Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Protein timing

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej

Har gået og tænkt og tænkt over hvad der ville være mest optimalt for kroppen.

Oftest træner jeg 15 - 17, herefter whey shake + banan. Aftensmad omkring kl 19 med fisk/kylling + grønt og ris osv.

Inden sengetid tager jeg noget kasein pulver sammen med frugt/banan eller blandet i en lækker smoothie.

Spørgsmålet er så næste morgen, her er måltidet 70g havregryn + 50 gram mysli + 250ml skummet mælk.
Bør jeg drikke en protein shake her(whey eller kasein?) - eller ville det være bedre at vente til om formiddagen kl. 10, med whey eller kasein?

Det jeg altså efterlyser er et svar på hvornår kroppen har brug for det, har den brug for noget hurtigt om morgenen, hvilket den ville få fra whey, og så kan den bruge den protein jeg fik gennem mælk og morgenmaden indtil der ryger noget indenbords til middag. Eller dækker morgenmaden nattens "tørke"periode ok indtil man tager noget kl. 10?

Derudover har jeg fuldstændigt styr på kcal indtaget samt den rette mængde protein per dag - jeg er mere i tvivl om den rette timing af dette.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordjylland

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan

det betyder ikke det store, men jeg synes godt du kunne strøg lidt whey over havregrynene, så smager det også bedre :D og imo er det super at få nogle kcal ind om morgenen
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

Hmm, jeg plejer bare at spice den lidt om med enten ekstra rosiner, lidt banan, eller ja, chokolade prot shake hældt ud over grynene - alt sammen efter behag. Men havde som sagt tænkt om noget var bedre end det andet

Forsøger også så vidt muligt at ramme ca 20% af det daglige kcal indtag alene på morgenmaden.

Geografisk sted: Nordjylland

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (13)

HBS skrev:Hmm, jeg plejer bare at spice den lidt om med enten ekstra rosiner, lidt banan, eller ja, chokolade prot shake hældt ud over grynene - alt sammen efter behag. Men havde som sagt tænkt om noget var bedre end det andet

Forsøger også så vidt muligt at ramme ca 20% af det daglige kcal indtag alene på morgenmaden.

man kan argumentere for at kroppen har brug for nogle hurtigtoptagelige prots om morgenen, da det jo er et stykke tid siden, man sidst har indtaget noget mad, men det er min overbevisning at det ikke betyder det store, derfor ikke sagt at man skal unlade det, jeg gør det også selv :) under alle omstændigheder tror jeg det er bedre med whey frem for kasein
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster