele, såfremt vi snakker én dag? Proteinerne skal jeg i øvrigt nok få nok af, såfremt jeg vælger at gøre dette. Har nogle af jer erfarne brugere herinde, erfaring med noget lignende? Er der ting at være opmærksom på? Jeg er klar over, at med denne tilgang kan det være svært at ramme en præcis ugentlig fremgang. Altså, hvis planen eksempelvis er at ligge 300 kalorier i overskud, kan det blive ødelagt af den éne dag. I get that - men hvor stor kan skaden egentlig være, såfremt det er én dag?

Jeg har derudover overvejet en anden idé. Jeg skal ca. ligge på 3400 kalorier for at ramme ligevægtsindtag. En anden mulighed kunne være, at ramme 3400 kalorier 6 dage om ugen, for så at ramme 3700-3800-3900 kalorier én dag. Altså at der var et større råderum den éne dag.
Hvad vil I anbefale mig? Jeg ser frem til at høre jeres ekspertise i aktion.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. mar 2014, 15:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster