Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1346
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

Rutineret træner har brug for hjælp.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej big guns..

Jeg har trænet on and off de sidste 7 år og har fået nogenlunde resultater. For ca. 6 mdr siden blev jeg enig med mig selv om at følge dette program:

3 dags split - push-pull-cardio:
dag 1
Warm-up: 30 min interval på cross-trainer (ca. 400 forbrændte kcal)
3 øvelser triceps
3 øvelser bryst
3 øvelser skulder
3 øvelser til mave

dag 2
Warm-up: 30 min interval på cross-traier (ca. 400 forbrændte kcal)
3 øvelser biceps
4 øvelser ryg
Squat
Død-løft

dag 3
45 min cykling
15 min arm-cykling

dag 4 er hviledag.

Pr dags dato er jeg 198cm og vejer 92kg

Jeg har haft nogle enkelte off-days hist of her de sidste 6 mdr. Trods det har jeg opnået gode resultater, men jeg er stadig lidt små-hvalpet. Mit mål er ikke at blive stor, men at være mere LEAN.

Jeg spiser paleo + jeg drikker 1-2 liter mælk om dagen. Derudover spiser jeg fiskeolie og multivitamin hver dag, og jeg drikker sjældent alkohol (1-2 genstande hver 2. uge ca.) Jeg har nået et punkt i min trænings process, hvor jeg føler, at jeg skal tage noget tilskud af en art. Jeg har kigget en del på nettet, men har lige et par spørgsmål:

1. Hvad er aminosyrer, og hvorfor er der så meget hype omkring BCAA? Giver det så gode resultater, og hvad er downside ved at tage det? Det samme spørgsmål kan egentlig stilles om kreatin. Synes ikke, jeg har kunne finde nogen side, der forklarer biologi-idioter, som mig, hvordan det hænger sammen, uden det bliver for teoretisk og for meget molekule-snak.

2. Jeg har læst om NO-xplode og NO-Xplode 2.0 (http://www.link slettet.com/dk/no-xplode-2 ... ength.html). Det lyder jo som noget, man bare SKAL/BØR tage. Men igen, hvad er downside ved at tage det? Det kan da ikke være sundt for kroppen at 'tune' den til at yde ekstra? Det er vel ligesom at tune en knallert, da man gik i 9. klasse? :D

3. Det klassiske spørgsmål: Jeg står og skal smide 5-8kg fedt før jeg har opnået mit delmål og kan begynde at bygge muskler op. Jeg læste et sted her på forumet (kan ik huske hvem og hvor, det står), at protein er alpha omega, når man skal tabe sig, men er der kun en form for proteinpulver; Whey/valle protein, og er det kun smagen der adskiller de forskellige udbyder (bodylab.dk, link slettet.dk, (Slettet af admin).com etc.)?

4. Er BCAA, Kreatin og NO-xplode nødvendige for at jeg når mine mål? NO-xplode lyder jo som det vildeste produkt!

Jeg har kigget på denne 'pakkeløsning', men ved ikke hvad jeg skal vælge, og om det overhovedet er den rigtige løsning for mig. http://www.link slettet.com/dk/muskelmarkeringspakken.html

Håber der sidder en hjælpsom sjæl derude, der kan hjælpe med spørgsmålene.
Hvis i har bemærkning til mit program, så fyrer i bare løs - al kritik tages som konstruktiv kritik! ](*,)

Mvh
Nizz

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis dit mål er vægttab vil jeg starte med at anbefale dig, at fokusere på de store muskelgrupper og basisøvelser (Squat, Dødløft, Rows, Bænkpres) i stedet for at køre så mange øvelser til de små muskler som biceps og triceps, det er ret begrænset hvor meget man kan forbrænde med de små muskelgrupper.

Mht dine spørgsmål.
Protein består af en række forskellige aminosyrer, og BCAA er bare en del af de aminosyrer der findes i komplette proteiner som valleprotein (f.eks. bodylab whey protien) og protein fra kød.
Under et vægtab synes jeg det er dumt at tage protein som tilskud, da man får mange kcal uden at blive særlig mæt af det.

No Xplode (og alle de andre kosttilskud der lover en effekt der er fod god til at være sand) er i virkeligheden bare kreatin, protein og koffein blandet sammen, det er et fint produkt, men det koster bare alt for meget i forhold til hvad det er. Hvis sådanne produkter var så fantastiske som de lovede, så var de ulovlige.

Protein er ikke alpha omega under vægttab. Men det kan være en god idé at spise mad med meget protein i, fordi det mætter mere, samtidig med at en stor mænge protein gør at kroppen holder lidt mere på muskelmassen mens man taber sig.
Der er nærmest ingen forskel på protein fra de forskellige producenter, mange lover guld og grønne skove, men der er i virkeligheden ikke nogen reel forskel.

Jeg vil anbefale dig at læse newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Der står en masse basis viden om træning og kost, som helt sikkert kan hjælpe dig, og en del af dine spørgsmål er også besvaret deri.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online