Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1489
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1486

Følg bodybuilding.dk på

Protein > carbs

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Carbs er jo egentlig bare til energi, du skal bare ha nok til at holde hjernen og musklerne kørende, så du kan da sagtens undvære carbs efter træning, hvis det er det du vil.
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21131864 Her konkluderer de noget af det samme.
Brugeravatar

Reputation point: 0

BodyBlom skrev:Det er ikke fordi jeg vil undvære kulhydraterne, det er mere fordi jeg troede de var nødvendige.

Slet ikke, mange nøjes jo bare med en alm shake efter træning også spiser et måltid 1-1½ senere eller lign
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Det er nødvendigt at få carbs efter træning, hvis du træner langdistance udholdenhed.
Det er ikke noget du skal bekymre dig om ved vægttræning, når du træner et sted mellem en og to timer. Varigheden terper simpelthen ikke nok fra dine depoter. Det kan være en fin nok idé at supplere carbs, men vigtigere er det at få sit protein, og indenfor en rimelig tidsramme få spist noget mad.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Logbog: Vis logbog

BodyBlom skrev:
hr_bjoern skrev:Det er nødvendigt at få carbs efter træning, hvis du træner langdistance udholdenhed.
Det er ikke noget du skal bekymre dig om ved vægttræning, når du træner et sted mellem en og to timer. Varigheden terper simpelthen ikke nok fra dine depoter. Det kan være en fin nok idé at supplere carbs, men vigtigere er det at få sit protein, og indenfor en rimelig tidsramme få spist noget mad.

Javel. Jeg kan se, at jeg har blandet tingene en smule sammen hvad angår kulhydratindtag.

Det er vigtigt at skelne mellem nødvendighed og hvad der kan være en god idé.
Det er ikke en nødvendighed for langt størstedelen af folk som træner med vægte, uanset om det er bodybuilding, vægtløftning eller styrkeløft. Men mange kan sagtens have gavn af en banan eller andre carbs, især hvis man træner lange pas - det afhænger dog ligeså meget af hvad man har spist forinden sin træning.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Protein spiker også insulin
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

BodyBlom skrev:
Houd skrev:Protein spiker også insulin

Ja, det har jeg kunnet læse.. Jeg troede kun at det var kulhydrater der havde indflydelse på det. Men nu hvor jeg har læst det, kan jeg jo godt se, at det ikke er helt rigtigt.

Har de også, men protein spiker det også. Det er hverken godt eller dårligt at få kulhydrater lige efter træning.

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Nu kan jeg ikke lige finde den eksakte kilde, men Lyle McDonald skriver i mange af hans bøger at protein efter træning øger proteinsyntesen hvor så kulhydrat efter træning kan hjælpe med at begrænse proteinnedbrydningen.

godav skrev:Nu kan jeg ikke lige finde den eksakte kilde, men Lyle McDonald skriver i mange af hans bøger at protein efter træning øger proteinsyntesen hvor så kulhydrat efter træning kan hjælpe med at begrænse proteinnedbrydningen.

Carbs spiker også insulin

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster