Jeg starter hermed en log på bb.dk da jeg efter at have fulgt en kammerats log har fået interesse for selv at følge med i hvordan min udvikling skrider frem.
Introduktion: Jeg har nu trænet bodybuilding i et år og et par måneder. Før dette har jeg udelukkende udøvet gymnastik i omkring 5-6 år. Da jeg startede med bodybuilding havde jeg en vægt på omkring 53kg og havde en tydelig topmave (eneste sted jeg gainede kg åbenbart) ;D. I dag et år efter har jeg fået skrumpet topmaven og taget et par kg på og efterhånden fået godt styr på hvordan man træner effektivt
Quick Stats: Jeg er 169cm og vejer 59,5kg (aftenvægt).
Mål: Mit endelige mål er at gå fra min nuværende vægt 59,5kg og op på 68kg (fedtprocent på omkring 13%). Men lige nu er mit mål at gaine lidt og smide topmaven.
Min nuværende fedtprocent er lidt svær at måle, da det lader til at jeg har for stram hud på lårene til at man kan hive noget ud, som fedttangen kan måle på. Men har prøvet lidt alternativ at måle på indersiden af låret (ved ikke om man så kan bruge det til noget) og her fik jeg fedtprocenten til 16%.
Kosttilskud: Jeg bruger i dag proteinpulver og kreatin (kreatinkur startet d. 16/3). De første 28 dage tager jeg 3gram kreatin hver dag og herefter vedligeholder jeg med 2gram om dagen (slowloading).
Træningsplan: Jeg er lige skiftet over til et 2-split træningsprogram, hvor der køres 4 træninger om ugen. Det er ca. det samme som min kammerats træningsprogram - dog med et par tweaks, da jeg f.eks. ikke kører squat pga. et dårligt knæ.
Del 1:
Rotator øvelser
Bænk: 4x8
Skrå bænk med dumbells: 3x8
Flyes: 3x8
Arnold Press: 3x8
Side Laterals: 3x8
Smal bænk: 3x8
Fransk pres: 3x8
Evil Wheel: 3xMax
Del 2:
Dødløft: 5x5