Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1870
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1866

Følg bodybuilding.dk på

protein til Kvinder??

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Min instruktør har sagt til mig at det vil være en god ide at begynde at spise protein! jeg er bare lidt i tvivl om jeg skal spise det samme protein som han gør - det siger han. Han spiser valleprotein, men jeg ønsker ikke at blive muskuløs :P ikke på samme måde. Har læst at mange piger spiser sojaprotein. Hvilken protein er så bedst? håber i kan hjælpe?
man kan opnå mange ting her i livet med viljestyrke og lidt hjælp.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

smukkelone21 skrev:Min instruktør har sagt til mig at det vil være en god ide at begynde at spise protein! jeg er bare lidt i tvivl om jeg skal spise det samme protein som han gør - det siger han. Han spiser valleprotein, men jeg ønsker ikke at blive muskuløs :P ikke på samme måde. Har læst at mange piger spiser sojaprotein. Hvilken protein er så bedst? håber i kan hjælpe?

Valleprotein er en god ide, men det afhænger af dit træningsmål og din øvrige kost om det overhovedet er nødvendigt.

Hvad er dit mål med træningen? Når du har fundet ud af det, så skal du træne/spise på akkurat samme måde som en mand med samme mål (kcal indtaget skal dog justeres efter vægt).

De fleste instruktører ved generelt ikke hvad de snakker, om hvilket i mine øjne er et stort problem. Hvis du træner inde i Fitness DK og har nogle spørgsmål, så spørg min kammerat Jonas, der er hjælpetræner. Han ved hvad han taler om, og er desuden single, så han har nok ikke noget imod opmærksomheden. :lol:

Ellers så start med at læse noget om emnet selv. Du kan starte her (resten af artiklerne på samme side er af god kvalitet):

STYRKETRÆNING FOR KVINDER
http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=441

Rock´n Roll :8
SaintPauli
Billede
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

opretter mig snart på fitnessdating så kan han skrive der :) .

Men jeg forstår bare ikke hvorfor folk så siger at man skal tage sojaprotein istedet for valle. De piger jeg kender som spiser protein spiser netop soja! Er den bedre til kvinder eller hvad :-s
Brugeravatar

smukkelone21 skrev:opretter mig snart på fitnessdating så kan han skrive der :) .

:lol: :lol: :lol: Det skal jeg gøre ham opmærksom på. :8

smukkelone21 skrev:Men jeg forstår bare ikke hvorfor folk så siger at man skal tage sojaprotein istedet for valle. De piger jeg kender som spiser protein spiser netop soja! Er den bedre til kvinder eller hvad :-s

Læs det jeg skrev igen. De fleste ved IKKE hvad de taler om. Med forbehold for mængden, så skal du spise det samme som en mand.

SaintPauli
Billede
Brugeravatar

ok, men har stadigvæk bare ikke fattet hvorfor mine veninder så spiser sojaprotein - måske fordi det er sundt???. Må høre dem deres grund til at vælge soja! dumme mig - skal måske sætte mig lidt mere ind i tingene inden jeg spørger løs. Synes bare at det er lidt indviklet
Brugeravatar

smukkelone21 skrev:ok, men har stadigvæk bare ikke fattet hvorfor mine veninder så spiser sojaprotein - måske fordi det er sundt???. Må høre dem deres grund til at vælge soja! dumme mig - skal måske sætte mig lidt mere ind i tingene inden jeg spørger løs. Synes bare at det er lidt indviklet

Der er nu som sådan ikke noget i vejen med soja, hvis kvaliteten af produktet ellers er i orden. Smagen er dog afskyelig ved nogle soja produkter.

MEN som sagt så bør indtagelse af kosttisskud afhænge af den øvrige kost og dine træningsmål. Vælger du soja, så skal det være ud fra sojaens kvaliteter og tidspunkt for indtagelse, ikke pga. du er en kvinde.

Hvis du vil vide mere om soja protein, så er der en let læselig artikel her:
http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=934

SaintPauli
Billede
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online