Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1841
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1838

Følg bodybuilding.dk på

Recovery shake vs vægttab

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Det er sikkert et dumt spørgsmål men jeg vil mene at jeg er undskyldt som nybegynder... Jeg ønsker vægttab og er gået i gang med at træne for at øge min fedtforbrænding, jeg har læst lidt herinde og kan se at kost er vigtigt i forhold til muskel opbygning og at en shake efter træning giver en god effekt. Jeg skal måske lige give lidt info om mig selv, jeg er 182 høj og vejer 122 kilo jeg er kraftig af natur men selvfølgelig alt for overvægtig. Jeg kører på vægtkonsulenternes diæt, dvs en typisk dag består af 1 stk rugbrød med spejlæg til morgenmad, 300g gulerødder samt 1 dåse tun til frokost og 300g blomkål samt 240g mager kylling til aften udover det supplere jeg med frugt og naturlige vitamin tilskud, så alt i alt ligger jeg nok på omkring 1000 kal om dagen. I min træning idag forsøgte jeg mig med en low carb protein drik som jeg drak inden/under træning samt en recovery shake bestående af kulhydrater og proteiner efter træning, i den forbindelse fik jeg set på kalorie indholdet af de 2 shakes, protein shaken var ikke så slem, den lå på omkring 150, men recovery shaken lå på over 400 kal, så mit spørgsmål er, om i vil mene at jeg i mit tilfælde stadig skal drikke disse shakes under/efter træning på trods af mit ønske om vægttab?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ja.

Jeg mener at du spiser alt for lidt. Selvom du er overvægtig vil du ikke kunne psykisk overleve at spise så lidt. 1000 kcal svarer til min frokost og sikkert til et 3 årigt barn.

Spis mere.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

valle1 skrev:Det er sikkert et dumt spørgsmål men jeg vil mene at jeg er undskyldt som nybegynder... Jeg ønsker vægttab og er gået i gang med at træne for at øge min fedtforbrænding, jeg har læst lidt herinde og kan se at kost er vigtigt i forhold til muskel opbygning og at en shake efter træning giver en god effekt. Jeg skal måske lige give lidt info om mig selv, jeg er 182 høj og vejer 122 kilo jeg er kraftig af natur men selvfølgelig alt for overvægtig. Jeg kører på vægtkonsulenternes diæt, dvs en typisk dag består af 1 stk rugbrød med spejlæg til morgenmad, 300g gulerødder samt 1 dåse tun til frokost og 300g blomkål samt 240g mager kylling til aften udover det supplere jeg med frugt og naturlige vitamin tilskud, så alt i alt ligger jeg nok på omkring 1000 kal om dagen. I min træning idag forsøgte jeg mig med en low carb protein drik som jeg drak inden/under træning samt en recovery shake bestående af kulhydrater og proteiner efter træning, i den forbindelse fik jeg set på kalorie indholdet af de 2 shakes, protein shaken var ikke så slem, den lå på omkring 150, men recovery shaken lå på over 400 kal, så mit spørgsmål er, om i vil mene at jeg i mit tilfælde stadig skal drikke disse shakes under/efter træning på trods af mit ønske om vægttab?

Jeg er enig. Du spiser alt for lidt. Så umiddelbart er der intet i vejen for at få en shake efter træning - det hjælper på din restitution, men den behøver ikke nødvendigvis at indeholde 400 kcal. Fordel gerne lidt flere mellemmåltider ud over din dag - og så kræver vægttab altså tålmodighed. Så du skal nok tabe dig, selv om du ligger på mere end 1000 kcal om dagen - det kræver blot, at du passer kost og træning over en lang periode.
Men det er selvfølgelig min mening (og erfaring) :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 77.50
- Dødløft: 105.00

Kostplan: Vis kostplan

valle1 skrev:Det er sikkert et dumt spørgsmål men jeg vil mene at jeg er undskyldt som nybegynder... Jeg ønsker vægttab og er gået i gang med at træne for at øge min fedtforbrænding, jeg har læst lidt herinde og kan se at kost er vigtigt i forhold til muskel opbygning og at en shake efter træning giver en god effekt. Jeg skal måske lige give lidt info om mig selv, jeg er 182 høj og vejer 122 kilo jeg er kraftig af natur men selvfølgelig alt for overvægtig. Jeg kører på vægtkonsulenternes diæt, dvs en typisk dag består af 1 stk rugbrød med spejlæg til morgenmad, 300g gulerødder samt 1 dåse tun til frokost og 300g blomkål samt 240g mager kylling til aften udover det supplere jeg med frugt og naturlige vitamin tilskud, så alt i alt ligger jeg nok på omkring 1000 kal om dagen. I min træning idag forsøgte jeg mig med en low carb protein drik som jeg drak inden/under træning samt en recovery shake bestående af kulhydrater og proteiner efter træning, i den forbindelse fik jeg set på kalorie indholdet af de 2 shakes, protein shaken var ikke så slem, den lå på omkring 150, men recovery shaken lå på over 400 kal, så mit spørgsmål er, om i vil mene at jeg i mit tilfælde stadig skal drikke disse shakes under/efter træning på trods af mit ønske om vægttab?

1000 kalorier om dagen?!?! (Det ville være for lidt selv til et 6-7 årigt barn).

Har du haft kontakt til vægkonsulenterne og fået anbefalet at spise det, eller er det bare en diæt fra dem du har fundet selv online? (I begge tilfælde er jeg faktisk lidt rystet over at de vil anbefale det antal kalorier til nogen som helst)

Det er ren sulte diæt og du vil højest sandsynligt ende med at tage det meste af hvad du har tabt på igen, når du stopper med diæten.

Reputation point: 15

Valle1, jeg vil stærkt anbefale du læser mere op på ernæring og kalorier, seriøst.. du mangler basal viden.

jeg har selv været ude i det, jeg ville så gerne tabe mig hurtigt og det er helt ærligt stadigt svært for mig at tage det lidt langsommere, men seriøst 1000 kalorier om dagen er en dårlig idé.

indtil videre har jeg tabt 68.4 kg, lige pt vejer jeg 86,6. (dsv startede ved 155 kg) det her som du er ude i er et maraton, IKKE ET SPRINT.

du skriver en smule om din mad og jeg vil varmt anbefale MyFitnessPal, (google det) det er en ekstrem god hjælp og så ved du også om du får nok protein/fedt. (vej din mad, ingen cirka gæt)

hvis du virke vil køre det ekstremt, vil jeg foreslå at spise 1500 kcal om dagen minimum og ikke mindre.

desuden, drop det der "anabolic 30 minute window" sørg for at du får din protein/fedt inden dagen er ovre, det vil også siges at shakes er ikke magisk, det er ernæring i pulverform.

tilsidst, spis den mad som du kan lide, hvis du kun spiser visse ting for at tabe dig så chancen for yo-yo effekten ikke helt umulig.

Beklager hvis du synes jeg er helt forkert på den men, hellere kommentere på det inden det går helt galt

Jeg er da glad for den feedback der bliver givet men jeg syntes sgu ellers at jeg får ok med mad, jeg kan ellers spise en del og jeg føler mig aldrig sulten, det eneste problem er at jeg er livsnyder og godt kan savne nogle af de ting der ikke er godt at spise men jeg har fundet ud af at jeg hver anden weekend kan tage det afslappet og spise en pizza og drikke cola hvis det er det jeg vil og alligvel tabe mig over de 14 dage, typisk dag er:

morgenmad, 1 stk. rugbrød med et spejlæg (max 4 æg om ugen) eller mager ost på. 3 tsk koldpresset olivenolie samt 1 lille glas ægte juice (ingen koncentrat)

frokost 300g gulerødder og en dåse tun.

Aften 240g Kylling og 300g blomkål

efter aften en lille potion skyr og et lille glas ægte juice.

Udover det sørger jeg for at drikke 2-3 l vand om dagen

Sådan en dag ligger sidst jeg regnede efter på lige over 1000 kal men det kan måske godt være lidt over.

Dertil skal det dog siges at nu hvor jeg er startet med at træne får jeg jo væsentligt flere kalorier i form af shakes, så der kan nok lægges 500-600 oveni hvilket jeg kan forstå er ok ud fra reaktionen herinde :D

valle1 skrev:Jeg er da glad for den feedback der bliver givet men jeg syntes sgu ellers at jeg får ok med mad, jeg kan ellers spise en del og jeg føler mig aldrig sulten, det eneste problem er at jeg er livsnyder og godt kan savne nogle af de ting der ikke er godt at spise men jeg har fundet ud af at jeg hver anden weekend kan tage det afslappet og spise en pizza og drikke cola hvis det er det jeg vil og alligvel tabe mig over de 14 dage, typisk dag er:

morgenmad, 1 stk. rugbrød med et spejlæg (max 4 æg om ugen) eller mager ost på. 3 tsk koldpresset olivenolie samt 1 lille glas ægte juice (ingen koncentrat)

frokost 300g gulerødder og en dåse tun.

Aften 240g Kylling og 300g blomkål

efter aften en lille potion skyr og et lille glas ægte juice.

Udover det sørger jeg for at drikke 2-3 l vand om dagen

Sådan en dag ligger sidst jeg regnede efter på lige over 1000 kal men det kan måske godt være lidt over.

Dertil skal det dog siges at nu hvor jeg er startet med at træne får jeg jo væsentligt flere kalorier i form af shakes, så der kan nok lægges 500-600 oveni hvilket jeg kan forstå er ok ud fra reaktionen herinde :D

Sæt det ind i en kostplan, det der er svært at kommentere op. "recovery shake" og spis noget mere, rigtig mad. Du får ingen fedt. Den diæt er dømt til at gå galt. Hvorfor max 4 æg om ugen?

Reputation point: 140

valle1 skrev:

1600 kalorier er stadig for alt lidt til en mand på din størrelse

Reputation point: 15

din BMR er på ~2500, så du skal bestemt højere op kaloriemæssigt. dit tdee er over 4000. Et kcal underskud på næsten 3000 kalorier er ret ekstremt

Reputation point: 140

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster