Overvejer at skifte til et 3-split program, for at mixe mit program up. Har det sidste halve år kørt udelukkende efter Back to Basics programmet, hvor jeg dog har varieret lidt i øvelserne, og overvejer derfor at prøve noget nyt.
Den måde jeg har kørt indtil videre, har jeg trænet 5 ugentlige pas fra mandag-fredag.
Jeg har kørt kontinuerligt, så jeg fx har trænet således: Bryst/Skulder/Triceps (Lad os kalde dette pas A) og Ben/Ryg/Biceps (Lad os kalde dette B).
Mandag: A, Tirsdag: B, Onsdag: A, Torsdag, B, Fredag A --> Næste uge er jeg så fortsat med B: Mandag B, Tirsdag: A osv. osv.
Ville det kunne gavne med et tre split, hvis jeg fortsat "kun" kører 5 pas? 6 pas har jeg umiddelbart ikke tid til hver uge, og tænker derfor at køre et tre split med samme tilgang, nemlig fuldstændigt kontinuerligt.
Jeg har så her tænkt mig at træne mave tre gange ugentligt, som jeg hidtil har gjort - nemlig mandag, onsdag og fredag.
Det tre-split jeg er blevet småforelsket i er følgende som Garik har smidt op herinde tidligere:
Dag 1: Ryg/bryst
Yates row/pulldowns (skifter mellem at starte med den ene øvelse)
Pulldowns/Yates row (som ovenstående)
DB chest supported rows
DB BP/DB incline BP (ligesom Yates row/pulldowns)
DB incline BP/DB BP (som ovenstående)
DB flyes
Dag 2: Ben + mave
Squat/dødløft (skifter mellem dem)
Stiff-legged deadlift/hack squat (SQ+SLDL og DL+HSQ/en af delene i hvert træningspas)
Leg press/leg extensions
Leg curls
Calf raise
Cable crunches
Eventuelt noget til obliques
Dag 3: Skulder + guns
Chin ups
DB shoulder press
Dips
Lateral raise
Rear lateral raise
French press/Skull crusher