Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Praktikplads - Fitnessintruktør

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej

Jeg står overfor at ville starte på uddannelsen som fitnessintruktør på CPH WEST. Det lyder som en god og fyldestgørende uddannelse i forhold til mange af de andre muligheder. Uddannelsen varer 1 og 1/2 år. Tanken er, at man i denne tid kombinerer undervisning i skolen med noget mere "Hands on" i et træningscenter. Det er derfor påkrævet, at man har en praktikplads i et træningscenter, hvilket jeg i øjeblikket står overfor at prøve at skaffe.
I denne sammenhæng vil jeg bare høre, om der er nogle der evt. kender til et sted hvor dette er muligt, eller har noget kendskab til hvor svært markedet er for disse praktikpladser.
Alt kendskab til uddannelsen på CPH WEST ville også være meget behjælpeligt.
Jeg bor lige pt i Ballerup kommune, så praktikpladsen skal helst være inden for en rimelig distance af dette.

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

qwertyq skrev:Hej

Jeg står overfor at ville starte på uddannelsen som fitnessintruktør på CPH WEST. Det lyder som en god og fyldestgørende uddannelse i forhold til mange af de andre muligheder. Uddannelsen varer 1 og 1/2 år. Tanken er, at man i denne tid kombinerer undervisning i skolen med noget mere "Hands on" i et træningscenter. Det er derfor påkrævet, at man har en praktikplads i et træningscenter, hvilket jeg i øjeblikket står overfor at prøve at skaffe.
I denne sammenhæng vil jeg bare høre, om der er nogle der evt. kender til et sted hvor dette er muligt, eller har noget kendskab til hvor svært markedet er for disse praktikpladser.
Jeg bor lige pt i Ballerup kommune, så praktikpladsen skal helst være inden for en rimelig distance af dette.

På forhånd tak.

Jeg ved at SATS har pratikanter nogengange. men det jo bare at ringe og høre de steder der har personlige træner. :)
Winners never Quit - Quitters never Win
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre Kbh

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog

Tak for tippet.
Jeg er skam også i gang.

Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Super link. Tak.
Er der nogle, der har erfaring med disse praktikstillinger?

qwertyq skrev:Super link. Tak.

Jeg er ved at afslutte uddannelsen som voksenlærling, hvad kunne du tænkte dig at vide ?

Jeg har dog pga. tidligere job, træningserfaring, kurser, mm. fået merit for grundforløbet så det ved jeg ikke så meget om.

Du kunne evt. også søge hos Fitnessdk.. de har da en del centre derovre af også.

Reputation point: 5

Ja, der vil jeg også prøve at søge.
Er du ved at afslutte uddannelsen på CPH WEST som fitnessinstruktør?
Så vil jeg meget gerne vide om du kan anbefale det, og noget ris og ros omkring uddannelsen.

ithyalgia skrev:
qwertyq skrev:Super link. Tak.

Jeg er ved at afslutte uddannelsen som voksenlærling, hvad kunne du tænkte dig at vide ?

Jeg har dog pga. tidligere job, træningserfaring, kurser, mm. fået merit for grundforløbet så det ved jeg ikke så meget om.

Du kunne evt. også søge hos Fitnessdk.. de har da en del centre derovre af også.

Ja, der vil jeg også prøve at søge.
Er du ved at afslutte uddannelsen på CPH WEST som fitnessinstruktør?
Så vil jeg meget gerne vide om du kan anbefale det, og noget ris og ros omkring uddannelsen.

qwertyq skrev:Er du ved at afslutte uddannelsen på CPH WEST som fitnessinstruktør?

Jeg går på skole på Hansenberg i Kolding, men det er den samme uddannelse.

qwertyq skrev:Så vil jeg meget gerne vide om du kan anbefale det, og noget ris og ros omkring uddannelsen.

Jeg kan klart anbefale uddannelsen, den er fagligt godt understøttet og vores lærere er enten bachelorer eller kandidater i idræt, enkelte hold instruktører er dog lånt ude i centrene, men de har certificering i det de underviser i.

Jeg kunne dog godt ønske mig noget mere teori og knap så meget tid ude i centret, men helhedsintrykket er en god og solid uddannelse der kvalitet'smæssigt kan udkonkurre de fleste af de "private" uddannelser, dgi, instruktørskolen, osv. timeantallet alene er tæt på 1000 timer på skolebænken og som valgfag kan du tage en personlig træner uddannelse også.

Jeg underviser på uddannelsen på CPH WEST, så hvis du har specifikke spørgsmål vil jeg gerne være dig behjælpelig :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

ithyalgia skrev:Jeg kunne dog godt ønske mig noget mere teori og knap så meget tid ude i centret, men helhedsintrykket er en god og solid uddannelse der kvalitet'smæssigt kan udkonkurre de fleste af de "private" uddannelser, dgi, instruktørskolen, osv. timeantallet alene er tæt på 1000 timer på skolebænken og som valgfag kan du tage en personlig træner uddannelse også.

Kan den virkelig udkonkurrere de private uddannelser? Synes det er svært at få et overblik over. Det virker bare som om, at man har en masse ekstra praktik-tid i en center.

qwertyq skrev:Kan den virkelig udkonkurrere de private uddannelser? Synes det er svært at få et overblik over. Det virker bare som om, at man har en masse ekstra praktik-tid i en center.

Ud over at du har ca 10 gange så mange timer på skolen så er praktik perioden der jo til rutinering, så når du er færdig uddannet så har du jo allerede prøvet at arbejde fuld tid i et center og ved hvad det handler om istedet for at stå på helt bar bund.. men overfald JensL han må være manden til at sælge uddannelsen til dig :D

Jeg er også igang med uddanelsen i Kolding, dog kun grundforløbet :) Synes godt der kunne være lidt mere med kost og knap så meget salg og service
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 76 gæster