Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1783
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1780

Følg bodybuilding.dk på

Protein og Kreatin.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har i dag købt protein og kreatin fra bodylab. det er første gang jeg skal til at køre protein og kreatin og vil derfor gerne høre nogle råd ..

Jeg løber f.eks. altid efter træning er det så godt at tage det inden man starter med at løbe eller efter man har løbet?

Er det godt bare at blande protein og kreatin sammen i en shaker ?

Jeres bedste erfaringer med det osv. -som kan hjælpe mig med at få bedst mulig virkning ud af det, er os igang med at cut så ang. mængder har det nogen virkning på fedt tab og omvendt ?

Nej tak til artikler, da jeg gerne vil høre tingene fra jeres forskellige synspunkter.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Slet ikke nogen der har nogle erfaringer med det ? :P :P :´)

Du kan sagtens blande kreatin i din protein shake, men om det er godt at tage den inden du løber har jeg ingen erfaring med.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Har læst lidt om at det skulle være godt at tage det imens træning stadig er igang fordi det optages i kroppen en halv time efter.. men løber os for vil være mere markeret så jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre ang. det.. :) slet ingen der har nogen erfaringer eller viden indenfor det, kan ikke finde nogen steder om det..

Du kunne evt. tage din kreatin inden at du skal løbe og så tage en protein-shake efter løb.
Mener ikke at det er så godt at løbe med fuld mave, men somsagt har jeg ikke den store erfaring inden for dette.
Brugeravatar

Jeg har meget erfaring med løb og han kun fraråde dig at drikke proteinpulver eller kreatin lige inden en løbetur. Det er rigtigt at proteinpulver og kreatin er mest effektiv lige efter træning, da dine muskler derpå har brug for næring. Men hvis du løber på en gang proteindrik/kreatin løber du jo på fuld mave og vil derpå få meget nemt ved sidestik, da det jo skulper rundt i mavesækken og derpå presser på dine organer, som man derfor mener kan give sidestik !! Der er som ikke noget farligt ved det, bare ret så ubehagligt !

Hvis jeg må foreslå hvordan du indtager dine proteindrik og løbeture, vil jeg:

1: Enten vente med at drikke proteindrikken til jeg har trænet og løbet. Ved godt det ikke er det mest optimale for dine muskle, men det er simpelthen ikke til at løbe på fuld mave og du får også en skidt løbetur grundet det !

2: Træn og drik efterfølgene din proteindrik. Vent en time og så tag din løbetur. Så har proteindrikken fundet sin vej gennem mavesækken og helt ned bagerst i posen :wink:

3: Træn en dag, løb en anden !!

Det er mine bedste råd, bygget på min egen erfaring gennem løb på 5 år og styrketræning igennem 1 åt. Håber du kan bruge dem og held og lykke!

Kostplan: Vis kostplan

Yes har skifter lidt rundt og fået flyttet på dagene, så jeg løber de dage jeg ikke træner :) så kan vel sige jeg valgt din nummer 3 :] jeg taber for meget masse på at løbe efter vær træning.. :P

zipn skrev:Yes har skifter lidt rundt og fået flyttet på dagene, så jeg løber de dage jeg ikke træner :) så kan vel sige jeg valgt din nummer 3 :] jeg taber for meget masse på at løbe efter vær træning.. :P

Ja det vil man automatisk gøre, hvis man ikke får nok næring til sine muskler lige efter træning. Men en lille løbetur 5-6 km sker der nok ikke det store ved.. Syntes du har valgt den mest fornuftige løsning af de 3.. Held og lykke med det og god weekend :wink:

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster