Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1489
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1486

Følg bodybuilding.dk på

Risproteinpulver erstatning

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg er i gang med at lave en ny kostplantil mig selv, og denne gang vil jeg gerne excludere mælk. Det er ikke fordi jeg er laktose intolerent, men siden jeg startede til styrketræning og min mælkeindtag er steget, har jeg fået mange bumser på min ryg og også ansigt. Uden at vi skal diskutere hvorvidt det er mælk der forårsager dette, hvilket både er bevist og modbevist, så vil jeg gerne forsøge en kost uden mælk. Det virker rimeligt.

Jeg er så i gang med at oprette min kostplan og skal tilføje min Weight Gainer og ser at det faktisk er udvundet af mælk! Heldigvis har jeg meget lidt tilbage og skal snart købe noget nyt, og jeg støder så på Risproteinpulver som er udvundet af brune ris hvilket betyder det er laktosefrit. Ud fra Bodylabs beskrivelse er det eneste negative, i forhold til whey proteinpulver, at smagen er forfærdelig og det har sværere ved at opløses.

Jeg har søgt lidt på det, og udover at folk giver ret i at det smager forfærdeligt, så skulle det vist have en mindre biologisk værdi end whey protein, som nedsætter kvaliteten af proteinen, hvilket gør det sværere for kroppen at optage det. Betyder det at kroppen ikke kan optage det hurtigt nok hvis man drikker det lige efter træning? Jeg læste også noget med at man skal indtage nogle aminosyrer (???) ved siden af, da man ikke kan drikke det alene. Hvad betyder det, og hvorfor?

PS. Jeg ved godt, at man kan købe Whey Extra Pure uden laktose, men det koster så også mere end det dobbelte. :/

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ja det optages langsommere i kroppen..
Hvis jeg ikke husker meget galt, fordøjes og optages protein fra lean fisk og æggehvide hurtigt (ikke så hurtigt som whey, men hurtigere end risprotein). Har set rundt omkring at man kan købe æggeprotein, måske er det en mulighed.. Kender ikke lige prisen på det
Brugeravatar

Geografisk sted: Gentofte

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50

Kostplan: Ingen kostplan

Omkring 279 kr. for 900 gram. :/ Det gør det dyrere end pure whey endda.

http://(Slettet af Admin)/4/dk/artiklar/egg-protein-908g

Kunne ikke finde andre sider, der solgte det.

Men er det mælk eller laktose du ikke vil have? For hvis det er noget der kommer fra mælk du ikke vil have, kan du ligeså godt droppe whey pure, for det er stadig valleprotein selvom de har fjernet laktosen og proteinet kommer derfor stadig fra et mælkeprodukt
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er vel umiddelbart mælkedelen, jeg gerne vil undgå. Det kan også være det er laktosen, det kan ikke vides, men jeg vil helst gerne undgå begge. Men det lyder til at jeg ikke kan undgå at få protein udvundet af mælk, hvis jeg skal have noget der optages hurtigt. Hvor slemt er det da med optagelsen af risprotein? Er der eventuelt andet man kan gøre (drikke det imens man træner eller)?

Altså nu har jeg selv haft rigtig meget acne og er selv laktoseintolerant, så kan ikke forestille mig det er laktosen der giver bumser. Men gik til lægen med det, og fik piller mod det og har ikke haft andet end nogle få enkelte bumser siden. Så måske skulle du overveje det istedet? Jeg er i hvert fald glad for det
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja, det er ikke fordi det er så slemt, men ville gerne forsøge at se om mine spisevaner kunne ændre det.

Men tak for hjælpen mester. ;)

Det var så lidt :-)
Held og lykke med det
Brugeravatar

Styrkeliste