Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

Skade under cut

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer.

Jeg viste ikke lige hvor jeg skulle smide dette spørgsmål ind. Håber det er ok.

Jeg har trænet i 2 år uden at cutte. Men mavefedtet blev ved med at være der. derfor startede jeg cut for 4 måneder siden og nærmer mig mit mål. Jeg kan tydeligt se resultatet.

Problemet er at, jeg for ikke at tabe muskemasse har øget min træningsmængde lidt for meget og nu pådraget mig en muskelskade i armen. 2 uger er der gået og måske går der endnu 2-4 uger inden jeg kan træne mig stille og roligt op til normal styrke. Det er jo svært at lave nogen øvelser der ikke omfatter musklerne i armen, så jeg træner hovedsaligt mine ben. Desuden træner jeg cardio 1 time om dagen.

Problemet: Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal gribe situationen an lige nu. Jeg er selvfølgelig bange for at miste muskelmasse i denne pause. Skal jeg droppe cut i perioden og gå til ligevægtsindtag. Skal jeg droppe cardio træningen, eller er det godt for muskelmassen at jeg stadig gør det.

Jeg vil jo gerne være fit til sommer og havde regnet med at cutte frem til den 1. juni og derefter bygge lidt på igen.

Håber der er nogen med erfaring på dette område.

Hilsen Ardoleon :verysad:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bare rolig, så længe du stadig spiser godt med proteiner, og holder dig i det anbefalede kcal underskud (Højst 500), så vil du ikke miste nogen synderlig del af din muskelmasse. Og nej, det hjælper ikke at overtræne, hvis du gerne vil beholde din muskelmasse. Bare vent til du kan mærke det ikke gør ondt mere, og begynd så stille og roligt at træne armene igen :D
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville gå op til ligevægtsindtag og skrue ned for cardio. Hvis det kun er et par ugers genoptræning, er det ikke verdens undergang. Går ud fra du har været forbi lægen. Bare hvad jeg ville gøre.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (10)

Jeg har selvfølgelig været forbi lægen og en fys. Heldigvis er det kun en muskelskade, troede et øjeblik, at det var skulderen.

mht. til at gå op til ligevægtsindtag og begrænse cardio, kræver det en del mentalt efter 4 måneder med cut. Bange for at miste motivationen og ikke nå målet, hvis i forstår.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster