Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1441
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Præsidentvalg = Terroraktion?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Som overskriften antyder, hvordan vurderer i chancen for et nyt terrorangreb sker på amerikansk jord? Er noget jeg har tænkt meget på, og vurderer selv chancen for at være til stede...
never argue with a fool he will only bring you down to his lv, and beat you with experience.

Reputation point: 0

Geografisk sted: køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror nok, at Echelon og andre sjove lovforslag imod terrorisme udarbejdet af kongressen skal sørge for, at der aldrig kommer en terrorist i nærheden af den valgkamp.

Der har jo ikke været et angreb på amerikansk grund siden WTC, så man må formode, at de har ganske godt styr på sikkerheden. :wink:

Men risikoen er der selvfølgelig. Obama holder f. eks. valgfest i Grant Park i Chicago, hvor der uden tvivl kommer til at samles enorme folkemængder på et rimelig fremkommeligt sted..

Logbog: Ingen logbog

Har der ikke allerede været forsøg på terror? Nynazister, der vil dræbe 102 sorte og likvidere Obama er efter min opfattelse et forsøg på et terrorangreb.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Af den smule jeg har fulgt med i valget, kan jeg ikk se hvorfor terrorister ville angribe Obama? Vil han ikke trække amerikanske soldater tilbage fra Irak? (ved ikke med afghanistan)

Reputation point: 60

@ Rasmus
Der er dog masser af foder til konspirations-teroretikkerne; et terror angreb mod USA (ikke nødvendigvis Obama) ville sikre McCain valgsejren. Så hvis USA "tilfældigvis" bliver ramt af en selvmordsbombe her lige inden tirsdag, så skal der nok gå rav i det hele ...

@ Foreigner
Det "angreb" var dårligt planlagt, at chancerne for at det ville ramme Obama er minimale. Det var da vidst nærmere en drøm, end en egentlig plan.

@ Topic
Jeg er ikke selv konspirations-teoretikker, og jeg tvivler stærkt på det sker. USA er så sikret, specielt lufthavnene, at terroristerne ikke har store chancer for at komme ind med noget som helst. Jeg kan ikke huske hvor jeg hørte det henne, men at de simpelthen skulle have opgivet det efterhånden.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Rasmus Ladefoged skrev:Af den smule jeg har fulgt med i valget, kan jeg ikk se hvorfor terrorister ville angribe Obama? Vil han ikke trække amerikanske soldater tilbage fra Irak? (ved ikke med afghanistan)

Taleban og al Qaeda har givet udtryk for at de støtter McCain og håber på, at han vinder.
De regner med, at en "president McCain" vil give mere næring og gøre det muligt for dem at rekruttere flere mennesker til deres sag.
Hamas derimod skulle angiveligt støtte Obama.
- Lidt mærkeligt, fordi Obama er den eneste præsident kandidat, der har sagt, at Jerusalem skal være Israels udelte hovedstad (noget han vist er gået fra???). Til gengæld har han også sagt, at han vil "talk". Det passer jo fint til Hamas, som er en lokal magtfaktor, der arbejder for befrielsen af deres land, dog med dubiøse metoder.

qazws skrev:@ Foreigner
Det "angreb" var dårligt planlagt, at chancerne for at det ville ramme Obama er minimale. Det var da vidst nærmere en drøm, end en egentlig plan.

Uden tvivl, men derfor er det stadig et forsøgpå terror.

Foreigner skrev:
qazws skrev:@ Foreigner

Uden tvivl, men derfor er det stadig et forsøgpå terror.

Et helt regulært mord har jo intet med terrorisme at gøre.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

TheFatboy skrev:Et helt regulært mord har jo intet med terrorisme at gøre.

Naturligvis ikke i de fleste situationer, men her var der bare ikke tale om "et helt regulært mord". Planen var at myrde 102 sorte på en skole og slutte af med at myrde Obama. Uden at kende til individerne bag planen vil jeg gætte på, at formålet var at skabe frygt/terror blandt befolkningen.

Jeg vil da nærmere tro at formålet var racistisk "ment"; at undgå at Amerika får en sort præsident. Hvis formålet var terror og frygt, kunne de jo ligeså godt "bare" have valgt at springe en bombe midt i en tilfældig folkemænge og slå McCain ihjel...
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

qazws skrev:Jeg vil da nærmere tro at formålet var racistisk "ment"; at undgå at Amerika får en sort præsident. Hvis formålet var terror og frygt, kunne de jo ligeså godt "bare" have valgt at springe en bombe midt i en tilfældig folkemænge og slå McCain ihjel...

Jeg vil snarere kalde det en politisk motiveret aktion, og det er al terrorisme på et eller andet plan (hvis ikke på alle planer).

Hvad der lægger grund til den politiske overbevisning, som nynazister har er jo racisme og nynazisme.

Men jeg kan ikke se hvorfor vi skal begynde på al det flueknepperi om var en form for terrorisme eller ej. Det kommer helt an på hvordan man ser på situationen, men ud fra ordets normale definition kan vi ikke komme udenom, at der i hvert fald er en snert af terrorisme i handlingen.

I øvrigt er det betydeligt svære i USA at få fat i en bombe eller at fremstille en (kræver en del forståelse og viden), medens man uden de store problemer kan få fat i nogle skydevåben.
Det er i forvejen tydeligt, at der ikke lå den store planlægning bag det, og gudskelov for det.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster