Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1504
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1502

Følg bodybuilding.dk på

Racercykel - budget: 10-15.000 kr.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Halløj

Jeg står i den situation, at jeg skal bruge en ny og bedre racercykel som transport til mit arbejde, der er godt 20 km væk - dvs. 40 km dagligt - ad pæn asfalteret vej. Pt. tuller jeg rundt på en fixie-cykel, som så bliver mit sekundære transportmiddel.

Mit budget er 10-15.000 kr. afhængigt af hvad der dukker op.

Jeg har kigget på disse cykler:
http://cykelexperten.dk/giant-tcr-compo ... ra105-2013
http://www.heino-cykler.dk/shop/focus-c ... ack-22g-s/
http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bik ... 631/78333/

Jeg har ikke den store viden på dette felt, så jeg vil blot sikre mig, at jeg ikke køber katten i sækken og ej heller betaler for meget for en cykel. Jeg har foruden den daglige transport en idé om at supplere min træning med længere ture, så det bliver nok til 180-250 km i ugen.

Jeg håber, at der er en kyndig eller to, som læser med her :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du får meget mere for pengene på www.bike-discount.de
Selvom det er en tysk side, yder de fantastisk service. Købte en carbon mtb til 15k hvor rammen knækkede. Fik en ny ramme tilsendt uden problemer
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Fit4fun

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Reputation point: 10

Jeg havde nok gået efter sådan en her:

http://www.planetx.co.uk/i/q/FBPXSLPULT ... -road-bike
Kulfiber cykel med Ultegra gruppe, og lige under 8kg. Så kan du opgradere for 5.000 kr. hvis du skulle få lyst.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Med 10-15000 i hånden, kan du roligt gå ned til den lokale cykelhandler og forklare situationen, du skal nok få en god cykel med hjem og muligheden for hurtig reparation på garantien, hvis det skulle ske.

Ja man får meget mere for pengene i Tyskland, min sidste nye cykel kommer også fra bike discount, og deres service er rigtig god, men når der er tale om et dagligt transportmiddel, er det bare ikke længere hurtig ekspeditionstid med 7 dages ventetid uden cykel.

Reputation point: 30

Hos den lokale cykelhandler har de altid helt latterligt sindssyge priser på deres cykler, i forhold til hvad der sidder af dele på dem. Hvis du vil have noget for pengene så køb ind fra udlandet.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kohler97 skrev:Hos den lokale cykelhandler har de altid helt latterligt sindssyge priser på deres cykler, i forhold til hvad der sidder af dele på dem. Hvis du vil have noget for pengene så køb ind fra udlandet.

Latterlige sindsyge priser? Højere end udlandet ja, men på flere modeller er den eneste forskel af og til momsen hvis man sammenligner med bike discount, der findes altså både dyre og billige danske forhandlere.

Hvis du kan få lidt kyndig vejledning, enten på et forum eller hos en bekendt, ville jeg helt sikkert købe en cykel online.
Din lokale cykelhandler kan selvfølgelig også servicere en cykel købt på nettet.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Jeg ville finde et forum, hvor de sælger brugte racercykler. Mange cykelentusiaster passer tit rigtig godt på deres cykler, når de har brugt cyklerne til træning etc.

Styrkeliste
- Squat: 80.00
- Dødløft: 105.00

Jensen91 skrev:
Kohler97 skrev:Hos den lokale cykelhandler har de altid helt latterligt sindssyge priser på deres cykler, i forhold til hvad der sidder af dele på dem. Hvis du vil have noget for pengene så køb ind fra udlandet.[b]

Latterlige sindsyge priser? Højere end udlandet ja, men på flere modeller er den eneste forskel af og til momsen hvis man sammenligner med bike discount, der findes altså både dyre og billige danske forhandlere.

Hvorfor så ikke bare købe i udlandet, istedet for at betale overpris?
Brugeravatar

Styrkeliste

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-spire-carbon-8.0-17795/wg_id-657

6,6 kg :drink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Kohler97 skrev:
Jensen91 skrev:
Kohler97 skrev:Hos den lokale cykelhandler har de altid helt latterligt sindssyge priser på deres cykler, i forhold til hvad der sidder af dele på dem. Hvis du vil have noget for pengene så køb ind fra udlandet.[b]

Hvorfor så ikke bare købe i udlandet, istedet for at betale overpris?

Fordi han skal pendle dagligt, skulle der ske noget, er reparationer hurtigere lavet hvis det skal ordnes over garantien.
Handler han i udlandet, vil det koste at få det lavet hurtigt i DK, men måske man er heldig og får en cykel der ikke går i stykker, har aldrig selv sendt noget retur, men bare se her i tråden, der skrives om en knækket ramme.

Den lokale cykelhandler skruer gerne på din cykel selvom du har købt den i udlandet.
At rammen skulle knække på en racercykel ville være underligt, jo mindre du styrter - og hvis det skulle ske sender de en ny ramme?

Giver logisk ingen mening for mig at købe en cykel i Danmark, når du kan få tilsvarende til nærmest det halve i tyskland.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kohler97 skrev:http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-spire-carbon-8.0-17795/wg_id-657

og med SRAM Red gruppe på! MUMS! :dope:
Brugeravatar

Reputation point: 35

Mht. valget af cykel pendler jeg selv dagligt på cykel, og har erfaret at for mig er en cross cykel sagen, der er plads til lidt bredere dæk, bremser der virker i alt slags vejr og sidst men ikke mindst, geometrien på den, altså de mål stellet har, gør den perfekt hvis man skal køre bykørsel, her kan man ellers tit tænke sig et fladt styr når man er på en alm. racer, på cross cyklen er det intet problem.

Tintin skrev:
Kohler97 skrev:http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-spire-carbon-8.0-17795/wg_id-657

og med SRAM Red gruppe på! MUMS! :dope:

Den er pure pleasure at se på :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Gode overvejelser der er med, men tanken går ikke så vidt på, om den skal købes i udlandet eller ej. Jeg køber den dér hvor den er billigst, idet jeg selv kan skrue lidt hist og her.

Hvilke erfaringer har I, der har henvist til Radon, med Radon? De kan umiddelbart fås billigt med gode gear-grupper (wuhu!).

Radon/Cube er fine cykler, køb du roligt cyklen fra bike discount, hvis du en dag skal købe dele så tjek http://www.chainreactioncycles.com/dk/en for billige dele. (De har også komplette cykler til priser lavere end DK)

Lige et sidste bjæf vedr. udlandet, det med at fixe ting selv er fint, men faren er en ramme der knækker, det burde ikke kunne ske, men som det nævnes i tråden, så sker det altså for folk.

Ville bare nævne pro/cons, handler altid selv cykler i udlandet, eller brugt herhjemme, der får man også meget for pengene, specielt hvis man kan lave lidt selv, som du skriver.

Nu skriver du, at de fås billigt med fine gear grupper, pas på med bare at se efter gruppen.
Ramme (+forgaffel) og hjul betyder meget mere, det er her der skal investeres, herefter kommer gruppen og til sidst kommer "lir".

Overvej også at købe brugt. En racer bliver sjældent smadret så meget som fx MTB eller CX. Og der kommer du endnu længere for pengene.
Brugeravatar

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

ville købe en dengfu fm098.. kina cykel som rigtig mange er glade for..

Reputation point: 125

Jeg har en Bianchi C2C Via nirone du kan købe hvis det er, alu/carbon med shimano gear, og FSA krank. I den "rigtige" og specielle bianchi grønne farve.
Stelstørrelsen er vidst 57 eller 59..
If in doubt, Flat out! (Colin McRae)

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster